וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שיעזור? שגרירת אירלנד נטעה עץ לחיזוק היחסים עם ישראל

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 18:15

אחרי המתיחות בין שתי המדינות, שכללה הפגנות, עצומה נגד השתתפות ישראל באירוויזיון ולאחרונה גם סירוב אירי ללחוץ יד במשחק כדורסל, נטעה היום שגרירת אירלנד עץ ביער בן שמן. "האדמה הייתה פה לפנינו ותישאר גם אחרינו", אמרה

נטיעת עץ ע"י שגרירות אירלנד. יואב לין, ארכיון הצילומים של קק"ל,
"עברנו תקופה קשה וטראומטית מאז 7 באוקטובר, אתם וגם אנחנו". שגרירת אירלנד בנטיעה/יואב לין, ארכיון הצילומים של קק"ל

אירלנד אף פעם לא היתה תומכת ישראל מובהקת, ולאחרונה התעוררו מחלוקות בין המדינות - מהעברת ביקורת על המלחמה, הפגנות נגד ישראל, תקרית מבישה במשחק כדורסל וגם התבטאות אומללה של ראש הממשלה האירי על אמילי הנד בת ה-9, שהתעלמה מהיות חטופה.

עם זאת, שגרירת אירלנד בישראל סוניה מק'גינס נטעה היום (ראשון) עץ בטקס של קרן קימת לישראל ביער בן שמן, כסמל לחיזוק היחסים בין שתי המדינות.

בזמן הנטיעה סוניה מק'גינס שגרירת אירלנד בישראל שיתפה, "עברנו תקופה קשה וטראומטית מאז 7 באוקטובר, אתם וגם אנחנו כאורחי המדינה. בבוקר הזה אנו חושבים על כך שהאדמה הייתה פה לפנינו ותישאר גם אחרינו. כשאנחנו מתייצבים כאן יחד בשלום, אנו נזכרים שזה הדבר שמאחד ביננו ולא מה שמפריד".

נטיעת עץ ע"י שגרירות אירלנד. יואב לין, ארכיון הצילומים של קק"ל,
אנשי קק"ל והשגרירות לאחר נטיעת העץ. נקווה שזה יעזור לשקם את היחסים/יואב לין, ארכיון הצילומים של קק"ל
נטיעת עץ ע"י שגרירות אירלנד. יואב לין, ארכיון הצילומים של קק"ל,
שגרירת אירלנד סוניה מק'גינס נוטעת עץ היום בבן שמן/יואב לין, ארכיון הצילומים של קק"ל

שורה של תקריות אנטי-ישראליות מצד אירלנד

מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" שררה מתיחות בין אירלנד וישראל, והתקיימו הפגנות אנטי-ישראליות במדינה האירופית, לצד ביקורת קשה מהפוליטיקאים האירים. כזכור, בנובמבר האחרון בירך ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר, על שובה של אמילי הנד בת ה-9, בעלת אזרחות במדינה, לישראל במסגרת השבת החטופים, אך נמנע מלציין כי שוחררה משבי חמאס - והתייחס אליה כילדה ש"הלכה לאיבוד".

בנוסף, בדצמבר, לפני כחלודשיים, רשות השידור האירית (RTÉ) קיבלה לידיה עצומה שכללה מאות חתימות, הקוראת לאירלנד לא להשתתף באירוויזיון בשוודיה אם ישראל תשתתף בו גם.

ואם זה לא מספיק, אז בשבוע שעבר שחקניות נבחרת הנשים של אירלנד בכדורסל סירבו ללחוץ ידיים עם שחקניות נבחרת ישראל לפני המשחק ביניהן. למרות זאת, השגרירה הגיעה היום לקיים את הטקס המסורתי של קק"ל במטרה לחבר מחדש את השורשים בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully