וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: שני הטייסים נרדמו ביחד למשך חצי שעה במהלך הטיסה

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 17:12

בטיסה של חברת התעופה האינדונזית באטיק אייר לג'קרטה, שנשאה 153 נוסעים, נרדמו הקברניט וטייס המשנה למשך 28 דקות. בקרי התנועה האווירית ניסו ליצור קשר עם תא הטייס, אך לשווא. רק בנס התעורר הקפטן ותיקן את נתיב הטיסה

מיזם של אל על להכשרת טייסים מסחריים ללא רקע או ניסיון/צילום: יותם רונן וה-youtube של Aviator College, עריכה: ניב מעוז

שני טייסים נרדמו במשך כמעט 30 דקות במהלך טיסת מעל אינדונזיה, לפי דיווח בסקיי ניוז.

התקרית אירעה ב-25 בינואר השנה, בטיסה חזרה של חברת התעופה האינדונזית באטיק אייר (Batik Air) מנמל התעופה הבינלאומי הלואוליאו (Haluoleo), באזור דרום מזרח סולאווסי באינדונזיה, לנמל התעופה סוקרנו-האטה, בבירה ג'קרטה.

שני טייסי המשנה, גבר בן 28 וגבר בן 32, נרדמו במשך כ-28 דקות, לפי הדו"ח הראשוני של הוועדה הלאומית לבטיחות בתחבורה (KNKT) באינדונזיה. כשהתעוררו, גילו שהמטוס "לא בנתיב הטיסה הנכון".

לפי הדיווח, הצעיר מבין הטייסים - הקצין הראשון - התקשה להישאר ער, לאחר שאשתו ילדה תאומים בנוסף לעובדה שהמשפחה עברה דירה לאחרונה.

באטיק אייר. ShutterStock
באטיק אייר/ShutterStock

החלק הראשון של הטיסה החוצה מבירת אינדונזיה עבר ללא תקלות, והטייס הצעיר ישן כ-30 דקות לפני שהתעורר לקראת הנחיתה. לאחר הנחיתה, נאמר בדיווח כי הטייסים אכלו אטריות בתא הטייס, לפני שהמריאו שוב.

ואז, כש-153 נוסעים וארבע דיילות בקבינה, הטייסים נסקו לגובה של 36,000 רגל, ובשלב זה אמר הקברניט בן ה-32 לטייס המשנה שלו לתפוס פיקוד על המטוס, כי הוא צריך לנוח. טייס המשנה הצעיר הסכים, אך במהלך הטיסה נרדם גם הוא בשוגג, כששניהם ישנו לכאורה לאורך מרחק טיסה של כ-387 ק"מ, לפי הדיווח.

בקרי התנועה האווירית בג'קרטה ניסו שוב ושוב ליצור קשר עם תא הטייס של טיסת באטיק אייר A320. עם זאת, הם לא קיבלו תגובה במשך 28 דקות עד שהקברניט התעורר. לאחר מכן הוא העיר את טייס המשנה שלו, תיקן את נתיב הטיסה, והם הצליחו להנחית את המטוס בג'קרטה בשלום.

מבאטיק אייר טרם נמסרה תגובה לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully