וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריינאייר ממשיכה לעשות שרירים. המנכ"ל: "מאוכזבים מבן גוריון"

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 10:17

החברת הלואוקוסט האירית השעתה את טיסותיה לארץ, כי שאינה רוצה לשלם את מסי הנמל הגבוהים יותר של טרמינל 3. מנכ"ל החברה: "עבדנו קשה כדי לחדש את הטיסות הזולות", אבל גורם בענף טוען: "אין ואקום - יהיה מי שיטיס את הנוסעים של ריינאייר"

קטטה בין נוסעי ריינאייר לטנריף, 25 בפברואר 2024/צילום: רשת X

ריינאייר, חברת הלואוקוסט האירית הגדולה באירופה, השעתה את טיסותיה לישראל כי אינה רוצה "לשלם" את אגרות הנמל שגבוהות יותר בטרמינל 3, זאת לאחר שטרמינל 1 נסגר לתעופה בעקבות המלחמה בעזה.

חברת התעופה ביטלה את כל הטיסות לישראל וממנה ב-7 באוקטובר בעקבות התקפות חמאס. לאחר מכן חידשה את פעילותה ב-1 בפברואר והשעתה שוב, כי טוענת שנאלצה על ידי נמל התעופה בן גוריון להשתמש בטרמינל 3, שבו אגרות שמשלמות חברות התעופה גבוהות יותר מטרמינל 1 שבו השתמשה בעבר.

לריינאייר לא אכפת לה להשתמש בטרמינל 3, כמובן במחיר של אגרה כמו בטרמינל 1, ובשירותיו גם השתמשה בעבר. אבל החברה ביקשה מרשות שדות התעופה לגבות ממנה את מחיר האגרה הנמוך יותר של טרמינל 1, ובכל בעצם הניחה אולטימטום לבן גוריון.

רשות שדות התעופה סירבה לבקשה, ואילו ריינאייר השעתה את טיסותיה עד להודעה חדשה.

מטוס ריינאייר נחת בווילנה, ליטא, אחרי שהוסט לבלארוס, 23 במאי 2021. AP
רוצה שיורידו לה את מחיר האגרה. ריינאייר/AP

"התאכזבנו עמוקות מהסירוב של בן גוריון"

"עבדנו קשה עם הממשל הישראלי ונמל התעופה בן גוריון כדי לחדש את הטיסות הזולות של ריינאייר מ/אל תל אביב ב-1 בפברואר האחרון", אמר אדי ווילסון, מנכ"ל ריינאייר, לאתר החדשות rte באירלנד - מדינה שידועה במדיניות אנטי-ישראלית, בעיקר בתקופה האחרונה. "התאכזבנו עמוקות מהסירוב של נמל התעופה בן גוריון לפתוח מחדש את טרמינל 1 שבו פועלת ריינאייר בדרך כלל. לא אכפת לנו אם נמל התעופה יכריח אותנו להעביר את הטיסות לטרמינל 3 באופו זמני בגלל הירידה הגדולה בתנועה מ/אל תל אביב, אבל זה צריך להיעשות במחירי האגרה של טרמינל 1 המוסכמים, לא במחירי האגרה של טרמינל 3 הגבוהים יותר".

רק כדי לסבר את האוזן, אגרת מסי הנמל שמשלמת חברת התעופה פר נוסע כיום לרשות שדות התעופה ונמל בן גוריון, עומדת על 26 דולרים לנוסע בטרמינל 3, לעומת 11 דולרים לנוסע בטרמינל 1. לא הבדל משמעותי מדי - 15 דולר שהם 54 שקלים.

"ריינאיר מעוניינת לתמוך בנמל התעופה בן גוריון ובהתאוששות הטיסות מ/אל ישראל", הוסיף מר ווילסון "אבל אנחנו לא יכולים לעשות זאת, או לבקש מהנוסעים שלנו לשלם תעריפי טיסה גבוהים יותר בזמן שנתב"ג שומר על טרמינל 1 סגור ומכריח את הטיסות שלנו להיכנס לטרמינל 3 בעלויות הגבוהות, תוך חיוב עמלות שמעולם לא הוסכם על ריינאייר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מוניות ממתינות מחוץ לטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון. ארז מיכאלי
ריינאייר מבקשת לנחות בטרמינל 3 בתעריפים של טרמינל 1/ארז מיכאלי

ריינאייר הפעילה 1,500 טיסות מטרמינל 3 בשנת 2022

חברת הלואוקוסט האירית מפעילה כיום רק 11 טיסות שבועיות בין אירופה לנתב"ג, לא מספר גדול מדי. ונראה שברשות שדות התעופה לא ממהרים ללכת לקראת ריינאייר ולהוריד לה את מחיר האגרה לתעריף של טרמינל 1. מי שקובע את גובה האגרות שמשלמות חברות התעופה, זו ועדת הכלכלה של הכנסת, ובארץ הן נחשבות מהנמוכות בעולם.

"אין ואקום - אם הם לא יטוסו אחרים יטוסו", אמר גורם בענף התעופה אמר לוואלה! תיירות. והכוונה לחברת וויז אייר, שבניגוד לריינאייר העלתה מעט את מחיר הפער של האגרה של טרמינל 3 וגילמה אותו במחיר הכרטיסים של הנוסעים. שתי החברות מתחרות ביניהן על קווים דומים, כמו גם איזיג'ט שתחזור לטוס לארץ בסוף מרץ.

ריינאייר הפעילה 1,500 טיסות מטרמינל 3 בשנת 2022, סוף תקופת הקורונה, כי רצתה לפצות על היעדר טיסות במהלך השנתיים של הקורונה. חשוב להזכיר, כי הנוסעים הם אלו שמשלמים את מסי הנמל, לא חברת התעופה, אולם ריינאייר רוצה להיתפס כחברה עם מחירים זולים יותר ולכן לוחצת על רשות שדות התעופה להפחית את תעריף האגרה ולשדר ללקוחותיה תעריף זול ומזמין.

"למי שטס במאות דולרים זה לא באמת משנה הבדל של עוד 15 דולרים", אומר אותו גורם, "אבל כנראה שהם עושים שרירים כי יש עליהם לחצים פוליטיים מבית, אבל לא צריך לדאוג - יש מי שיטיס את הנוסעים שלהם" (המתחרים - ז.ר).

טרמינל 1 נסגר בעקבות המלמה, ככתוב, עקב צמצום גדול של פעילות התעופה לארץ וממנה. כרגע אין הצדקה לפתוח אותו, מה גם שרבים מעובדי נמל התעופה בן גוריון גוייסו למילואים ועדיין משרתים בגזרות השונות. "זה לא מונע מחברת תעופה אחרות לחזור ולטוס לארץ", מוסיף אותו גורם בענף. "ישראל היא קו רווחי ובעולם יודעים זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully