וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמירייטס מגיעה לישראל; האם זו חברת התעופה הטובה בעולם?

דני שדה

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 14:18

מזה כמה חודשים אמורה חברת התעופה האמירתית לנחות לראשונה בישראל, אבל הקורונה וכדומה דחו זאת. היום הודיעה החברה כי טיסת הבכורה לארץ תתקיים ביוני. אז האם חברת התעופה הטובה בעולם תנחת פה?

מטוס איירבאס A380 של אמירייטס/צילום: Emirates

פעם שלישית גלידה? חברת התעופה אמירייטס (Emirates) הודיעה היום (שלישי) בפעם השלישית על מועד תחילת קו הטיסות מדובאי (טיסה יומית כרגע) - הפעם זה מתוכנן לקרות ב-23 ביוני 2022. החברה הודיעה בעבר על שני מועדים לפתיחת הקו, שנדחו עקב מגבלות הקורונה השונות, ועתה, עם חזרת רוב הטיסות לשגרה, נראה שתתווסף עוד מתחרה לאל על, ישראייר, ארקיע ופליי דובאי בקו המבוקש.

טיסת הבכורה EK931 תמריא מדובאי ב-23 ביוני בשעה 15:50, ותנחת בנמל התעופה בן גוריון בשעה 18:00 שעון ישראל. הטיסה חזור, EK932, תמריא מתל אביב ב-19:55, ותנחת בדובאי ב-23:59 זמן מקומי. משך טיסה ממוצע בין שני היעדים: שלוש שעות. המחיר שמצאנו היום באתר החברה: 595 דולרים להלוך-חזור ביוני במחלקת תיירים, כולל מזוודה של 25 ק"ג וטרולי של 7 ק"ג.

החברה תפעיל בקו זה את צי מטוסי הבואינג 777-300ER, המציעים שלוש מחלקות: 8 סוויטות פרטיות במחלקה הראשונה, 42 מושבים הנפתחים למיטות במחלקת העסקים ו-304 מושבים מרווחים במחלקת התיירים. לדברי החברה, לוח הטיסות נקבע כך שיוכל לספק גישה נוחה לדובאי, כמו גם אפשרויות נוחות לטיסות המשך ליעדי חופשה כגון תאילנד, הודו, הפיליפינים והאיים המלדיביים. עדנאן קאזים, סמנכ"ל מסחרי באמירייטס, אמר: "אנו מצפים לארח את הנוסעים על טיסותינו מתל אביב ואליה בקיץ הקרוב ולהציע להם קשר חדש ומשמעותי לדובאי ודרכה ליעדים נוספים".

לנוסעים הישראלים מצפה בטיסה מערכת בידור עם למעלה מ-4,500 ערוצים לבחירה, בהם סרטי מקור ישראליים, כולל הסרט הדוקומנטרי 'אמן-אמן-אמן', המספר את סיפור הדו-קיום בין מוסלמים ויהודים באיחוד האמירויות.

דיילות חברת אמירייטס בתקופת הקורונה. אתר רשמי, אתר רשמי
חברת התעופה הטובה ביותר בעולם? דיילות אמירייטס/אתר רשמי, אתר רשמי
מחלקת עסקים של אמירייטס. יח"צ Emirates,
מחלקת עסקים באמירייטס. 42 מושבים ב-777 שינחת פה/יח"צ Emirates

האם מטוס הנוסעים הגדול בעולם ינחת פה?

בחודשים האחרונים נפוצו שמועות, הגורסות כי חברת התעופה אמירייטס תגיע בטיסה הראשונה לישראל עם מטוס איירבוס A380 - מטוס הנוסעים הגדול והמרשים בעולם - וכי החברה של איחוד האמירויות תעשה בנתב"ג "שואו" גדול ותביא לישראל לטיסה הראשונה את המטוס הענק.

אוהבי תעופה, צלמי מטוסים, נוסעים שחוו את חווית הטיסה במטוס ואחרים, מילאו את אתרי האינטרנט השונים בידיעות מפי "גורמים בכירים", "יודעי דבר" ואחרים שרמזו כי החברה אכן תביא את המטוס לישראל וכי היא גם הגישה בקשה לנחיתה לרשות שדות התעופה. בחלק מאתרים "היללו" את המטוס, ובעיקר את החברה שלדברי הכותבים היא חברת התעופה הטובה ביותר בעולם. זאת מבלי לציין במה בדיוק היא הטובה ביותר בעולם, מי הכתיר אותה לכזו ואיך בדיוק נעשתה הבדיקה.

מחלקה ראשונה של אמירייטס בואינג 777. יח"צ Emirates,
8 מתפנקים יוכלו ליהנות מזה. מחלקה ראשונה בבואינג 777 של אמירייטס/יח"צ Emirates

במקום טוב, אבל לא הטובה בעולם

עיון בכמה אתרים, חלקם שייכים למגזינים העוסקים בתעופה ואחרים שעוסקים בדרוגים בענף התעופה והתיירות, מלמד כי לא כצעקתה. וזה עוד לפני שנכנסים לדרך שבה נעשים הדירוגים.

הנה באתר של מגזין התיירות הפופולרי Conde Nast Treveller יש דירוג של חברות התעופה הטובות בעולם תחת הכותרת "רשימת הזהב". במקום הראשון נמצאת חברת נורוויג'ן, אחריה קתאי פסיפיק, במקום השלישי דלתא איירליינס ואחריה ג'טבלו. סוויס מגיעה אחריה ואז יונייטד, אמירייטס וסינגפור איירליינס. כלומר, אמירייטס היא במקום טוב אבל לא הטובה בעולם.

עוד אתר שמדרג חברות תעופה הוא סקייטרקס (SkyTrax). מדי שנה הוא מציג את הרשימה שלו ביריד תיירות שמתקיים בלונדון, ובשנים האחרונות הוא עושה זאת וירטואלית בגלל הקורונה. הרשימה של האתר שפורסמה לפני כמה שבועות לשנת 2021 כוללת, במקום הראשון את קטאר איירליינס, אחריה סינגפור איירליינס, במקום השלישי אול ניפון (ANA) היפנית ורק במקום הרביעי חברת אמירייטס.

בדירוג של שנת 2020 שנותן פירוט על מה ולמה, מתברר כי חברת התעופה הטובה בעולם היא דווקא איתיחאד. חברת התעופה עם מחלקת העסקים הטובה ביותר היא איירופלוט. איתיחאד זוכה במקום הראשון גם בכל הקשור לחווית לקוח ואילו המחלקה הראשונה הטובה ביותר היא של עומן אייר. כן. גם אמירייטס קיבלה כמה פרסים: מקום ראשון על מחלקת התיירים, מקום ראשון על טרקלין העסקים בדובאי ומקום ראשון בתכנית הנוסע המתמיד.

טרקלין אמירייטס בדובאי. ShutterStock
טרקלין אמירייטס בדובאי, שאליה יתחילו טיסות מישראל ביוני הקרוב/ShutterStock
דיילות חברת אמירייטס בתקופת הקורונה. אתר רשמי, אתר רשמי
ערוכים גם לתקופת הקורונה. דיילי קרקע באמירייטס/אתר רשמי, אתר רשמי

ניתן בקלות להשפיע על הבחירה

לי יש הרבה השגות לגבי הדרך שבה נעשים הדירוגים האלה, במיוחד כשהם נעשים באינטרנט ויש אפשרות קלה מאוד להשפיע על הבחירה. גם לפני עידן האינטרנט ניתן היה בקלות להשפיע על הבחירה.

הנה, לפני כמה שנים פתחתי בית קפה בתל אביב. שמו בישראל Danny's coffee Shop. מדי יום העליתי תמונות של אוכל שאני מבשל לאתר שפתחתי ברשת ודאגתי לקבל הרבה תגובות ב"תנ"ך" של ביקורת הקהל הידוע גם כ"טריפ אדוויזר". חלפו להם כמה חודשים ו"בית הקפה" שלי התברג למקום ה-18 מבין 78 בתי קפה ומסעדות בתל אביב. עד לא מכבר, אם נכנסתם למפות של גוגל ורשמתם את שמו של בית הקפה, הייתם יכולים לראות את כתובתו ואפילו לקבל את מספר הטלפון שלו להזמנות. למותר לציין שלא היה לי שום בית קפה וזה ללמדכם מה בדיוק שווה דירוג.

מטוס בואינג 777 של אמירייטס. יח"צ Emirates,
354 נוסעים יוכלו להיכנס בטיסה לארץ. מטוס בואינג 777 של אמירייטס/יח"צ Emirates

אז מעכשיו כדאי שתדעו שחברת התעופה אמירייטס היא חברה טובה. יש לה שירות מצויין, הרבה אנשים מחכים לכך שהיא תגיע לישראל וניתן יהיה לטוס איתה ליעדים בכל העולם. אבל הטובה בעולם? לא ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully