וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיילת צפויה למאסר כי ניסתה להתאבד לאחר שבעלה הכה אותה

מקרי טרגי שלא ייאמן: דיילת אירית שעובדת בחברת התעופה אמירייטס בדובאי, הוכתה ועונתה על ידי בעלה, ולאחר שנסיתה להתאבד - היא צפויה לעמוד למשפט פלילי. עד אז, היא אינה לעזוב את המדינה

טיסת הבכורה של אמירייטס לישראל, 23.6.22/צילום: שלומי הלר

דיילת העובדת בחברת התעופה אמירייטס של איחוד האמירויות, עומדת בפני מאסר בדובאי בשל ניסיון התאבדות. זאת לאחר שבעלה היכה אותה באכזריות ועינה אותה. בעלה, תושב דרום אפריקה, שוחרר על ידי המשטרה המקומית.

טורי טאואי בת ה-28 מאירלנד, תקועה כעת בדובאי, ללא יכולת לחזור לביתה, מאחר שהרשויות במדינה מתייחסות להתאבדות כאל פשע. כעת היא נעזרת כעת בקבוצת Detained in Dubai ("עצורים בדובאי"), המסייעת לזרים ותיירים שנקלעו אל רשתה המשפטית הסבוכה של דובאי. ראדה סטירלינג, מנכ"לית הארגון, קראה לתובעים לבטל את האישומים ולתת לטורי לשוב לביתה ולהתאחד עם משפחתה.

דיילת אמירייטס טורי טאואי עצורה בדובאי. Detained In Dubai, צילום מסך
בעלה היכה אותה באכזריות ועינה אותה. תיעוד החבלות של טורי טאואי/צילום מסך, Detained In Dubai
דיילת אמירייטס טורי טאואי עצורה בדובאי. Detained In Dubai, צילום מסך
הדיילת בת ה-28 מאירלנד תקועה בדובאי ללא יכולת לחזור לביתה. טורי טאואי/צילום מסך, Detained In Dubai

העבודה נחשקת - הזוגיות פחות

על פי הדיווח, הדיילת האירית עברה לדובאי באפריל 2023, לאחר שזכתה לעבודה הנחשקת בחברת התעופה. זמן קצר לאחר מכן היא התאהבה בעמית לעבודה, אזרח דרום אפריקה. הזוג התחתן אך לאחר זמן קצר - היחסים עלו על שרטון.

לאחר בילוי בבר מקומי, שבו הבעל השתולל ואולץ לעזוב את המקום, הגיעו השניים הביתה. בשלב זה הוא החל להכות את טורי באכזריות, לבעוט בה ולנשוך אותה. בהמשך הוא איים עליה בסכין וניסה לשבור את ידיה באמצעות דלת חדר השירותים, שאותה הטיח כלפיה שוב ושוב. הבעל איים לרצוח את טורי וקרע את הדרכונים של שניהם. בשלב זה הגיעו לדירתם השכנים, חילצו אותה והזמינו אמבולנס שלקח אותה לבית חולים.

טורי הגישה תלונה במשטרה נגד בעלה וחברת התעופה אף העניקה לה חופשה כדי שתתאושש. במהלך החופשה היא ניסתה להחליף את דרכונה, אך גילתה להפתעתה שהוטל עליה צו איסור יציאה מהמדינה.

דיילת אמירייטס טורי טאואי עצורה בדובאי. Detained In Dubai, צילום מסך
בעלה של הדיילת החל להכות אותה באכזריות, לבעוט בה ולנשוך אותה/צילום מסך, Detained In Dubai
מטוס בואינג 777 של אמירייטס. יח"צ Emirates,
חברת התעופה אף העניקה לה חופשה כדי שתתאושש. אמירייטס/יח"צ Emirates

באמבולנס הישר אל תחנת המשטרה

היא נאלצה לשוב לביתה ואל בעלה, לאחר שזה האחרון שתה לשוכרה, הוא האשים אותה בניהול רומן. טורי, שחששה לחייה, רצה לחדר השירותים וניסתה להתאבד. הדבר הבא שהיא זוכרת הוא נסיעה באמבולנס. אך במקום להגיע אל בית החולים - היא נלקחה אל תחנת משטרה שבה הוחזקה מספר שעות. היא הואשמה בצריכת אלכוהול ובניסיון התאבדות, והדיון בעניינה בבית המשפט נקבע ל-18 ביולי.

"החוויה של טורי היא לא פחות מטרגית, ולמען האמת יש לה מזל שהיא בחיים", אמרה סטירלינג לאחר שהמקרה התפרסם. "מדהים שהרשויות לא התערבו להגנתה של טורי, לאור המצב הגופני שלה בעת שהיא אושפזה בפעם הראשונה". עוד היא הוסיפה כי "חברת אמירייטס, שגרירות אירלנד ושירותי הרפואה והמשטרה של איחוד האמירויות היו בהחלט יכולים לעשות יותר כדי לעזור לטורי".

משפחתה של טורי מקווה שבאמצעות פרסום סיפורה ברבים, השלטונות בדובאי ייכנעו ללחץ הבינלאומי, יבטלו את ההאשמות נגדה ויאפשרו לה לשוב לביתה. כעת, השגרירות האירית מספקת לה סיוע קונסולרי כמו גם הגנה משפטית. יש לציין כי כלי התקשורת המקומיים באיחוד האמירויות לא דיווחו על המקרה הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully