וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המפתיעה שבגללה לטייסים אסור לגדל זקן

24.6.2024 / 13:27

יש הרבה מאוד יתרונות ויוקרה בלהיות טייס, אבל מסתבר שלגדל זקן ולטפח אותו הוא לא חלק מהם. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בבטיחות של הטייסים. אז מדוע אסור לטייסים לגדל זקן, ומה הכלל תקף גם לטייסנו בארץ?

מדוע אסור לטייסים לגדל זקן?/@pilotgavan

גברים ושונאים להתגלח? גם אם אתם יכולים, לא כדאי לכם להיות טייסים. מסתבר שזקנים אסורים ברוב חברות התעופה הגדולות, כלומר טייסים עשויים להיאלץ לנטוש את המראה הקשוח המזוהה איתם כשהם מדווחים לתא הטייס.

בעוד שזה לא נוהל רשמי שמוחל על ידי רשות התעופה הפדרלית, דובר מטעמה אמר לאתר האמריקני Thrillist כי שיער הפנים עשוי לפגוע בבטיחות. "אין לנו תקנה - כמו תקנה לגילוח חלק - אבל להרבה מחברות התעופה יש מדיניות המחייבות טייסים להיות מגולחים לחלוטין או עם זקן מינימלי כדי להבטיח שהמסכות חמצן יתאימו היטב במקרה הצורך", הסביר נציג הרשות.

בחברת התעופה דלתא איירליינס, טייסים לא רשאים לגדל זקן בגלל "הצורך במסכת חמצן ליצירת אטימות טובה", כך אמרה החברה ל-Thrillist. גם אמריקן איירליינס מיישמת מדיניות דומה. "אנחנו לא מתירים לטייסים עם זקן לטוס בטיסות מסחריות", אמר דובר החברה. "זה נושא שנוגע לבטיחות. בטיחות היא אחד הדברים החשובים ביותר בתעשייה שלנו".

השפעת הזקן על יעילות מסכת חמצן

החששות הבטיחותיים לגבי שיער פנים באוויר נובעים מחוזר שפרסמה רשות התעופה הפדרלית (FAA) בשנת 1987, כך לפי אתר Thrillist. החוזר כלל מחקר שכותרתו "ההשפעה של זקנים על יעילות מסכות חמצן", שהגיע למסקנה כי אנשי צוות טיסה בעלי זקן לא יוכלו לחבוש מסכת חמצן במהירות וגם לא תהיה לה אטימה יעילה במקרה חירום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ומה עם טייסנו בארץ?

לפי IFL Science, מחקר אחר שנכלל בסקירה מ-1987 מצא כי ישנה דליפה של בין 16% ל-67% מחמצן מסכות חמצן בקרב בעלי זקנים, וקבע כי הדליפה הזו מספיקה כדי לגרום לחוסר אספקת חמצן מספקת לריאות. מותר לנוסעים, כמובן, להיות בעלי שיער פנים, אך סביר להניח שלא יידרשו לבצע פעילות גופנית מאומצת - המגבירה את קצב הנשימה - כמו אנשי צוות.

לפי עידו פלד, טייס ראשי בצי אמבראר של חברת ארקיע, אין איסור על גידול זקן בקרב טייסי ישראל. "מסכות החמצן של היום, הן לא המסכות של פעם", הוא אומר בשיחה עם וואלה תיירות. "כיום המסכות הן פול פייס. האטימה היא באזור המצח, הפנים והגרון. בעבר זה היה רק באיזור הפה והאף.

"באתר המסכות, לא מצויין שום איסור או הנחייה על זקן. עניין הזקנים הוא אופנה, באירופה יש לטייסים זקנים קצרים. גם אני עם זקן קצר ומתאמן בסימולטור עם מסכה שאוטמת היטב. אצלנו בארץ ובמקומות נוספים בעולם, יש עניין נוסף של הדת וזקנים מעט ארוכים יותר, כך שגם להם המסכה מתאימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully