וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 3 ק"מ: טיולי האביב הכי קלים שיש למשפחות

עודכן לאחרונה: 26.4.2024 / 8:23

לא חייבים לעשות טרק מפרך כדי להגיע לנופים מדהימים בטבע. קבלו 7 הצעות למסלולים קלים וקצרים במיוחד. יוצאים, מטיילים, ואולי מספיק גם לחזור לשנ"צ

טיול במכתש רמון/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: רן צימט

אספנו עבורכם את כל המסלולים, הפעילויות, האירועים והטיולים לפסח 2024 וחול המועד בישראל, כולל המון פעילויות בחינם. הכל בעמוד המיוחד "פסח 2024" בוואלה! תיירות

לעמוד המסלולים המיוחד שלנו לפסח

יש אנשים שהשאלה הראשונה שהם שואלים כשממליצים להם על טיול היא "זה קשה?". השאלה השנייה בדרך כלל היא "וכמה קילומטר?". אז במיוחד עבור האנשים האלה, אספנו מסלולים מעולים לאביב - שהם גם קלים וגם לא חוצים את רף ה-3 ק"מ.

פסיפס ומעיין: חורבת חנות ועין מטע

למרות שמה, חורבת חנות מעולם לא היתה יעד קדום לשופינג, אלא יותר חאן דרכים בתקופה הממלוכית. זוהי נקודת ההתחלה של הטיול החמוד שלכם, שמתפתל לא הרחק מהדרך הרומית שעלתה לירושלים. במאה השישית נבנתה במקום כנסייה ביזנטית, וכל מה שנותר ממנה כיום הוא רצפת פסיפס מקוטעת, אך פארה עדיין ניכר היטב. זה הסיפתח של הטיול, שיוריד אתכם בהמשך אל ואדי יפה שבו ממתין לכם עין מטע - מעיין קטן שנעים לשבת לצדו, כאשר ברקע ניצבים עצי דקל צפופים שמשווים להכל אווירה של אי בודד. מומלץ להמשיך מכאן אל עין תנור, שנובע מתוך ניקבה. הטיול אמנם קליל וקצר, אך שימו לב היטב לסימוני השבילים ולשילוט בשטח, כי קל להתבלבל פה (יש להצטייד במפה).

לדעת עוד: בווייז "חורבת חנות". אורך המסלול כ-2 ק"מ. אפשר להאריך מעט ולשלב את "שביל הקיסר" המחודש, שנמצא ממש קרוב למסלול שלכם.

מעיין, עין מטע. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
עין מטע/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

בדרך למטה: מתל יזרעאל ועין יזרעאל

עין יזרעאל הוא מעיין יפהפה שמוסתר בתוך מקבץ של עצי אקליפטוס בעמק המעיינות. זהו יעד פופולרי מאוד, בזכות הגישה הקלה אליו, אבל אם תרצו להגיע אליו כמו שצריך - עשו זאת בירידה מתונה מתל יזרעאל שמתנשא מעליו. המסלול כה קצר, עד שאפשר פשוט לשלוח בסיומו נהג תורן שיביא את הרכב. ואפשר גם לחזור באותה הדרך (רק שימו לב שהפעם מדובר בעלייה). הירידה מהתל, ששזור כולו בלוחות עם פסוקים מקראיים המאזכרים את המקום כפי שהופיע בתנ"ך, תחשוף אתכם ליופיים שדות העמק. אה, ותביאו בגד ים - כי המעיין הזה בהחלט דורש טבילה. וגם פיקניק מוצל מול מבנה הבטון הנושן שבולט כמו אי זעיר במרכז בריכת המים.

לדעת עוד: בווייז "תל יזרעאל" (ו"עין יזרעאל" לנקודת הסיום). אורך המסלול כקילומטר וחצי לכל כיוון.

עין יזרעאל. איל שפירא
עין יזרעאל/איל שפירא

להיטמע בנוף: חווארי מצדה

בכל פעם שעליתם ברכבל אל פסגת מצדה, הבטתם למטה וראיתם את סלעי החוואר המפוסלים שחורצים את הקרקע - הבטחתם לעצמכם שיום אחד לא תתעצלו ותצאו לטייל ביניהם. אז הנה, היום הזה הגיע. המסלול הקליל ייקח אתכם בין סלעי משקע שעדיין זוכרים את האגם הקדום שבו נולדו, לפני מיליוני שנים. חלקם מגיעים לגובה של 6-7 מטרים ואף יותר, וההליכה ביניהם היא חוויה גיאולוגית נהדרת. נקרא לזה גיאו-חוויה. שימו לב שישנם כמה מסלולים במקום - אתם רוצים את המסלול המעגלי, שמתחיל בסימון ירוק וחוזר בסימון שחור.

לדעת עוד: בווייז "חווארי מצדה" (מחנים בחניון הדקלים, לפני הכניסה לגן הלאומי). אורך המסלול כשני ק"מ.

מצדה בזריחה. מנו גרינשפן, רשות הטבע והגנים
מצדה בזריחה, החווארים למטה/רשות הטבע והגנים, מנו גרינשפן

שעשועי צנירים: נחל כלח עילי

הנה כלל שחשוב לזכור: כאשר יש שני מסלולים עם שם זהה, כשאחד מסתיים במילה תחתי והשני במילה עילי, לכו על העילי. בעיקר אם אתם מחפשים טיולים קלים. ברוב המקרים, זה יעבוד לכם היטב. נחל כלח עילי הוא אחד ממסלולי הטיול המשפחתיים היפים בכרמל, באזור שמשום מה קרוי "שוויצריה הקטנה". המסלול מתחיל כמו כל טיול בכרמל - חורש ונופים מיוערים באופק, אך במהרה נכנסים אל תוך הסבך, מטפסים במדרגות סלע ואז פוגשים סימון שבילים שקוף שיפנה אתכם את הצניר - מעין צינור סלע ענקי שיגרום לכם לאבד את שיווי המשקל, בקטע משעשע. יופי של טיול לילדים, ובכלל. זכרו שמתחילים בשביל אדום וממשיכים בשביל ירוק. וכדאי להצטייד במפת המסלול.

לדעת עוד: בווייז "נחל כלח". שימו לב שיש כמה תוצאות בווייז, אז הקפידו להגיע לחניון כלח בשוויצריה הקטנה. אורך המסלול כשני ק"מ.

נחל כלח. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל כלח/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מערת ההפתעות: נחל חלילים

נחל חלילים שחולף לצד מבשרת ירושלים הוא ואדי חביב. יש עוד אלף כמוהו. אבל הוואדי הזה מסתיר בתוכו את אחת המערות הכי אהובות על ילדים - מערת חלילים. היא עמוקה במידה הנכונה, אפלולית במידה הנכונה, ומסתורית במידה הנכונה - בלי להיות סתמית מצד אחד ובלי להפחיד יותר מדי מצד שני. זוהי מערת הפתעות אמיתית שאי אפשר לעזוב, וגם אין סיבה לעזוב. כי תמיד יש עוד מחילה לגלות ועוד מרפסת נוף טבעית.

המסלול עצמו יפגיש אתכם עם טרסות חקלאיות קדומות, שרידי מתקנים חקלאיים כמו גתות וגם נופים מרשימים לכיוון עמק הארזים שבקצה הנחל. אפשר ללכת למערה ולחזור באותה הדרך, או לסיים בעמק הארזים (אם הגעתם בשתי מכוניות). בכל מקרה, הטיול קצר וקל יחסית.

לדעת עוד: בווייז "בית ספר השלום, מבשרת ציון" (לנקודת הסיום: "גן לאומי עינות תלם"). אורך המסלול 2.5-1.5 ק"מ (תלוי בתוואי שבחרתם). סימון שבילים בצבע ירוק.

מערת חלילים, נחל חלילים. איל שפירא, איל שפירא
מערת חלילים, נחל חלילים/איל שפירא, איל שפירא

מינימום הליכה, מקסימום נוף: גן לאומי צבעי מכתש רמון

אין כמו המדבר, במיוחד באביב, בזמן שבו סכנת השיטפונות מאחורינו והשרב הגדול עוד לפנינו. אבל במקרים רבים, טיולים מדבריים דורשים לא מעט הליכה. וזו סיבה מספיק טובה לדגום את גן לאומי צבעי מכתש רמון. פעם, כרו באזור זה מחצבים, מה שגרם לנזק משמעותי בנוף, עם השנים שוקם המרחב והוכרז כגן לאומי, שנראה כמו מוזיאון גיאולוגי תחת כיפת השמים. במקום ישנו שביל נסיעה ורכיבה שאורכו כשבעה ק"מ. נוסעים, עוצרים בכל תחנה, קוראים את שלטי ההסבר, עושים סלפי על רקע עושר צבעי שכבות הסלע - וממשיכים ליעד הבא. השביל המשולט יביא אתכם, בין השאר, אל מחצבה ענקית שפעורה בקרקע, תצפיות נוף אל מרחבי מכתש רמון, אתר "הקניון הסגול", שרידים של מפעל חציבה נטוש ועוד הפתעות פוטוגניות.

לדעת עוד: בווייז "גן לאומי צבעי מכתש רמון".

גן לאומי ציר צבעי הרמון מכתש רמון. יוני אפיק, מערכת וואלה! NEWS
גן לאומי ציר צבעי הרמון מכתש רמון/מערכת וואלה! NEWS, יוני אפיק

על ראש ההר: מסלול הפסגה בהר תבור

כל עוד מגיעים אל פסגת ההר ברכב, הטיול אמור להיות קליל. זה בדיוק הקטע של "מסלולי פסגה": יותר נוף, פחות התנשפות. אחד המסלולים היפים מהז'אנר הזה הוא מסלול הפסגה בהר תבור, שכולל המון נקודות תצפית נהדרות של 360 מעלות. הנוף כולל את השדות החקלאיים והיישובים הכפריים הקטנים של הגליל התחתון. חצי טוסקנה כמעט. ואם אתם כבר כאן, אל תוותרו על ביקור במתחם הכנסייתי המטופח להפליא שבראש ההר, שכולל את כנסיית ההשתנות, המנציחה את נס ההשתנות שביצע ישו. תעשו גוגל - זה אחד הנסים היותר מפתיעים.

לדעת עוד: בווייז "שביל הפסגה הר תבור". אורך המסלול כ-2.5 ק"מ (סימון שבילים שחור).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully