וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר ומגניב: היעדים הקיציים הכי קרירים באירופה

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 9:57

גל החום שפוקד את אירופה משאיר אתכם במזגן? מסתבר שבצפון ובמערב היבשת ממתינים לכם יעדי חוף מדהימים שהחום הגדול עדיין לא הגיע אליהם: ממצוקי גיר דרמטיים בלאגוס שבפורטוגל ועד חופשת חוף מפתיעה בבריטניה

גל חום במדריד, ספרד. יולי 2022/צילום: רויטרס

אתם בעניין של חופשת חוף קיצית אבל מודאגים מגלי החום באירופה? אז נכון, גל חום קיצוני רובץ כעת על רבים מיעדי החוף באגן הים התיכון וגם מחוץ לו, מה שגורם לכך שפחות תיירים ירצו להגיע אליהם. מצד שני, זה עדיין לא אומר שעליכם לאפסן את בגד הים שלכם. הסיבה: בחופים רבים בצפון ובמערב אירופה עדיין ישנן טמפרטורות שלא נושקות לרף ה-30 מעלות. אתר Euro News ממליץ על כמה מיעדי החוף הטובים ביבשת, כאלו שעדיין אינם סובלים מגלי החום הנוכחיים.

תיירת באתר המקדש הגדול של אפולו באי נקסוס ביוון, יולי 2024. רויטרס
גל חום כבד פוקד את אירופה. תיירת באי נקסוס ביוון, יולי 2024/רויטרס

לאגוס, פורטוגל: לטייל בין מצוקי הגיר הדרמטיים

השמש אמנם זורחת מעל חבל הארץ אלגארבה (Algarve) שבפורטוגל, אבל ברוב המקומות בה טווח הטמפרטורות עומד על 30-24 מעלות צלזיוס. וזה הזמן להכיר את לאגוס (Lagos), עיר עתיקה מוקפת חומה, צוקים מדהימים וחופים יפהפיים. בקיצור, מקום מושלם לחופשה רגועה מול הים. המרחב הזה מזמין אליו גם מי שמעדיפים חופשות אקטיביות יותר, הכוללות גלישה, רכיבה על אופני הרים וטיולים רגליים בשביל פונטה דה פיאדה (Ponta da Piedade Trail). בשביל זה ישנה גישה אל אתרי שנורקלינג לצד חוף דונה אנה (Dona Ana), כמו גם אל מערות גיר קסומות ומפרצונים מבודדים שנחשבים גם לאתרי צפייה מעולים בציפורים.

ובזמן שאתם נמנעים מהטמפרטורות הגבוהות שיש במקומות אחרים (היי ישראל), ודאו גם שאינכם תורמים בעצמכם להתחממות הגלובלית: אפשר להגיע מליסבון אל לאגוס בקלות באמצעות רכבת שהיא כלי תחבורה ידידותי יותר לסביבה - בנסיעה שאורכת כארבע שעות וכוללת החלפה אחת בדרך. אגב, אם אתם רוצים לרדת נמוך יותר במד הטמפרטורות - נסו את העיר פורטו (Porto), שמציעה שילוב מושלם של תרבות עירונית וחופים חוליים. באזור זה, הטמפרטורות מגיעות לכ-24 מעלות בלבד בקיץ.

עוד בוואלה!

טסים ליוון הקיץ? מצב חירום הוכרז באיים האלה, כולל כרתים

לכתבה המלאה

סן סבסטיאן, ספרד: גלישה פלוס טאפס

בעוד שאזור דרום ספרד נפגע מאזהרות חום מוגזמות, הרי שצפון המדינה מציע מפלט (יחסי) מהחום. בעיירת הנופש סן סבסטיאן (San Sebastián) ישנו בעונה זו טווח של בין 23 ל-27 מעלות צלזיוס, מה שהופך אותה לבריחה נהדרת מהחום. העיר הבאסקית הזו מציעה את כל מה שתוכלו לבקש מחופשת חוף עירונית: מבילוי נינוח על החולות הלבנים של חוף לה קונצ'ה (La Concha) ועד סיורי אוכל שיפתיעו את חוש הטעם שלכם. בנוסף, זוהי גם נקודת יציאה מעולה לכמה מאתרי הגלישה הטובים ביותר בספרד - מהעיר זראוטס (Zarautz) ועד לחוף זוריולה (Zurriola). כדאי לדעת: ניתן להגיע לסן סבסטיאן ברכבת ממדריד וגם מפריז, בתוך כחמש שעות וחצי.

ביאריץ, צרפת: לרכוב על סוס על קו החוף

דיברנו על סן סבסטיאן? כדאי לדעת שצפונה משם, במרחק של כשעה נסיעה ממנה, ממתינה לכם עיירת הקיט ביאריץ (Biarritz) - השוכנת בצד הצרפתי של חבל הבאסקים. בעיירת חוף זו שבדרום-מערב צרפת, מצויות הטמפרטורות בטווח של 29-23 מעלות בקיץ - בהחלט אלטרנטיבה קרירה יחסית לחופי הים התיכון. גם כאן, בדומה לסן סבסטיאן, המקום מושך אליו גולשים שנהנים מהחופים החוליים והגלים האולטימטיביים. ואם אתם מעדיפים להישאר מחוץ למים, אל תוותרו על טיולי רכיבות סוסים הנערכים על קו החוף.

אם כל הטוב הזה עורר בכם תיאבון, מומלץ להגיע אל שוק Marche aux Halles de Biarritz כדי להתפנק על פירות ים טריים, גבינות ושרקוטרי - והכל באווירה תוססת. רכבות ישירות יוצאות לביאריץ מתחנת גאר מונפארנס (Gare Montparnasse) בפריז. הנסיעה אורכת קצת יותר מארבע שעות.

פנזנס, בריטניה: לטבול במרחצאות גיאותרמיים

בריטניה היא לא המקום הראשון שעולה בראש כשחושבים על חופשות חוף באירופה - אבל מחוז קורנוול (Cornwall) בחצי האי הדרום-מערבי של המדינה מציע בדיוק את זה. בין השאר, תמצאו באזור אתרי גלישה מפורסמים וגם את קו החוף הבתולי של פנזנס (Penzance). אם הטמפרטורה הממוצעת של 18 מעלות גורמת לכם צמרמורת קלה, תוכלו פשוט להתחמם בחום של יותר מ-30 מעלות באתר המרחצאות ג'ובילי (Jubilee Pool), שמימיו מגיעים מנביעות גיאותרמיות חמות. בנוסף, מומלץ לצאת לטיול רגלי אל המצודה שבאי גבעת סנט מייקל (St Michael's Mount). כדי להגיע אל האזור, תוכלו לעלות על רכבת הלילה שיוצאת מלונדון, ולאחר כשמונה שעות להתעורר הישר אל הזריחה.

יורמלה, לטביה: לחקור ביצות ויערות

מסתבר שלטביה מתגאה בקו חוף של 500 ק"מ, והוא זרוע בחולות לבנים וביערות אורנים. מומלץ להגיע אל עיר הנופש יורמלה (Jurmala) הגדושה בטבע וגם ברצועת חוף רחבה, כאשר טווח הטמפרטורות במקום עומד על 29-23 מעלות. כדאי לשהות באחת מווילות העץ האייקוניות של העיר, בסגנון אר נובו, הנמצאות בשכונת בולדורי (Bulduri). חלק מהן הוסבו לבתי מלון.

הרחק מהחנויות ומהמסעדות התוססות של מרכז העיר, ממתין לכם הפארק הלאומי קמרי (Kemeri), המציע מפלט נהדר מהעיר, עם טיילת שחולפת לצד ביצות, וגם נוף מרהיב לשקיעה. קרוב יותר לחוף הראשי, תגלו את פארק יער דז'ינטרי (Dzintari), המאפשר לכם לפגוש מקרוב את צמרות עצי האורן באמצעות פלטפורמות תצפית באורך 33 מטרים. יורמלה נמצאת במרחק של 35 דקות נסיעה מריגה, בירת לטביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully