וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה הסיבה האמיתית למקרי המוות המסתוריים של "קללת הפרעונים"

12.12.2023 / 0:02

קברו של תות ענח' אמון גרם למספר מקרי מוות מסתוריים שהובילו לשמועות על קללה. כעת ארכיאולוג מצרי בכיר טוען שמצא את הסיבה לכך ואיך ניתן להתחמק מ"הקללה"

Top 10 Secrets and Mysteries/NETFLIX

בא לכם לפתוח קבר של מומיות ואתם מפחדים שתתקוף אתכם קללה? מתברר שיש שיטה להימנע מזה.

בעבר אגדות ושמועות על "קללת הפרעונים" שגרמה למותם של האנשים שפתחו את קברו של תות ענח' אמון הטרידו רבים. האמונה להיא שמי שיפתח את קברו של אחד מהפרעונים ייפגע מקללה עתיקה שהטילו כהני הדת המצרים בעת שהוטמן הפרעה בקברו.

זאהי הוואס, לשעבר השר לענייני עתיקות של מצרים, דיבר עם The U.S. Sun על הסיבה האמיתית מאחורי הקללה המיתולוגית וכיצד ארכיאולוגים מודרניים יכולים להימנע ממוות.

יש המאמינים שקללת הפרעונים משפיעה על כל מי שמפריע לשרידים החנוטים של אדם מצרי עתיק והקללה הזו לא מבדילה בין ארכיאולוגים לשודדי קברים - ונאמר שהיא גורמת למזל רע, מחלה או אפילו מוות. לעתים קרובות היא מזוהה עם תות ענח' אמון מאז פתיחת קברו בנובמבר 1922. לורד קרנרבון, שתמך כלכלית בחפירה, מת מזיהום בעקבות עקיצת יתוש ב-5 באפריל 1923. יש הטוענים שלצד האוצרות גילה קרטר גם תבליט עתיק ובו קללה בכתב חרטומים שאומרת שמי שיפריע את מנוחתו של המלך יסבול מוות נוראי. לפי המסופר, קרטר הסתיר את התבליט משאר חברי המשלחת כדי לא להפחיד אותם.

מותו המפתיע היה ראשון בסדרה של מיתות לא מוסברות של אנשים שהיו מעורבים בחשיפת קברו של המלך הצעיר. אפילו כלבו של קרנארבון מת באופן מחשיד זמן קצר אחרי מות אדונו. כך נולדה קללת הפרעונים, שידועה גם כ"קללת המומיה".

הוואס מאמין שהקללה היא מיתוס אולם חושב שיכולה להיות סיבה מדעית למקרי המוות הללו - למרות שהוא מאשים את התקשורת בניפוח הסיפור. הוא אמר ל- U.S. Sun: "קללת הפרעונים הפכה מפורסמת יותר כאשר נמצא קברו של תות ענח' אמון ולורד קרנרבון נתן אז זכויות בלעדיות לסיקור ל-London Times, שאר הכתבים לא יכלו לכתוב דבר, אבל כשהלורד קרנרבון מת חמישה חודשים לאחר פתיחת הקבר, הם יצרו הרבה סיפורים על הקללה שלא היו נכונים".

הסיבה המוכחת למקריו המוות לדבריו היא פשוט חיידקים. הוא הסביר: "כשיש לך מומיה בתוך קבר, למומיה הזאת יש חיידקים שאתה לא יכול לראות. ארכיאולוגים בעבר מיהרו ונכנסו לתוך הקברים - והם נדבקו בחיידקים ומתו"

עוד בנושא:

הקשר בין קללת הפרעונים לפטריה אחת קטלנית

תראו איך נראה קבר תות ענח' אמון, אחרי 9 שנים של שיפוץ

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לאחר מכן חשף המומחה את שיטתו להימנעות מגורל כזה. הוואס סיפר: "רק לפני שבועיים מצאתי סרקופג אטום (מיכל אבן המשמש כארון קבורה), במשקל של 25 טון, בערך 18 מטרים מתחת לאדמה. המכסה של הסרקופג היה בערך במשקל שישה טון. שני אנשי עבודה התחילו לפתוח אותו בשבילי, להרים את המכסה. כשפתחו אותו השארתי אותו פתוח חצי שעה עד שהאוויר הרע ייצא והאוויר הצח ייכנס ושמתי את הראש וכלום לא קרה. זו הסיבה לקללה של הפרעונים".

כשנשאל האם קללת הפרעונים היא באמת רק חיידקים עתיקים - הוא פשוט השיב: "בדיוק".

יש לזכור כי למרות האמונה בקללה, רוב מי שהשתתף בפתיחת הקבר לא מת בשנים לאחר מכן, וחלקם אף האריכו ימים. לפי ויקיפדיה, הסברים כגון פטרייה רעילה וגזים רעילים, לא מסבירים מדוע אף אחד מ-10 האנשים שהסירו את התכריכים מעל המומיה לא מת בשנים לאחר מכן. בנוסף, חלק מהמיתות שנקשרו בפרשה אירעו מסיבות שלא ניתן לקשור אותן להרעלה. כך, לדוגמה, ארכאולוג צרפתי נפל בעת הביקור ומת מפצעיו. טכנאי רנטגן שנשלח לבדוק את המומיה נפטר לפני שהגיע ליעדו. ואביו של מזכירו של קרנרבון, התאבד. אפילו מגלה הקבר עצמו, קרטר, נפטר רק בשנת 1939 בגיל 64 מלימפומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully