וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לבעלי דם כחול: הכירו את שביל הקיסר המחודש בהרי ירושלים

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 9:19

שביל הקיסר בהרי ירושלים, שחצה את כביש 375, הפך מסוכן עם עלייה בנפח התנועה בכביש בשנים האחרונות ונסגר. עתה הוא סומן מחדש ונפתח למטיילים בשילוב סימון מסלולים חדשים, כולל אחד מעגלי. עונה מדהימה לטייל בו עכשיו

שביל הקיסר בהרי ירושלים, הנקרא כנראה על שם הקיסר אדריאנוס, בעקבות אבן מיל שנשאה את שמו ונמצאה באזור, חודש על ידי קרן קימת לישראל ובשיתוף עם הוועדה לשבילי ישראל של החברה להגנת הטבע. התוואי הקודם של השביל שחיבר את חורבת חנות עם חניון בית הבד, חצה את כביש 375, שחצייתו הפכה למסוכנת עם עלייה בנפח התנועה בכביש בשנים האחרונות.

על מנת לתת חלופה מרשימה למטיילים לשביל הפופולרי שנסגר, סומן שביל חדש בצד הדרומי של הכביש, על השלוחה של הר יערן, ללא חציית הכביש. השביל עובר בנופי יער וחורש, עם גוונים רבים של ירוק ופריחות צבעוניות עונתיות, וחושף את שרידיה של דרך רומית עתיקה הכוללת מדרגות סלע קדומות.

שביל הקיסר. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
גוונים רבים של ירוק ופריחות צבעוניות עונתיות. תוואי חדש של "שביל הקיסר" סומן בהרי ירושלים/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב
שביל הקיסר. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
מפת המסלולים בשביל הקיסר/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב
מדרגות סלע בשביל הקיסר. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
מדרגות הסלע הקדומות שחצבו הרומאים, מדרום לכביש 375/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב

התוואי החדש מציע למטיילים כמה אפשרויות טיול

שביל חדש המסומן בשחור שאורכו כ-2 ק"מ, יורד מאזור "בית היערן" (שרידיו של מבנה על כיפה גבוהה שנבנה בתקופה הבריטית ושימש את עובדי היער באזור) אל חניון בית הבד. השביל עובר ביער אורנים נטוע, מעורב בשרידי חורש טבעי, על משטחי סלע טבעיים. המטיילים בשביל ייהנו מתצפיות יפות אל אזור בית שמש והשפלה במערב ואל השלוחות של הרי יהודה מצפון. הכניסה לתחילת השביל השחור היא בדרך סלולה המסומנת בירוק, שיוצאת מכביש 375, מול הכניסה לחורבת חנות, לכיוון דרום אל הר יערן.

שביל מסומן אדום הוא למעשה קטע שנשאר מהשביל הוותיק המוביל מחניון בית הבד (לצד החניון שרידי בית בד קדום שמנגנון הסחיטה שלו בצורת בורג עשוי מעץ ושוחזר ע"י קק"ל), אל המדרגות הקדומות ובחזרה באותה דרך, באורך של כ-750 מטרים לכל כיוון. החניון משמש כנקודת יציאה וסיום לטיול. הקטע האחרון אל המדרגות שינה את צבעו לכחול.

בנוסף, חיבור חדש של השביל האדום אל השביל השחור, מאפשר למטיילים שביל מעגלי - לצאת מחניון בית הבד אל המדרגות הקדומות ובחזרה אל בית הבד על גב השלוחה עם השביל השחור או בכיוון ההפוך. מומלץ להתחיל עם השביל האדום ולחזור עם השביל השחור כך שההליכה במורד השביל תהיה עם הפנים והמבט לנוף. אורכו של הסיבוב המעגלי כ-2 ק"מ. מסלול זה מיועד למיטיבי לכת.

בית בד משוחזר בשביל הקיסר. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
מנגנון הסחיטה שוחזר ע"י קק"ל. בית הבד המשוחזר בשביל הקיסר/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב
שביל הקיסר. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
שילוט הכוונה של קק"ל בצומת השבילים של האפשרות המעגלית/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב

בין שבילי הטיול הכי מבוקשים בקק"ל

איציק בן דב, רכז סימון שבילים של החברה להגנת הטבע בוועדה לשבילי ישראל, מוסיף ששביל הקיסר עובר לצד הדרך הרומית שעלתה מבית גוברין לירושלים. "לצד השביל, העובר על סלעי גיר קשים, נותרו שרידי גת עתיקה חצובה וספלולים. במהלך החורף והאביב, הרי ירושלים מתכסים במרבד ירוק ובפריחות מרהיבות. כולי תקווה שעל השביל יטיילו מטיילים רבים שיכירו את האזור וייהנו ממה שהשביל מזמן להם", הוא אומר.

גידי בשן, מנהל אזור הרי יהודה בקרן קימת לישראל: "שביל הקיסר במתכונת הקודמת שלו היה בין שבילי הטיול הכי מבוקשים בקק"ל, ואנו שמחים שמצאנו פתרון לתוואי החדש שאינו מסכן את המטיילים ויחד עם זאת שומר על יופיו וייחודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully