וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגשתי חבר שבט נידח באמזונס, הוא סיפר לי בדיוק על מה חלמתי בלילה"

8.2.2024 / 17:07

דמיאן לואיס הצטרף למשלחת ברזילאית גדולה שמטרתה היתה לחקור שבטים מבודדים. הוא שיתף את החוויה המדהימה שלו עם אחד מבני השבטים ושיתף מה עבר עליו

תיעוד נדיר: שבט פראי מבודד ולא מוכר התגלה ביערות האמזונס בברזיל/עריכה: שניר דבוש

דמיאן לואיס, סופר, כתב לאזורי מלחמה ויוצר סרטים, השתתף בפודקאסט של דודג' וודוול ובו הוא שיתף את החוויה המדהימה שעברה עליו בתוך שבט מבודד שחי ביערות האמזונס שבברזיל. "משהו השתבש ביחסים שלי עם בחורה צעירה שפגשתי", הוא סיפר את הרקע למסע, "הייתי חייב להתרחק למקום שבו היא לא תמצא אותי - אז נרשמתי למשלחת של הממשלה הברזילאית שמטרתה למצוא שבטים מבודדים באמזונס".

המדיניות של ברזיל במשך שנים היא לנסות לשלב את השבטים הללו בחיי העולם המודרני, אלא אם כן הם ממש מסוכנים. "הצטרפתי למשלחת של שישה חודשים", סיפר דמיאן, "הקשר האחרון עם השבט השהלכתי אליו נוצר על ידי כמה כורי זהב לא חוקיים שחדרו לשטח של השבט. הם נורו למוות עם חיצים רעילים. החצים היו מסיביים... באורך של כשישה או שבעה מטרים עם ראשי במבוק משוננים מצופים בקורארה".

על ידי מיפוי שטחי השבטים, השלטונות הברזילאים מקווים להגן עליהם מפני חוטבי עצים שאחרת עלולים להכריח אותם לעזוב את האדמות שבהן חיו הרבה לפני שהגיעו מגלי הארצות האירופאים הראשונים לאזור בשנת 1500.

שבט מבודד באמזונס, ברזיל. Survival International, אתר רשמי
"כורי זהב לא חוקיים שחדרו לשטח של השבט נורו למוות עם חיצים רעילים"/אתר רשמי, Survival International

דמיאן אומרים שהיה להם מושג כלשהו היכן לחפש את השבט החמקמק הזה, מכיוון שאחד הכורים שרד את התקפתם והתראיין בזמן שהיה בבית החולים.

בזמן שהם חיפשו, דמיאן והקבוצה שלו ישנו בערסלים תלויים על עצים ביער הגשם, והוא חווה באחת מהלילות סיוט נורא. "אחד המדריכים, שמו היה פוריאה והסתדרתי איתו ממש טוב. היה לי סיוט לילה אחד, והוא ניגש אליי בבוקר ואמר 'רק בואי איתי'. יצאנו קצת ליער והוא הושיב אותי וסיפר לי בפירוט בדיוק מה חלמתי", הוא סיפר.

"נסו לדמיין את זה: איזה בחור מושיב אותך, איזה איש שבט באמזונס ואומר 'זה מה שחלמת עליו' ואז הוא מספר לך את החלום המדויק בפירוט רב. בסוף שאלתי 'איך לעזאזל עשית את זה?' והוא אמר 'אנחנו פשוט יודעים', ואז הוא גם אמר 'זה מה שאתה צריך לעשות בנידון...'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צפו בו מספר על החוויה

הם ידעו שהם מתקרבים לשבט שאליו רצו להגיע כשמצאו מלכודות שהוטמנו עבורם. הוא המשיך: "היינו מוצאים שבילים קטנים כאלה דרך יער הגשם ובהם מעין מקלות פונג'י - קוצים מושחזים שהוצבו בשביל שאתה צועד בו - שבעצם אומרים 'אל תתתקרב יותר".

מומחים מאמינים שישנם כ-300,000 ילידים שמנהלים אורח חיים כמו בתקופת האבן ביערות הגשם של האמזונס, שם הם מקובצים בכ-450 שבטים שונים, בחלקם עשרות אלפי חברים ובאחרים כמה אנשים בודדים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully