וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיר רפאים נטושה" מסתורית התגלתה במדבר- והסיפור שלה הזוי

24.3.2022 / 23:43

עיר ריקה ומסתורית נמצאה בלב מדבר ע"י משתמש גוגל, ששיתף תמונה של התגלית הנדירה שלו ברשת. אחרים בחנו את התמונה היטב ומצאו לה הסבר פשוט אחר

משתמשי רדיט נותרו מבולבלים מצילומים של עיר נטושה שאותרה בלב מדבר בנבאדה ע"י משתמש גוגל מפות. התמונה המשונה, שמציגה מה שנראה כמו עיר עם הרים מהונדסים העשויים מחול, נמצאה על ידי המשתמש u/Peanut2504 ופורסמה בסאברדיט r/GoogleMaps.

התמונה שצולמו מגובה רב מראה עיר רפאים ובה מבנים וכלי רכב נטושים, כמו גם מה שנראה כמסלול מירוצים.

עיר רפאים נמצאה בלב מדבר. האמנם?. Google Maps, צילום מסך
עיר רפאים נמצאה בלב מדבר. האמנם?/צילום מסך, Google Maps

ומקרוב:

עיר רפאים נמצאה בלב מדבר. האמנם?. Google Maps, צילום מסך
עיר רפאים נמצאה בלב מדבר. האמנם?/צילום מסך, Google Maps

לאחר שהגולש פירסם את הנ.צ בהן מצא את העיר - 37.50020° N, 115.28190° W, שאר משתמשי רדיט שברו את הראש לנסות להבין מהיכן הגיעה העיר הזאת לאמצע המדבר. משתמש אחד כתב בצחוק: "כאן הם צילמו את הסרט 'מכוניות'" ואחר תהה: "אושרה עונה חדשה של סטארגייט?".

בעוד רבים הרימו ידיים והודו שזו כנראה באמת עיר רפאים, לאחד עלה רעיון: "אני חושב שזו 'עיר האמנות'' של מייקל הייזר. זה מיצב אמנותי".

ה"עיר" של האמן מיכאל הייזר. Google Maps, צילום מסך
ה"עיר" של האמן מיכאל הייזר/צילום מסך, Google Maps

ואכן על פי ויקיפדיה מייקל הייזר הוא אמן אדמה אמריקאי מהולל שעובד בעיקר בפסלים בקנה מידה גדול. הוא החל לעבוד על "העיר" ב-1972 והיה אמור לסיים אותה בשנת 2020, אולם סיומה מתעכב.

פרויקט חייו של הייזר היא ככל הנראה היצירה הגדולה ביותר של אמנות עכשווית שנבנתה אי פעם - בגודל של כ-400 מטרים רוחב ו-2.5 ק"מ באורך. מכיוון שהאמן הוא אדם פרטי מאוד, והיצירה ממוקמת במדבר המרוחק של נבאדה, מעט מאוד ידוע עליה, פרט לכך ש"סיטי" מורכבת מחמישה שלבים, שכל אחד מהם מורכב ממספר מבנים המכונים קומפלקסים, כשחלק מהמבנים מגיעים לגובה של 25 מטרים.

ככה נראה הפרוייקט "עיר" ב-2014:

הפרוייקט נמצא עמוק במדבק נבאדה, לא רחוק מהבסיס הצבאי שנודע לשמצה כ"אזור 51" ויש אומרים שהוא יותר מסתורי ממנו. המימון של בניית הסיטי מגיע ממספר נותני חסות ופטרונים, כולל קרן דיא לאמנות וקרן לאנן, ועלות הקמתה מוערכת ביותר מ-25 מיליון דולר. היצירה ממוקמת על חלקה גדולה של קרקע פרטית בבעלות קרן השייכת לאמן וסגורה לציבור עד סיומה. בשנת 2005 פורסם שהייזר משלים את העבודה במקום עם צוות של בערך 12 איש ומצפה לסיים לפני 2010. למרות זאת, נכון להיום, סיטי עדיין לא נפתחה לקהל למרות הההבטחות והפירסומים שהיא מחוייבת להפתח עד 2020 חלק מתנאי ההסכם עם הרשויות.

המסתורין סביב הפרויקט נשמר ומבקרים אינם רצויים במקום ומורחקים בכוח. בשל המיקום הרחוק מהכביש ומערכת של מחסומי עצים אדמה, לא ניתן לצפות בו מקרוב מהקרקע מבלי לעבור על החוק בהסגת גבול.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל מפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully