וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפון הבטוח: מסלול קל, משפחתי ומעגלי עם פריחה ומים

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 23:34

מסע בזמן בין כפר ומושבה, מעיינות צלולים, פריחה אביבית ונופי עמק החולה והגולן: נחל ראש פינה מציע מסלול מעולה למשפחות בחורף-אביב, שבו השקדיות פורחות, המים זורמים ומתחילים ומסיימים אחרי 2 ק"מ נפלאים

נחל ראש פינה/צילום: שימי בנימין, חל"ט

נחל ראש פינה, המתחתר בשיפוליו הדרומיים של הר כנען, מזמין אותנו למסע בזמן בין כפר ומושבה עם מעיינות צלולים ופריחה אביבית של שקדיות, וכל זה כשברקע נופו המרשים של עמק החולה והגולן.

בלב הוואדי הפורח שרידי דרך אבן היסטורית ששימשה את בני היישוב הישן מצפת, כאשר החליטו להתיישב במקום בשנת 1878. אליעזר רוקח וקומץ משפחות יהודיות מאגודת עובדי האדמה בצפת יצאו מהישוב העירוני היהודי והמוגן - צפת, להתיישב בין הערבים בכפר ג'עוני אשר לימים יקרא - גיא אוני ומאוחר יותר - ראש פינה.

"הוואדי הקסום של ראש פינה מאפשר לנו שתי אפשרויות טיול", מסביר שימי בנימין, מנהל הדרכה בבית ספר שדה גולן של החברה להגנת הטבע". "האחת קלה וקצרה (הלוך-חזור במעלה הוואדי) ,והשנייה קצת יותר מאתגרת, אך מעגלית ומלאה בנקודות עניין מרהיבות. בשני המקרים, הסיור יתחיל ויסתיים בבית העלמין של המושבה הוותיקה (חפשו ב-WAZE: בית קברות ראש פינה)".

עוד טיולים בוואלה! תיירות:
נחל פארעם: נחנך המסלול המשפחתי החדש בצפון
כש"דרום אדום" מבוטל, הנה ה-מקום הכי יפה וקרוב לראות בו כלניות
דקת הליכה מהרכב: האזור שמלא עכשיו בפריחה מהממת

נחל ראש פינה. שימי בנימין, החברה להגנת הטבע
הדרך ההיסטורית ששימשה את אנשי צפת, כשהתיישבו במקום ב-1878. נחל ראש פינה/החברה להגנת הטבע, שימי בנימין
נחל ראש פינה. שימי בנימין, החברה להגנת הטבע
פריחה יפה בנחל החודש, בעיקר של שקדיות וכלניות/החברה להגנת הטבע, שימי בנימין

מה עושים ואיך מטיילים?

נחנה בחניית בית העלמין של המושבה, משם נעלה במעלה הוואדי על הסימון השחור לקול פכפוך המעיינות אשר מתחברים יחדיו והופכים בהדרגה לנחל ראש פינה. המעיין הראשון שנגיע אליו נקרא בפי המקומיים "הזולה של בן", והוא למעשה בריכה מלבנית שהוקמה לזכרו של בן אורן ז"ל מראש פינה על ידי הוריו - עקיבא ונגה אורן.

לאחר מכן, נמשיך לעלות במקביל לתוואי הנחל עד שנגיע למעיין הבא, "עין כדן", הקרוי על שם פרח הכדן הפורח כאן בחודשים פברואר ועד אפריל. עוד מספר דקות הליכה במעלה הוואדי וכבר הגענו אל המעיין השלישי, "עין פינה", המספק מים למושבה ראש פינה ומימיו טובים מאוד. משם נמשיך במעלה השביל ונגיע אל המעיין האחרון להיום - "עין גיא אוני", מבנה אבן אשר מי המעיין פורצים ממנו. כאן מומלץ לעשות הפסקה בצל עץ התאנה העתיק ולהחליט אם אתם רוצים להמשיך למסלול המעגלי או לחזור חזרה במורד הוואדי חזרה לרכב.

נחל ראש פינה. שימי בנימין, החברה להגנת הטבע
בחורף יש זרימה נהדרת במקום. הנחל, השבוע/החברה להגנת הטבע, שימי בנימין
"הזולה של בן", נחל ראש פינה. שימי בנימין, החברה להגנת הטבע
בריכה מלבנית שהוקמה לזכרו של בן אורן. "הזולה של בן"/החברה להגנת הטבע, שימי בנימין

בחרתם במסלול הארוך? כל הכבוד! מכאן תמשיכו לטפס כמה מאות מטרים ותגיעו אל צומת שבילים, שחור וירוק. אנחנו נפנה ימינה וניכנס לדרך נוף עם תצפיות מרהיבות על רמת כורזים, הכנרת והמסלול אותו הלכנו. לאחר קילומטר הליכה, על כביש כורכר נגיע אל פיצול שבילים ירוק וכחול שבו נפנה בכחול, שיוביל אותנו במורד ההר אל "מצפה נמרוד" שנקרא על שמו של נמרוד שגב ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה, ובו תצפית מדהימה לעבר עמק החולה והגולן.

ממצפה נמרוד נרד עם הכביש ונפנה ימינה אל רחובות העיר העתיקה כשבדרך נעבור ליד בית הכנסת העתיק של ראש פינה אשר נוסד בשנת 1885 על ידי מתיישבים מהעלייה הראשונה, ננטש בשנות ה-50 של המאה ה-20, שופץ ושומר יחד עם שאר הרחוב העתיק בשנות ה-90. מימין לבית הכנסת ישנו גרם מדרגות אשר איתו נרד חזרה אל הוואדי לחניית בית העלמין, חזרה לרכב.

דגשים חשובים: שתי אפשרויות הטיול בוואדי מתאימות למשפחות, כאשר האפשרות המעגלית מתאימה יותר למשפחות מטיבות לכת, בנוסף במסלול כמה מעברי מים שבעקבות הגשמים האחרונים קצת יותר מאתגרים, ולכן מומלץ להגיע עם נעליים סגורות ואטומות למים. שמרו על הפרחים המוגנים כדי שגם אחרים יוכלו לחוות את היופי הזה. יש לקחת עמכם כל פסולת.

שקדייה בנחל ראש פינה. שימי בנימין, החברה להגנת הטבע
שקדייה בנחל ראש פינה/החברה להגנת הטבע, שימי בנימין
נחל ראש פינה. שימי בנימין, החברה להגנת הטבע
במסלול כמה מעברי מים שבעקבות הגשמים האחרונים קצת יותר מאתגרים/החברה להגנת הטבע, שימי בנימין

לטיול יצאנו

ניתן לטייל במסלול הלוך-חזור (מסלול קצר) או כמעגל (מסלול ארוך)
איך מגיעים: ב-WAZE "בית קברות ראש פינה"
רמת קושי: המסלול הקווי מתאים למשפחות, המסלול המעגלי מתאים יותר למשפחות מטיבות לכת
אורך: אפשרות קלה הלוך חזור - 2.5 ק"מ. אפשרות מאתגרת ומעגלית - 3.5 ק"מ
מיועד: משפחות, זוגות, אוהבי פריחה.
תקופה מומלצת: חורף-אביב
נגישות: המסלול אינו נגיש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully