וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חקירה ממושכת: נפתרה תעלומת המטוס שנמצא באמצע היער מרוסק ללא גופות

19.12.2023 / 0:01

כאשר צייד מצא שברי מטוס בערבות קנדה, השוטרים האמינו שהוא התרסק שם לפני שני עשורים, אך נדהמו כשלא הצליחו למצוא תיעוד של מטוס שנעלם, לזהות את השרידים או למצוא גופות כלשהן. כעת התעלומה נפתרה עם טוויסט מפתיע

מטוסי בואינג 737 נמצאו נטושים ביערות בבאלי/@yaron_zilberstain

התעלומה מאחורי שברי מטוס "בן עשרות שנים" שהתגלה בערבות השממה הקנדיות והותירה את החוקרים מבולבלים, נפתרה סוף סוף.

הכל החל כשצייד שוטט על צלע הר צפונית לעיר קמלופס שבקולומביה הבריטית כאשר נתקל בשרידי מטוס מרוסק. הוא דיווח על התגלית המפחידה למשטרה הרכובה המלכותית של קנדה (RCMP) שהגיעה למקום כדי לחקור את ההריסות.

הם הצליחו למצוא רק את הגוף העיקרי של המטוס - ללא המנוע, הכנפיים, הדלתות והמושבים. "רק גוף המטוס נשאר. בנוסף, לא מצאנו שום מספרי רישום עליו", אמר דובר המשטרה.

לא רק שלא נותר הרבה מהמטוס, אלא שהדברים קיבלו תפנית מסתורית כשהמשטרה לא הצליחה גם לאתר גופות כלשהן בתוך ההריסות או בכל מקום ליד מקום ההתרסקות. Transport for Canada פרסמה דו"ח על התגלית במערכת הדיווח שלה על אירועי תעופה אזרחית (CADORS), שם נחשף שהחוקרים הגיעו למסקנה שהמטוס "הושמד" ב"התנגשות בקרקע".

לא היה ידוע עוד הרבה על התרסקות המטוס, אך לפי מערכת הדיווח, המשטרה קבעה שהשרידים היו "בני 20 עד 25 שנה לפחות". המסתורין העמיק כאשר RCMP בדקו ומצאו כי לא קיימים דיווחים על מטוסים נעדרים או נוסעים שנעמו באזור במהלך עשרות השנים האחרונות.

שרידי מטוס נמצאו באמצע היער. Civil Air Search and Rescue Association), צילום מסך
שרידי המטוס באמצע היער/צילום מסך, Civil Air Search and Rescue Association)

פתרון התעלומה הגיע מחברי איגוד החיפוש וההצלה האווירי האזרחי של קנדה (CASARA) שחשפו שהם יודעים בדיוק מאיפה הגיעו הריסות המטוס - כי הם שמו אותן שם. אורווין וולדן, טייס חיפוש והצלה, הסביר שהוא קיבל את גוף המטוס משדה תעופה שעמד לפני סגירה וגרר אותו במעלה ההר לפני שנתיים כדי לשמש בתרגיל אימון.

הוא אמר לרשת החדשות המקומית CBC: "שמנו אותו שם כדי שנוכל לאמן את הצופים והנווטים שלנו כיצד למצוא שרידי מטוס על צלע גבעה". אורווין טען שהמיקום נבחר אסטרטגית מכיוון שהוא היה רחוק מנתיבי טיסה כך שטייסי CASARA יוכלו להתאמן בטיסה באזור מבלי להפריע למטוסים אחרים.

עוד תעלומות של מטוסים

מטוס ענק מסתורי נמצא נטוש באמצע היער ואף אחד לא יודע איך הוא הגיע לשם

המטוס שטס במשך שעות כשכל מי שעליו מת או מחוסר הכרה

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שרידי מטוס נמצאו באמצע היער. Civil Air Search and Rescue Association), צילום מסך
שרידי מטוס נמצאו באמצע היער/צילום מסך, Civil Air Search and Rescue Association)

קל לאבד מטוס שמתרסק בשממה הקנדית העצומה ולכן פרד קארי, מנכ"ל מערך החילוץ האווירי של קולומביה הבריטית, מסביר שצוותי חיפוש והצלה מבצעים תרגילי חיפוש על שברי מטוסים ישנים או מטוסים שיצאו משימוש. הוא אמר ל"גרדיאן": "אנחנו אוהבים לעשות את זה כמה שיותר אמיתי עבורם: עשן, אנשים פצועים. הם אוהבים את זה ואנחנו יכולים להתייחס לזה כמו אל מטוס אמיתי שהופל".

קארי הסביר שמיקום ההריסות מעולם לא נועד להיות סוד וטוען כי נמל התעופה המקומי ומרכז תיאום החילוץ הראשי של המחוז בויקטוריה קיבלו הודעה שהם הונחו שם. התעלומה לא נפתרה לגמרי כיוון שבדו"ח של CADORS ציין שעך ההריסות "לא היה רישום או סימני זיהוי גלויים", אך קארי טוען שהושארו שלטים הושארו בהריסות ואפילו היה שם מספר טלפון להתקשרות. הוא הוסיף: "אני לא בטוח מה קרה, אולי השלטים התבלו. אבל במקרה הזה, זה לא נראה שהרשויות פעלו לפי הפרוטוקול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully