וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא לא לבשה חזייה - והדיילים כמעט העיפו אותה מהמטוס

10.3.2024 / 0:18

נוסעת בטיסת פנים בארצות הברית נקראה לפתע לשיחה עם צוות המטוס שאיימו לסלק אותה אם לא תכסה את עצמה: "אני לא מחפשת התנצלות, רק שאנשים יוכלו להרגיש תחושת ביטחון"

די ג'יי קיווי בפעולה/Djettekiwi

נוסעת מתוסכלת החליטה להלחם לאחר שצוות של דלתא איירליינס איים להעיף אותה מהמטוס - רק בגלל שהיא לא לבשה חזייה. בניו יורק פוסט דווח שליסה ארצ'בולד נסעה מסולט לייק סיטי לסן פרנסיסקו ב-22 בינואר, כשהחזה שלה לפתע שיבש את תוכניותיה.

התקליטנית הניו זילנדית, שלא מזמן השתתפה בפסטיבל הסרטים המפורסם בעולם סאנדנס, טענה שלאחר ש"כל הנוסעים התיישבו במקומם" היא זומנה "בקול רם" לקדמת המטוס. כשהיא הגיעה לשם, על פי הדיווח של ה"אינדיפנדנט", היא נדחפה לטענתה אל מעבר הנוסעים שם קיבלה נזיפה חמורה מהצוות בגלל חולצת הטריקו והמכנסיים הארוכים שלה, אותם כינו עובדי דלתא "חושפניים" ו"לבוש פוגעני".

"אחרי שקיבלתי נאום נזיפה ארוך והתייחסו אלי כמו אל פושעת, הדיילת אמרה שהיא תאפשר לי להישאר בטיסה אם אלבש את הז'קט שלי", אמרה ארצ'בולד, ששם הבמה שלו הוא Djette Kiwi, ל-Yahoo! News האוסטרלי.

די ג'יי ליסה ארצ'בולד בתלבושת שכמעט עלתה לה בהורדה מהמטוס. DJette Kiwi, צילום מסך
ארצ'ובלד והתלבושת הבעייתית/צילום מסך, DJette Kiwi

תלבושת כזו בטיסה

היא סבבה לגמרי
זה באמת חושפני מדי
1801 משתתפים

"בגלל שהטיסה הזו הייתה בסך הכל שעה וחצי אז לא התכוונתי לוותר על המושב שלי", היא המשיכה. "אז לא משנה איזו עבירה היא העמידה פנים שנגרמה ממהפטמות שלי, היא הייתה זו שיצרה את העבירה הזו שוב. זה לא היה הגיוני - זו הייתה השפלה", היא סיפרה.

פרשת השדיים העבריינים החלה כשארצ'בולד הורידה את מעילה בשדה התעופה של סולט לייק לפני העלייה לטיסה, מכיוון שמזג האוויר היה חם מהצפוי באותו יום. "נראיתי כמו ילדה שלא אכפת לה להיות לבושה ככה", אמרה ארצ'בולד, שמזדהה כקווירית. היא אמרה שהיא לא התאפקה ותהתה בקול אם הקוויריות שלה הייתה הסיבה ליחס הלא הוגן שקיבלה.

מקרים דומים
נוסעת אולצה לרדת מהמטוס בטענה שהלבוש שלה חושפני מדי - אך לא הורשתה לחזור גם כשהתלבשה

נוסעת שסולקה ממטוס טוענת שזה בגלל החזה המאוד גדול שלה



לאחר שלבשה את הז'קט שלה במשך כל הטיסה כדי לשמור על השקט, ארצ'בולד התעמתה עם איש צוות נוסף והביעה את אכזבתה ממה שהיא תפסה כאפליה נגדה. "הוא ענה לי במילים האלה: 'המדיניות הרשמית שלנו בדלתא איירליינס היא שנשים חייבות להתכסות'. זו תגובה מגעילה", היא התלוננה.

לאחר הפרסום של התקרית בכלי התקשרות חברת התעופה התנצלה בפני ארצ'בולד, היא לדבריה היא "סרבה להודות שעשתה משהו לא בסדר. אני לא צריכה מיילים או התנצלות, אני צריכה שדלתא תתעניין בבטיחות הנוסעים שלהם", היא אמרה, "קוד הלבוש הוא סובייקטיבי ביותר. מדיניות סובייקטיבית היא כלי שקל להשתמש בו לרעה. קל לשנות אותו לפי גחמות של הצוות. צריכים לגרום לכל הנוסעים להרגיש בטוחים".

מדובר בתופעה

נשים לא מורשות לעלות לטיסות בגלל לבוש חושפני: האם קיים קוד לבוש שלא ידענו עליו?

לכתבה המלאה

לדלתא אין קוד לבוש רשמי לנוסעים, עם זאת, על פי חברת התעופה "שומרת לעצמה את הזכות לסרב לשרת נוסעים או להוריד אותם מהטיסה כאשר ההתנהגות, הלבוש, ההיגיינה או הריח שלהם יוצרים סיכון בלתי סביר לעבירה או מהווים מטרד לנוסעים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully