וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי בלי ודאות: האיים הפופולריים בעולם פתחו גבולות - וזה מה שקרה

באיי בהאמה פתחו וסגרו ופתחו והסתבכו, באיי הבתולה מגבילים גישה לחופים ומוסיפים איסורים לתיירים, איי קיימן נסגרו למבקרים עד אוקטובר וגם בהוואי עשויים להמתין עד דצמבר. ובדרום-מזרח אסיה? שם מחכים לבאלי, אבל לא בא לה. כך הקורונה ממשיכה לשבש את תיירות האיים

ריזורט בדקה מלון גילי לאנקאנפושי האיים המלדיביים/Gili Lankanfushi

בווידאו: המלון הכי טוב בעולם - בקתות עץ על המים באיים המלדיביים

משבר הקורונה פגע קשות בענף התיירות בכל רחבי תבל, ואיים רבים שנחשבים לפופולריים ביותר בעולם רק חיכו לאפשרות שיוכלו לפתוח את שעריהם מחדש למבקרים ולהזרים מזומנים. אלא שהפתיחה המחודשת בחלק מהמקומות הובילה לזינוק במקרי ההידבקות בקורונה, וכעת הממשלות מוסיפות הגבלות שנעות בין איסור מוחלט להכניס תיירים לצד הגברת הבדיקות ודרישות הבידוד, לבין דחייה למועד בלתי ידוע של תכניות פתיחת הגבולות.

איי הבתולה, ארה"ב 9 ביולי 2019. AP
עברו למדיניות זהירה יותר. איי הבתולה/AP

איי הבתולה

על פי ההנחיות, מלונות באיים וכן וילות, Airbnb, ספינות שכר ועסקים שונים באיי הבתולה האמריקנים אינם רשאים לקבל תיירים לתקופה של 30 יום. גם עבור מי שכבר נמצא שם, המצב צפוי להשתנות בגלל העלייה במקרי הקורונה. עסקים לא חיוניים, כולל מועדוני לילה ופאבים, קיבלו הוראה להשבית פעילות וגם מסעדות לא יכולות לאפשר לסועדים לשבת במקום. אפילו הגישה לחופים הוגבלו לסוף השבוע. "כבר במאי הבהרתי שנחזור למדיניות זהירה יותר אם תהיה עלייה בתחלואה", אמר המושל אלברט בריאן ג'וניור לפני כמה ימים, אחרי שמספר מקרי הקורונה הכפיל את עצמו תוך חודש (אם כי עדיין נמוך ועומד על 760). "לצערי, הגענו לנקודה הזו השבוע".

הוואי

מאז סוף החודש שעבר, פתיחת הגבולות בהוואי נדחית פעם אחר פעם. התכנון האחרון היה לפתוח את האי ב-1 בספטמבר, אבל העלייה בתחלואה (מעל 5,000 מקרים סך הכול) תגרור כנראה דחייה נוספת. "אנחנו נעים בכיוון הלא נכון", הודה המושל דייויד אייג במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר. "אם זה יימשך, לא תהיה לנו ברירה אלא להמתין עם פתיחת הגבולות. על פי התכנית הראשונית, תיירים יצטרכו לעבור בדיקת קורונה לפני ההמראה וכך לחסוך בידוד של 14 יום לאחר הנחיתה. לאור המצב, ההערכות הן כי הכול יידחה עד נובמבר או אפילו דצמבר.

מוראה, פולינזיה הצרפתית. ShutterStock
מועדוני הלילה נסגרו, נדרשת עטיית מסיכות במקומות ציבוריים. מוראה, פולינזיה הצרפתית/ShutterStock

איי בהאמה

במדינה באיים הקריביים משנים הנחיות מרגע לרגע. לפני קצת יותר משלושה שבועות, בעקבות 49 מקרי קורונה חדשים (מתוך כ-1,300 בסך הכול), הודיע ראש הממשלה כי רק תיירים מקנדה, בריטניה והאיחוד האירופי יוכלו להיכנס. ההחלטה הזו פגעה בעיקר באורחים מארה"ב, שמהווים את הנתח התיירותי הגדול מכולם. המדיניות הזו החזיקה מעמד בקושי כמה ימים, לפני שהוכרז סגר בסוף השבוע של 22-24 ביולי. לאחר מכן הוחלט לעדכן את ההחלטה הראשונה ולהורות על 14 ימי בידוד לכל תייר שמגיע.

איי קיימן

לפני כשבוע וחצי הודיעו באיי קיימן על סגירת הגבולות לתקופה ארוכה - לפחות עד 1 באוקטובר. ההחלטה לא התבססה על רמת התחלואה באיים עצמם (203 מקרי הידבקות עד כה) אלא על הנעשה במדינות אחרות ובעיקר ארה"ב, ממנה מגיעים רוב התיירים.

פולינזיה הצרפתית

האי שנמצא בדרום האוקיינוס השקט פתוח לתיירים מאז 15 ביולי, אחרי שבמקום דווח על שני מקרי הידבקות בלבד במהלך כל החודשיים הקודמים. אלא שבשבועיים האחרונים נוספו 104 מקרים חדשים, וזאת על אף הדרישה להציג בדיקות שליליות לפני הכניסה לשטח האי. לפיכך, החל מהשבוע שעבר ועד 25 באוגוסט, מועדוני הלילה נסגרו ועטיית מסיכות נדרשת במסעדות, ברים, חנויות ומקומות ציבוריים נוספים.

שנורקלינג, האיים המלדיביים. ShutterStock
עלייה חדה בכמות הנדבקים. האיים המלדיביים/ShutterStock

באלי

בזמן שאזור דרום-מזרח אסיה (פרט לקמבודיה) עדיין סגור לכניסת תיירים, כולם מחכים לראות כיצד תצלח אינדונזיה את פתיחת שערי האי באלי למטיילים זרים ב-11 בספטמבר. בינתיים התהליך לא ממש אופטימלי, כשבמדינה חוששים מהתפרצות נוספת של המחלה ולכן הודיעו כי הפתיחה צריכה להישקל שנית. באלי נפתחה בסוף יולי לתיירות מקומית ומאז נוספו 724 מקרי הידבקות חדשים. אינדונזיה שנייה רק לפיליפינים במספר הנדבקים בדרום-מזרח אסיה.

האיים המלדיביים

המדינה בעלת האוכלוסייה הקטנה ביותר בדרום אסיה, פתחה את הגבולות שלה מחדש ב-15 ביולי ואפשרה את כניסתם של יותר מ-3,000 תיירים, בעיקר מבריטניה וארה"ב. אלא שבעקבות כך הגיעה עלייה חדה בכמות הנדבקים, כשיותר מ-1,730 מקרים חדשים נוספו מאז תחילת אוגוסט - בערך 30 אחוזים מסך הנדבקים הכללי, תוך שבועיים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully