וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לפסטיבל בו גברי השבט מתאפרים כדי לשכנע נשים נשואות לשכב איתן

14.12.2023 / 0:01

בשבט הזה הנשים שולטות: שבט אפריקאי עורך פסטיבל שנתי בו גברים מבלים שעות באיפור ובטיפוח השיער כדי להרשים את הנשים ולגנוב אותן מבעליהן ל"סקס מאחורי השיחים" שעשוי להסתיים בחתונה

פסטיבל Gerewol בצ'אד בו הגברים של שבט הוודאבה מתאפרים כדי למשוך את תשומת לב הנשים/@love.around.the.world

שבט עתיק בו הנשים שולטות והגברים מתאפרים ומתגנדרים שעות מול המראה כדי לזכות בתשומת לבן הוא בהחלט דבר נדיר בנוף האפריקאי (וגם בנוף שלנו), אבל זה בדיוק מה שקורה אצל אנשי שבט הוודאבה. יתרה מכך, הם עורכים פסטיבל שנתי בו הגברים מבלים שעות ארוכות באיפור, טיפוח השיער והלבוש כדי להרשים נשים ולזכות ב"סקס מאחורי השיחים" איתן. הן אלו שבוחרות ע"י נגיעה בכתף מי יהיה הגבר שלהן לאותו לילה - והן גם יכולות להינשא להם, על אף שהן כבר נשואות לגבר אחר.

הוודאבה הם שבט שברובו מוסלמי והם רועי צאן נוודים שחי בטריטוריה המשתרעת על פני ניז'ר, קמרון, ניגריה וצ'אד. פעם בשנה הם עורכים פסטיבל פוריות בשם "גרוול" (Gerewol), שבו הגברים מתחרים מול שופטות, נשות השבט, שמעריכות אותםן לפי הגובה, העיניים והשיניים הלבנות. זו הסיבה שהגברים גם מתאפרים - כדי להדגיש את התכונות הללו. כן, איפור, בגדים ושיער מטופח הם דברים שבדרך כלל מאפיינים יותר את משטר היופי של נשים מערביות, אבל בשבט הוודאבה אלה הגברים שבקיאים בתחום. למעשה הגברים נושאים איתם מראה לכל מקום שהם הולכים ומבלים כל בוקר בטיפוח לפני שהם הולכים לרעות את העדר שלהם.

פעם בשנה הם מפגינים את כישוריהם בפסטיבל הפוריות "גרוול", המכונה גם "פסטיבל גניבת האישה", בו גברים מתגנדרים ומתחרים בסדרה של ריקודים כדי לזכות באהדת הנשים. פנים יפות נחשבות לנכס הכי חשוב של הגבר ולכן האיפור הוא תמיד בצבעים עזים, כולל שפתון שנועד להדגיש שיניים לבנות ואייליינר שעוזר להם להבליט את לובן העיניים. לעיתים קרובות עם מתכסים בנוצות, בשיער או בכיסויי ראש משוכללים שידגישו את גובהם. הם גם מגלחים את השיער בשני צדי המצח וקולעים את שארית השיער בחרוזים. המתחרים משתתפים בריקודים במהלך השבוע, במסיבה שנערכת עד עלות השחר למחרת.

האירוע נקרא "פסטיבל גניבת האישה" מאחר שרוב הנשים המשתתפות בטקס כבר נשואות. בשבט עורכים נישואים בגיל צעיר והם עם פוליאמורי: כלומר לשכב עם אחרים זה לא טאבו, כל גבר בשבט רשאי לשאת עד 2 נשים ובשבט אין איסור על קיום יחסי מין מחוץ לנישואים.

כתוצאה מכך, נשות השבט ישכבו בדרך כלל עם הגברים שהן בוחרות בפסטיבל והן יכולות לעזוב את בעליהן הנוכחי ולהתחתן עם הגבר שבחרו, כלומר זה מצב נפוץ שלבני השבט יש מספר נשים. יש גברים שמנסים למנוע מנשותיהם להשתתף ב'גרוול', למקרה שהן יתפתו על ידי גבר אחר, אך לרוב ללא הצלחה.

צלם התיירות טרבור קול מלונדונדרי, צפון אירלנד, הגיע לצ'אד בספטמבר אשתקד כדי לצלם את הטקס. הוא אמר ל-DailyMail: "כדי להשתתף ב'גרוול', הבנות חייבות לקבל מחזור לפני הפסטיבל. למעשה, כאשר נעשות הבחירות, הבנות יודעות שהן עומדות לקיים יחסי מין בשיחים עם הזכר הנבחר. זה עשוי להיות סטוץ של לילה אחד - או להימשך זמן רב יותר, ולעתים להגיע לשיאו בנישואים. לגברים עשויות להיות כמה נשים ובשבט שבו נשים עושות את כל העבודה, אישה שנייה או שלישית מתקבלות בצורה חיובית על ידי האישה הראשונה. הבנות עשויות להיות צעירות, עד גילאי 12 או 13 כשהן מבצעות את הבחירות שלהן ב'גרוול'", סיפר טרבור.

עוד נושא

תיעוד עוצר נשימה של השבטים הנידחים האחרונים בעולם

לכתבה המלאה

הוא הוסיף: "אין להם השכלה פורמלית והתרבות שלהם עדיין עמידה בפני העולם החיצון. כשבט, הם מבצעים את ה'גרוול' עבור עצמם ולא עבור אף תייר. מעט מאוד היו עדים לטקס הזה אי פעם בצ'אד. יותר ראו אותו בניז'ר, אבל חוסר היציבות בלמה כל תיירות פוטנציאלית. היו שם רק מעט צלמים ומטיילים, אבל הידידותיות של השבט היא אוניברסלית - למרות שלא מעט היו ביישנים, וזה חלק מהקוד התרבותי שלהם'.

מגלת הארצות הניו יורקית, זאן פארקר, ביקרה בטקס בקמרון. היא אמרה: "יש אומרים שהטקס הזה הוא סוג של תחרות יופי. הגברים מתאפרים, שמים את הבגדים הדקורטיביים שלהם ומציגים תנועות ריקוד מסוימות כדי להראות את כוחם ועוצמתם - הכל מתוך תקווה להיבחר על ידי אישה. זהו מצב שבו האישה יכולה לבחור את הגבר שאיתו היא רוצה לבלות את הלילה או להפוך לבעלה".

בשבט הוודאבה ההורים לא רשאים לדבר עם הילד הבכור עד שיגיע לבגרות והילדים מתחנכים ע"י זקני השבט ולכן ההורים אמנם יכולים להביע דעה לגבי בחירת הגבר, אבל הם לא מחליטים עבורן. זאן הייתה עדה לרגע כזה: "זה נראה שאחד האבות לא היה מרוצה, כשגבר לבוש בגלימה לבנה הניף מצ'טה מפחידה למראה. בסופו של דבר, הוא נגרר החוצה מהפסטיבל". היא הוסיפה: "נשים נוטות לנסוע קילומטרים רבים כדי להשתתף בפסטיבל השנתי".

עוד בנושא:
הכירו את השבט בו נשים מציעות סקס למבקרים בהסכמת בעליהן והרחצה אסורה בהחלט

המסתורין מאחורי שבט 'אנשי היען' עם הרגליים המעוותות

לאחר שעברה נסיעה מפרכת של 16 שעות ברכבת, ואחריה נסיעה על אופנוע בשבילים משובשים, שם הצליחה גם לשבור ציפורן ברגלה, זאן זכתה לאחד המחזות המדהימים ביותר באפריקה כולה. "אני ב'גרוול' הגדול ביותר שהיה עד כה, לגמרי במזל", היא אמרה, "יותר מ-3,000 אנשים נמצאים כאן היום. בקמרון לא ערכו את הפסטיבל כבר 3 שנים בגלל הקורונה אז האירוע השנה היה עמוס וצבעוני במיוחד".

איש הוודאבה אמר למגזין נשיונל ג'יאוגרפיק: "כולנו לובשים איפור ושמלות. אבל מה שאני הכי אוהב זה למצוא נשים אחרות ולקחת אותן לשיחים". אחר הוסיף: "גניבת נשים זה לא דבר קל - רק הוודאבה יודעים איך. אתה גונב אישה מאחרים והיא תעניק בנים לשושלתך, אפילו נכדים. רק הוודאבה יודעים לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully