וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר ענקית שעלותה 100 מיליארד דולר נותרה ריקה כמעט לחלוטין: "רק קרוקודילים שורצים כאן"

22.12.2023 / 0:01

קבלו הצצה לעיר רפאים במלזיה שעלות בנייתה מוערך ב-100 מילארד דולר שהלכו לפח. העיר הייתה אמורה להיות "גן עדן" לתושבים, אבל כרגע גרים בה רק כמה מאות בני אדם והיא עמוסה כעת בבניינים ריקים ונהר שורץ קרוקודילים

ביקור בעיר הענק הנטושה במלזיה/@dearmodern

הכירו את "עיר היער", אחד מפרויקטי הבנייה הכושלים ביותר בעולם והשנוי ביותר במחלוקת במלזיה. העיר העצומה שנבנתה בידי הסינים בעלות של 100 מיליארד דולר ממוקמת על קרקע כבושה, הרחק מהעיר הגדולה ג'והור באהרו, שבדרום מלזיה (שהיא העיר הכי קרובה אליה). העיר, שגדולה פי 4 ממונקו, מלאה בנכסים יוקרתיים שנותרו להירקב - כי רק כמה מאות אנשים עדיין מתגוררים שם.

הכשלון המפואר הזה שייך ל"קאנטרי גארדן", מפתחת נכסים גדולה בסין שהגדירה את "עיר היער" (פורסט סיטי) כ"גן עדן חלומי לכל האנושות". בשנת 2016, כאשר היא נבנתה, שוק הנדל"ן הסיני היה בשיא פריחתו. יזמים לוו סכומי כסף בלתי נתפסים כדי להשקיע בבניית נכסים המיועדים לקונים ממעמד הביניים המתגוררים בחו"ל.

ל"קאנטרי גארדן" היו תוכניות כאלו, אם לא גדולות מאלו, במלזיה. המטרה הייתה לבנות מטרופולין ידידותי לסביבה הכולל מגרש גולף, פארק מים, משרדים, ברים ומסעדות. פורסט סיטי הפרוסה על פני אלפי דונמים של קרקעות הייתה אמורה להיות ביתם של מיליון איש, אם לא יותר. 8 שנים עברו והיא ניצבת לה כעיר רפאים נטושה על גדות נהר שורץ קרוקודילים. רק 15 אחוזים מכלל בניית הפרויקט הסתיימה - ורק כמה מאות אנשים גרים עדיין בבניינים רבי הקומות.

בעוד שהיזמים הסינים אמרו שהעיר נבנתה עבור אנשים ממעמד הביניים, מחירי יחידות הדיור בעיר היו רחוקים מהישג ידם של מלזים ממוצעים. דירה ממוצעת כיום באזור נמכרת במחיר של כ-1.14 מיליון דולר. מחיר ממוצע של נכס בג'והור באהרו - העיר הגדולה ביותר ליד - הוא בסביבות 141,000 דולר. שימו לב להבדלים. השכר הממוצע במלזיה, אגב נע בין 11,000 ל-15,000 דולר בשנה.

כתוצאה מכך, חלק עיקרי מהפרויקט השאפתני נותר ריק - כשרק חבורה של תושבים מפוזרים ברחבי עיר ודי תקועים שם. סימנים לפיתוח המסיבי שתוכנן נמצאים בכל מקום - יש גלריית מכירות, בית ספר בינלאומי, אתרי נופש ובנייני ענק רבי קומות מפוארים בכל מקום - אבל מה שלא ניתן לראות בפרויקט השאפתני מדי הזה הוא סימני חיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

כל החנויות ומתחמי הקניות סגורים או ננטשו בגלל החוסר ברווחים. בכל אחד מהבניינים הגבוהים יש מאות דירות - אך רק בחלק קטן מהן תמצאו אורות דולקים. יש שם חוף נטוש עם מגרש משחקים ריק לילדים, מכוניות מחלידות ובקבוקי בירה ריקים שנזרקו לכל עבר. המים מלאים בקרוקודילים - ושלטים מדאיגים המזהירים אנשים מפני שחייה פרוסים על פני החוף. כשהלילה יורד, העיר כולה הופכת חשוכה.

ג'ואן קאור, אחת מתושבי פורסט סיטי, שהיא ובעלה מתגוררים בקומה ה-28 של אחד המגדלים - והם הדיירים היחידים בכל הקומה, אמרה ל-BBC: "המקום הזה מפחיד. אפילו במהלך היום, כשאת יוצאת מדלת הכניסה שלך, המסדרון חשוך. אני מרחמת על כל האנשים שבאמת השקיעו וקנו פה מקום. אנחנו מחפשים לעבור מפה בהקדם האפשרי".

על עיר הרפאים הזאת ניתן לקרוא ביקורות גם ברשתות החברתיות. "עיר היער הנוכחית היא עיר רפאים. אין אנשים שם בכלל. היא רחוקה מהעיר המרכזית, יש בה מתקני מגורים לא שלמים וקשה לנוע בה בלי רכב".


עוד בנושא:
מיליון איש חיים מתחת לאדמת סין בעיר תת קרקעית סודית עם מסעדות ותיאטראות

הצצה למגלופוליס הגדול בעולם: עיר ענקית לאורך אלף קילומטרים ו- 5 מדינות

כמה גורמים מילאו תפקיד בכשלון פורסט סיטי. מלבד ההגבלות המחמירות של ממשלת סין על מפתחי נכסים גדולים, ראש ממשלת מלזיה דאז, מהאת'ר מוחמד, הגביל ויזות לקונים סינים, תוך ציון התנגדותו ל"עיר שנבנתה לזרים". לפי ה-BBC, חלק מהאנליסטים מבקרים גם את הרעיון של בניית פרויקט כה ענק במדינה שבה הכלכלה והפוליטיקה אינן יציבות. איסור הטיסות במהלך מגיפת הקורונה הפריע גם הוא להתרוממות הפרויקט - כמו גם לפרויקטים רבים אחרים מעבר לים.

  • עוד באותו נושא:
  • מלזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully