וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללי השימוש החדשים בטלפון בטיסה שאתם חייבים להכיר

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 7:02

יותר ויותר חברות תעופה אוסרות על צילום של צוות האוויר ושל נוסעים אחרים במהלך הטיסה - מה שאומר שאם קורה משהו ממש מעניין במטוס (מי אמר טיסת השוקולד?), כדאי לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם מתעדים

נוסעת הביאה מיקרופון לטיסה והחלה להטיף לנוסעים/@jawny

ישנם מקרים שבהם נוסעים יודעים היטב שאסור להם להשתמש בטלפונים שלהם במהלך הטיסה. כך למשל, ידוע שביצוע שיחות ושליחת הודעות טקסט אינם מותרים לאחר שהמטוס המריא. עם זאת, כעת ישנן פעולות אחרות שעלולות לגרום לכם להסתבך בצרות.

מספר חברות התעופה הכניסו כלל חדש לתנאי התובלה שלהן (תנאי התובלה מגדירים את קוד ההתנהגות שהנוסעים מסכימים לו בכל פעם שהם רוכשים כרטיס טיסה), האוסר על צילום תמונות וצילום אנשים ללא רשות. כך למשל, חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס הודיעה כי חובה על הנוסעים לשאול לפני שהם מצלמים אנשי צוות או נוסעים אחרים. לא ברור איזו סנקציה תוטל על מי שיפרו את הכלל החדש, אבל יש להניח שאותם נוסעים יתבקשו בנימוס לחדול מפעולתם.

נוסעת קיללה במטוס "אני מפורסמת באינסטגרם!"/צילום: טוויטר

הנוסע הורד מהמטוס בגלל צילום

קוואנטס היא חברת התעופה האחרונה שהוסיפה את הסעיף הספציפי הזה לתנאי התובלה שלה, אבל גם לחברות אחרות יש סעיפים דומים. למעשה, לחברות התעופה האמריקניות יש כללים דומים מזה מספר שנים: אמריקן איירליינס, דלתא ויונייטד מצהירות כי על הנוסעים לבקש רשות לפני שהם מצלמים תמונות של נוסעי או אנשי צוות במטוס. בשנת 2013 אף הורד נוסע מטיסת יונייטד בגלל שלא ציית לסעיף זה. באותה עת, הצהירה חברת התעופה כי "אנו מקדמים בברכה לקוחות שמחליטים לתעד את החוויות האישיות שלהם במטוס, בתנאי שהם לא מצלמים תמונות או סרטונים של לקוחות ואנשי צוות ללא הסכמתם. זהו גם אמצעי אבטחה וגם אמצעי שירות שאנו נוקטים, המכבד את הפרטיות של לקוחות אחרים. המדיניות של יונייטד יושמה ב-2010".

לאחרונה, הכללים הללו הועתקו גם לבריטניה, כאשר ריינאייר הצטרפה לתקנות. וכך נכתב בתנאי התובלה של החברה האירית: "הקלטה או צילום של אנשי הצוות שלנו ללא הסכמתם, בין אם בשדה התעופה או על סיפון המטוס, אסורה בהחלט. ייתכן שיותר רק הקלטות או תמונות אישיות שלך".

עוד בוואלה!

דיילת חושפת: האם זה באמת חשוב להעביר טלפונים למצב טיסה?

לכתבה המלאה
נוסע ללא חולצה מכה נוסע אחר בטיסת בנגלדש איירליינס/צילום: טוויטר

הישראלים יכולים לנשום לרווחה. בינתיים

בחברת התעופה וירג'ין אטלנטיק אף אוסרים על צילום של צוות הקרקע, בנוסף לצוות האוויר ולשאר הנוסעים. לחברות שהוסיפו את הסעיף החדש עומדת הזכות למנוע מאנשים לעלות לטיסות עתידיות שלהן אם ייתפסו בשעת מעשה. או במילים פשוטות: הם עלולים להיכנס ל"רשימות השחורות".

ומה באשר לישראל? נכון לעכשיו, תנאי התובלה של חברת אל על, ארקיע וישראייר לא השתנו והם אינם כוללים את הסעיף הקשור לצילום נוסעים ואנשי צוות.

אתר ה-SUN מדווח כי מעבר לצילום במטוס עצמו, צילום תמונות באזורים מסוימים בשדות תעופה עלול להכניס אתכם לצרות. כך למשל, אזור הבידוק הביטחוני ואזור מסלולי ההמראה הם שני אזורים שבהם אסור לצלם, כדי שלא לחשוף את נהלי האבטחה והביטחון הנהוגים בהם. על פי גורמים בענף התעופה, האיסור הללו הונהגו לאחר מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר 2001. דאג דרורי, ראש מחלקת לימודי תעופה באוניברסיטת CQ באוסטרליה אומר כי "צוותי האבטחה משנים את תהליכי העבודה שלהם לעתים קרובות כדי למנוע דפוסים ניתנים לזיהוי שיכולים לשמש ליצירת פרצת אבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully