וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה עיר ששקעה באגם והשתמרה באופן מושלם והביקוש לביקור בה גובר

12.1.2024 / 0:12

יותר ויותר תיירים מביעים התעניינות בביקור בעיר האריות העתיקה בסין שהוצפה בשנת 1959 ונשמרה באופן מושלם. לצערם, הביקור שם לא יהיה פשוט

העיר הסינית השקועה Shicheng/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זו נשמעת כמו האטרקציה הכי מטורפת שיכולנו לחשוב עליה: ביקור בעיר עתיקה אמיתית ושמורה היטב מתחת למים. העיר השקועה שיצ'נג היא בת 600 שנה והצופה בשנת 1959, כשכעת היא יושבת 40 מטרים מתחת לפני המים של אגם ענק בסין. תיירים צוללנים חוקרים בקביעות את עבודות האבן והקירות שהשתמרו היטב - אבל ממש לא מומלץ לתיירים לקפוץ לשם לביקור, עדיין.

שיצ'נג, שזכתה לשם "אטלנטיס של המזרח", הוקפאה בזמן לאחר שהוצפה בכוונה על ידי ממשלת סין בשנת 1959 כדי לפנות מקום לסכר הידרואלקטרי. קרוב ל-300,000 אנשים פונו מבתיהם לצורך הקמת אגם קיאנדו (אגם אלף האיים),, כשלחלקם היו משפחות שחיו בעיר במשך מאות שנים. אחרי שהתושבים עזבו, הם השאירו מאחוריהם זיכרונות של חיים שלמים, שלפי ה-BBC כוללים ארכיטקטורה הקושרת את העיר לשושלות מינג וצ'ינג.

דיווחים סותרים מצביעים על כך שהפלא השקוע הזה הוקם בתקופת שושלת האן בין השנים 25-200 לספירה או בתקופת שושלת טאנג (618-907). עם זאת, מומחים הגיעו למסקנה שהעיר שגשגה בתקופת שושלות מינג וצ'ינג (1368 עד 1912). העיר התגלתה מחדש בשנת 2001 לאחר שהושקה משלחת לברר מה עלה בגורלו של המטרופולין השקוע, הנמצא כ-400 ק"מ דרומית לשנגחאי.

שיצ'נג נותרה במצבה הכמעט מושלם עקב היותה שקועה במים מתוקים - והיא נפתחה לציבור בשנת 2017. היעדר החמצן ושחיקת השמש פירושם שברחובות הרחבים של העיר עדיין נשתמרו בצורה מושלמת פסלי אבן של בעלי חיים שונים, כולל אריות, דרקונים ועוף החול, שחלקם מתוארכים לשנת 1777. לעיר, המשתרעת על פני כחצי קילומטר רבוע יש חמש כניסות - תכונה יוצאת דופן, שכן באתרים דומים היו באופן מסורתי ארבע כניסות מיושרות לפי הכיוונים הקרדינליים.

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ של "אסור לפספס" >>>

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חלקים רבים מהעיר טרם התגלו, אבל ההתעניינות בה הגיעה שוב לשיא בשנת 2011 כאשר תמונות ואיורים של העיר כפי שנראתה בעבר פורסמו על ידי ה-Chinese National Geography.

עוד בנושא:
"עיר אבודה" נמצאה בתחתית האוקיינוס והיא לא דומה לשום דבר שראינו בעבר

"עיר האלים האבודה בזמן" אותרה בתוככי יער עבות ע"י לייזרים

צוללנים מנוסים מכל העולם נוהרים כעת למחוז ג'ג'יאנג בסין כדי לראות את העיר, שנקראת גם "עיר האריות" בשל היותה קרובה כל כך להר וו-שי, או "הר חמשת האריות". עם זאת, אם יש לכם עניין רב בחקירה וחשקתם בצלילה באגם הסיני, וודאו שאתם יודעים מה אתם עושים, כי הצלילה באגם מותרת רק לאנשים בעלי ניסיון רב בצלילה בתנאי לילה במים עמוקים. ב-msn מדווחים שהגישה לאנשים בלי ידע מספק בצלילה מוגבלת וכי האתר נחשב לא בטוח לתיירים מכיוון שהוא עדיין לא ממופה במלואו.

על אף האתגרים שמציב מצבו הנוכחי, יש תקווה שהעניין הגובר באתר זה יתרום לשימור שלו ויאפשר לדורות הבאים לחקור את השרידים השקטים אך החיים מאוד של שיצ'נג.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully