וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון ממשיכה לבעור: שריפות וגל חום חדש של יותר מ-40 מעלות במדינה

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 12:43

השריפות ביוון ממשיכות להשתולל. מעבר לרודוס שחווה שריפות קשות, גם באי אוויה נאבקים באש בפלפונז, ובאקרופוליס באתונה שוב סגרו את האתר בעקבות גל חום של למעלה ל-40 מעלות. הנה מה שמחכה למי שטס ליוון בתקופה הקרובה

בוידאו: אנשים במרכז הפינוי ברודוס בזמן ששריפות היער משתוללות/רויטרס

יוון נשרפת דווקא בתקופה שאלפי ישראלים טסים או מתכוננים לטוס אליה. גל חום שלישי ברציפות במדינה, ובכלל באירופה, החזיר את הטמפרטורות למעלה ל-40 מעלות ברחבי המדינה אתמול (שלישי) בעקבות שריפות שיצאו משליטה במשך ימים. צווי הפינוי האחרונים הוצאו באיים קורפו ואוויה, בעוד שהשריפה באי רודוס המשיכה לנוע פנימה והציתה אזורי יער הררי, כולל חלק משמורת טבע.

שני טייסים מתו אתמול, כשמטוס כיבוי שבו טסו התרסק תוך כדי מאבק בשריפה על אוויה. תושבים מיואשים רבים, שהסתובבו עם מגבות רטובות על צווארם ​​כדי להדוף את החום הלוהט, השתמשו באתים כדי להדוף להבות שהתקרבו לבתיהם, בעוד מטוסי ומסוקי כיבוי חידשו את פיזור המים עם אור ראשון.

שריפה באי רודוס ביוון, 25.7.23. רויטרס
מקומיים מצלמים מסוק ממלא מים לכיבוי שריפה ברודוס, אתמול/רויטרס
מטוס כיבוי התרסק באי אוויה ביוון, 25.7.23. רויטרס
מטוס כיבוי, אחד מתוך שניים, שהתרסק אתמול באי אוויה/רויטרס

מספר שיא של פינויים

הרשויות ביוון אמרו כי יותר מ-20,000 בני אדם היו מעורבים בפינוי באי, בעיקר תיירים בסוף השבוע, כאשר שריפה פשטה בשני אזורי חוף בדרום-מזרח רודוס.

האיחוד האירופי שלח 500 כבאים, 100 כלי רכב ושבעה מטוסים מעשר מדינות, בעוד שגם טורקיה, ישראל, מצרים ומדינות נוספות שלחו עזרה.

"במשך היום ה-12, בתנאים קיצוניים של חום ורוחות חזקות, אנו נלחמים ללא הפסקה בעשרות חזיתות של שריפות יער... שירות הכבאות היווני נאבק ביותר מ-500 שריפות - יותר מ-50 שריפות ביום", אמר ואסיליס קיקיליאס השר למשבר האקלים וההגנה האזרחית.

"אנחנו במלחמה ומכוונים באופן בלעדי לחזית האש", אמר ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס למחוקקים ביום שני, והזהיר כי המדינה עומדת בפני "עוד שלושה ימים קשים" לפני שהטמפרטורות הגבוהות צפויות להירגע. "כולנו עומדים על המשמר", אמר לקבינט שלו ביום שלישי. "אני אציין את המובן מאליו: מול מה שכדור הארץ כולו מתמודד, במיוחד הים התיכון שהוא נקודה חמה לשינויי אקלים, אין מנגנון הגנה קסום. אם היה, היינו מיישמים אותו".

אזורים רבים ביוון נותרו ב"כוננות אדומה", כלומר היה סיכון קיצוני לשריפות יער מסוכנות שהוחרפו על ידי רוחות חזקות. שריפות יער כאלו, תועדו אתמול גם בצילום של לוויין באי האיוני קורפו, שהרי קורפו הוא אי שכולו מכוסה בעצים ויערות ירוקים - מה שמגביר את הבערה באי שבצפון-מזרח יוון.

עוד בוואלה!

מצאנו את תאילנד של יוון

לכתבה המלאה
מבט מלווין על שריפות בקורפו ביוון. רויטרס
מבט מלווין על שריפות בקורפו ביוון, אתמול/רויטרס

גל חום אחר גל חום

בבירת יוון, אתונה, הרשויות חידשו את שעות הסגירה של אחר הצוהריים באקרופוליס הפופולרי, כחלק מצעדים רחבים יותר להתמודדות עם החום הגבוה, בזמן שיוון מתכוננת לגל חדש של טמפרטורות עלייה.

החום הגיע ביום ראשון ליותר מ-46 מעלות בגיטיו שבדרום חצי האי פלופונז, רק פחות מהטמפרטורה החמה ביותר שנרשמה אי פעם במדינה, 47.78.

פקידי האיחוד האירופי האשימו את שינויי האקלים בתדירות הגוברת ובעוצמתן של שריפות בר ברחבי היבשת, וציינו כי 2022 הייתה השנה השנייה הכי גרועה של נזקי השריפות שנרשמו לאחר 2017.

שריפה באי רודוס ביוון, 25.7.23. רויטרס
שריפה ליד הכפר Gennadi ברודוס, אתמול/רויטרס
שריפות באי רודוס, יוון, 24 ביולי 2023. רויטרס
שריפות באי רודוס, יוון, 24 ביולי 2023/רויטרס

שריפות קטלניות באלג'יריה

באלג'יריה לפחות 34 בני אדם מתו בזמן שריפות שהשתוללו באזורי מגורים, ואילצו פינוי המוני.

בדרום מזרח צרפת פרסמו גורמים רשמיים ביום שני אזהרת שריפה ברמה הגבוהה ביותר באזור בוש-דו-רון (Bouches-du-Rhone), והזהירו כי תנאי מזג האוויר הופכים את הסיכון ללהבות ל"גבוה מאוד בהשוואה לקיץ רגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully