וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבטי אמזונס מוצאים שרידי ציוויליזציה אבודה ומאמינים שאלה מתנות מאלוהים

9.6.2024 / 0:01

בסביבה המוזרה של אמזוניה (אגן האמזונאס), שם עצי ענק כמעט ללא שורשים מונחים כמו "כלי שחמט" על קרקעית ים עתיק, ציידים ילידים מוצאים לעיתים כלים מעוצבים ומאמינים שאלה מתנות מאלוהים

פול רוזולי מספר על חוקר האמזונס שניסה להתיידד עם שבט מבודד וגורלו היה אכזרי במיוחד/julianddorey

חוקר של האמזונס והרפתקן סיפר כיצד שבטים נידחים שלא קשורים זה לזה ועדיין חיים ביערות הגשם כפי שאבותיהם עשו לפני עשרות אלפי שנים, מוצאים מדי פעם שרידים של ציוויליזציה אבודה שוכבים על קרקעית היער.

פול רוזלי, סופר ופעיל למען איכות הסביבה, מסביר שהאדמה שעליה יושב יער הגשם האדיר שונה מאוד מרוב פני כדור הארץ. "האמזונס היה פעם ים פנימי",הוא הסביר לפודקאסטר ג'וליאן דורי, "העצים עומדים שם כמו כלי שחמט על האדמה. אין טעם לשורשים להתחפר עמוק באדמה כי אין שם חומרים מזינים - האדמה עקרה".

פול מוסיף כי האדמה היא ברובה חימר ואתה יכול בקלות "לטייל במשך 48 שעות לכל כיוון" ולא למצוא אבן גדולה כגודל אגרוף. לכן כשאנשי שבט שחיים שם מוצאים כלי אבן, הם רואים בהם "מתנה מהאלים". הוא מסביר: "האנשים האלה לא עובדים עם אבן, אז יתכן שהאבנים האלה מגיעים מתרבות האינקה. אולי היו אלה אנשי האינקה שירדו לג'ונגל לסיור לפני כ-700 שנה. הם באו והשליכו ראש גרזן עשוי אבן על הקרקע. מעניין שכיום יש שבטים שאוספים חפצי אבן ישנים כאלה ואומרים 'האלים נותנים לנו כלים - זה פשוט מונח על האדמה, ברור שזה נעשה בשבילנו', רק שזה לא".

צפו בו מספר על השבטים הנידחים שפגש

פול אומר שחלק מהפריטים הללו מציגים עיצוב מתוחכם מאוד: "זה מעוצב להפליא, בהחלט רואים שזה לא נעשה בידיים מערביות. אתה יכול לראות שזה נראה כמו אבן ממאצ'ו פיצ'ו למעשה". הוא מוסיף כי ישנן אינדיקציות נוספות לכך שציוויליזציה מתקדמת יותר חיה בעבר באגן האמזונס: "יש מקום אחד שבו אנו מוצאים כלי חרס. זה מלפני השבטים הלא קשורים זה לזה - אנחנו מדברים על לפני 6,000 שנה או לפני 8,000 שנה".

עוד בנושא
חוקר האמזונס צרך סם ששינה את עולמו: "כמעט הקרבתי את חיי בשביל מה שראיתי שם"

"פגשתי חבר שבט נידח באמזונס, הוא סיפר לי בדיוק על מה חלמתי בלילה"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חבר שבט נידח באמזונס. Laszlo Mates, ShutterStock
'האלים נותנים לנו כלים - זה פשוט מונח על האדמה, ברור שזה נעשה בשבילנו'/ShutterStock, Laszlo Mates

המשך הפודקאסט פול אומר שניתן לעקוב אחר נדידת האנושות ברחבי העולם באמצעות תיעוד המאובנים כדי לראות מתי בעלי חיים גדולים כמו המסטודון והעצלן הענק הוכחדו על ידי ציידים אנושיים. הוא אמר: "הם פשוט היו עוקבים אחרי העדרים וצדים אותם מתי שהם רוצים והם פשוט היו מחסלים את החיות האלה. בברזיל יש עדיין מאורות של עצלני ענק שנחפרו על ידי היצורים הענקיים האלה שהגיעו לגובה 4 מטרים. יש אנשים שעדיין מאמינים שיכולות להיות אוכלוסיות של עצלני אדמה ענקיים שעדיין חיות מתחת לאדמה באמזונס".

"אין ספק", אומר פול, "ההיסטוריה הנסתרת של האמזונס עשירה ומורכבת הרבה יותר ממה שרוב האנשים חושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully