וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה נדירה לצ'רנוביל הסקוטית - עיר רפאים הרוסה בה חיים רק 5 אנשים

5.1.2024 / 0:01

בעיר הרפאים המכונה "הצ'רנוביל של סקוטלנד" חיים רק חמישה אנשים, כשבעבר היא הייתה בית לקהילה משגשגת. אחד התושבים האחרונים הודיע שיסרב להתפנות: "אקשור את עצמי לרדיאטור אם ינסו לפנות אותי"

הצצה נדירה לצ'רנוביל הסקוטית/Escapade

שכונה נטושה בקלון פארק שבפורט גלזגו, אינברקלייד, הייתה במאה ה-20 בית לקהילה משגשגת של עובדי מספנות, אולם כיום בנייני המגורים שם נטושים כמעט לגמרי. למעשה נותרו שם רק חמישה תושבים ובסביבות 425 דירות ריקות לחלוטין במתחם שנבנה ב-1905 ונותר כמעט שומם מזה 25 שנים.

"צ'רנוביל הסקוטית", כפי שהיא מכונה, כוללת חנויות, כנסיות ובתי ספר סגורים ונטושים, מכוסים בגרפיטי ופסולת, כשהדירות שם נחשבות לזולות ביותר בבריטניה - דירה אחת שם נמכרה לאחרונה ב-6 אלף ליש"ט (27,500 שקלים) במכירה פומבית,

חוקרים עירוניים מבקרים באתר באופן קבוע כדי לתעד את הדירות הנטושות המכוסות בגרפיטי - ומפרסמים תמונות וסרטונים ברשת.. סטיב רונין וקייל אורבקס ביקרו ב"צ'רנוביל של סקוטלנד" במהלך השנים האחרונות ויצאו עם רשמים דומים. אורבקס, שבילה שעתיים בחקר המתחם בן 45 הקומות, אמר ל-Daily Record: "אחד הדברים שהכי הדהימו אותי היה שרוב הבלוקים נטושים, אבל יש כמה אנשים שעדיין גרים שם. בחלק מהדירות עדיין יש הרבה רכוש, כאילו מישהו יצא לעבודה ולא חזר עדיין. מחוץ לדירות זה מפתיע לראות אנשים שעדיין מתנהלים בחייהם הרגילים. זה עצוב במובן מסוים לראות את מה שהייתה פעם קהילה משגשגת, שבה כולם הכירו אחד את השני, ועכשיו לא נותר פה כלום".

רונין, באחד מהעדכונים האחרונים שלו, סיפר: "התושבים שנותרו ממש לא רוצים שהמקום הזה יהיה מוכר. הם רוצים לשמור על שקט ורוגע, ולא רוצים להיות בחדשות. הרבה דברים מסוכנים קורים כאן. האזור נגוע בהצתות וסמים".

בשנה שעברה הוכרזה תוכנית לבנייה מחדש של האזור, שהוזמנה על ידי מועצת אינברקלייד, כשהכוונה היא לבצע פינוי פינוי לכל הנכסים בניסיון לשקם את האזור ולבנות במקום המבנים הקיימים יותר מ-100 בתים חדשים. ה"דיילי סטאר" דיווח כי עלות הפרויקט כמיליון ליש"ט. "תוכנית התחדשות לאזור קלון פארק אושרה על ידי מועצת אינברקלייד כבר במאי 2021, כשהמטרה המוצהרת בפומבי של תוכנית זו היא הריסת כל הבניינים בתוך המתחם כדי לאפשר התקדמות בשיקום האזור", נמסר ממועצת אינברקלייד.

למרות זאת, אחד התושבים האחרונים שעדיין מתגוררים במתחם העזוב מתעקש שלא לעזוב.

מרשל קרייג, בן ה-70, עדיין מתגורר באחוזת קלון פארק, על אף שהיא ננטשה כמעט לגמרי ב-1997. דירתו נראית כמו כל דירה סטנדרטית, רק שהיא מוקפת בדירות ריקות: "נשארנו רק חמישה פה. מדי פעם אני נתקל באדם מטייל עם הכלב שלו אבל זה בערך כל האינטרקציה האושנית שיש לי", סיפר קרייג ל-SUN, "אין לי תוכניות לעזוב את האזור הזה, יש בו את כל מה שאני צריך".

עוד בנושא:
הצצה לעיירה נטושה בה בוערת אש תת קרקעית מזה 60 שנה

"עיר רפאים נטושה" מסתורית התגלתה במדבר- והסיפור שלה הזוי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עובד היערות בדימוס אמר: "אני גר כאן 20 שנה בסך הכל וארבע שנים בבית המסוים הזה. למען האמת, אני לא רוצה לעבור ואני די מרוצה כאן. אני יודע שלפעמים זה קשה ואנשים נכנסים ומנפצים דברים, אבל זה לא מפריע לי. במובנים מסוימים זה די אידיאלי עבורי. הבית שלי בנוי כמו טירה. הקירות עבים וחסונים, יש נוף יפה ואין רטיבות. הדבר היחיד שחסר לנוף שמחלון המטבח שלי זה כמה עצי דקל".

המועצה המקומית טוענת כי אחוזת קלון פארק מדורגת הרבה מתחת לסטנדרט הניתן למגורים באינברקלייד. "התקן הנסבל" קובע את הסטנדרטים הבסיסיים הנדרשים כדי שבית יהיה ראוי למגורים. דיור שאינו עומד בתקן מאוד בסיסי זה נחשב ל-BTS (מתחת לסטנדרט) ולכן אינו ראוי למגורים.

מר קרייג מספר שחמשת התושבים הנותרים גרים כולם באותו אזור במתחם. הוא אמר ל-Daily Mail: "כשעברתי לפה לראשונה היו הרבה יותר אנשים, אבל עכשיו די ריק כאן. מתוך 480 המשפחות שיכלו להישאר כאן, נשארנו רק חמישה. הם שכנים נהדרים. אני חושב שאקשור את עצמי לרדיאטור אם ינסו לפנות אותי".

מועצת אינברקלייד כבר רכשה למעלה מ-50% מהדירות באחוזה ומנסה לרכוש את הנכסים הנותרים כדי לבצע הריסה ולבנות 100-120 בתים חדשים. קרייג אמר בתגובה: "אלה בניינים יציבים וטובים. למה פשוט לא לשפץ את המקום הזה ולשכן בו אנשים שזקוקים לזה? נכון, יש פה התנהגות אנטי-חברתית בדרך כלל מאוחר בלילה. נזקי השריפות והחלונות השבורים הם הדבר הגרוע ביותר. אני כנראה מתקשר למכבי האש יותר מכל אחד אחר וכשאני שומע עכשיו כבאית, אני אפילו לא קם לראות מה קורה. זה רק רעשי רקע עכשיו. כל זה קורה בעיקר בשלושת הבלוקים האחרים, הריקים. היכן שהנותרים גרים, בסוף הבלוק הרביעי, רגוע".

דובר של מועצת אינברקלייד אמר: "השאיפה שלנו נותרה לרכוש נכסים בפארק קלון כדי לאפשר התחדשות ארוכת טווח של האזור. בעוד שההתקדמות הייתה איטית ויקרה בצורה מתסכלת, השאיפה עדיין בעינה והדיונים ממשיכים כדי שנצא עם הפרויקט לפועל בהזדמנות המוקדמת ביותר האפשרית". דווח כי המועצה שוקלת אפשרויות לשיכון מחדש עבור הדיירים שעדיין גרים בקלון פארק עד לתום הבנייה, אז יתאפשר להם לחזור לביתם ולהכיר את שכניהם החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully