וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה מזהיר: תרמית החלפת הכסף באירופה שתעלה לכם אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 13:52

מומחה נסיעות מזהיר את המבקרים באירופה מפני תרמית להמרת מטבע בכרטיסי אשראי, שעלולה לעלות לכם מאות או אלפי דולרים. כך היא מתבצעת

טסים לאירופה? אתם חייבים להיזהר מהעקיצה הבאה: מומחה נסיעות מזהיר המבקרים ביבשת מפני תרמית להמרת מטבע בכרטיסי אשראי המסמנת רכישות ברחבי הבריכה.

בריאן קלי, המייסד של אתר הנסיעות The Points Guy, אמר אתמול (שני) לניו יורק פוסט, כי התרמית המכונה "המרת מטבעות דינמית" (Dynamic currency conversion) עלולה לעלות לכם מאות או אלפי דולרים.

עוד הונאות שחשוב שתדעו עליהן כשאתם בחו"ל:
כל מדינה והטריק שלה: 8 הונאות התיירים הנפוצות באירופה
5 הונאות מלון שכל ישראלי צריך לדעת עליהן
רק רצו לראות כדורגל: סוכני המוסד והעוקץ האיטלקי במילאנו
זהירות: 7 ההונאות שכל תייר חייב להכיר


DCC מתרחש כאשר קוראי כרטיסי אשראי בחו"ל "מציעים" למשתמשים לשלם בדולר אמריקני, או במטבע המקומי של הנוסע (שלנו שקל), בניגוד למטבע המקומי, בדרך כלל אירו. הקאץ' הוא, שהסוחרים והספקים האלה כוללים כמעט תמיד עמלה ערמומית ולא החלפה שווה, שלא ברורה לחלוטין למשתמשים שמקבלים את ההחלטה בשבריר שנייה. "לכל מקום שהלכתי, הם נתנו לי את האופציה לשלם דולר אמריקני", אמר קלי על טיול שקיים לאחרונה באירופה.

תוך שימוש בדוגמה של חיוב בסך 384 אירו שנגבה ממנו, אמר קלי שהוצעה לו ההזדמנות לשלם 437 דולר. "במקום זאת, שילמתי בכרטיס האשראי האמריקני שלי, שגבה ממני רק 416 דולר. אם הייתי לוחץ על כפתור ה'כן' הזה, הייתי מפסיד 20 דולר", הוא הסביר, שממלי. להשתמש באתר XE.com כדי לקבל שערי חליפין מהירים ומדויקים.

גם הכספומטים מוגדרים לדפוק אתכם

"אני מכיר כל כך הרבה אנשים שמטיילים שמתבלבלים מכך", הוסיף. קלי ציין שגם כספומטים בחו"ל מוגדרים לעשות זאת באופן קבוע, ואף יציגו את הסכום של הדולר בירוק ואת התעריף האירופי באדום. "הם באמת רוצים לקחת את הכסף שלכם. אז היו חכם, הצטיידו במטבע המקומי ותנו לבנק שלכם לבצע את העסקה", הוא ייעץ.

קלי הוא לא היחיד שמזהיר מפני הטריק הזה, שראשיתה בשנות ה-90. "ביסודו של דבר, זו הונאה. הצרכן כמעט תמיד משלם יותר רק כדי לראות את המחיר במטבע הביתי שלו", מזהיר ארגון הצרכנים האירופי. "גרוע מכך, אין דרך אמיתית עבור הצרכן לקבל החלטה מושכלת כאשר מוצגת בפניו אפשרות DCC".

בעת תשלום במטבע מקומי, הבנק של בעל הכרטיס ינווט את שער ההמרה באופן אוטומטי, על פי ה-ECO. עם זאת, כאשר בוחרים ב-DCC, ספק השירות של הסוחר יוצר את ההמרה - ככל הנראה עם העמלה הקטנה שכלולה.

גם חברת ויזה מזהירה מפני תכסיסים של DCC ללקוחותיה שטסים לחו"ל. "אם אינכם רואים את הפרטים הנדרשים או מרגישים לחץ לבחור מטבע אחד על פני מטבע אחר, ויזה ממליצה לכם לדחות את הצעת המרת המטבע ולדווח על התקרית למנפיק הכרטיס שלכם", נמסר מהחברה. "הבחירה לקבל או לדחות את DCC לא תשפיע על היכולת שלכם לבצע רכישות או למשוך מזומן בינלאומי", כך לפי חברת האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully