וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והטבע בשלו: פריחות סתוויות ראשונות ביער רעים

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 8:47

הגשם הטוב שירד השבוע ביער רעים וביער שוקדה בעוטף עזה, הביא לפריחה ראשונה של סתוונית היורה ושאר מבשרי סתיו שעמידים במשברי אקלים, כמו שריפות והצפות, ומסוגלים "להרים ראש" בסופם. עונות השנה ממשיכות בשלהן

סתווניות בנגב המערבי. עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע
ותודה לגשם. פריחות ראשונות של סתוונית היורה בעוטף עזה, השבוע/החברה להגנת הטבע, עמיר בלבן

השבוע סיירו אנשי החברה להגנת הטבע ביער רעים וביער שוקדה שבחבל התקומה (עוטף עזה). יער רעים היה אחד המוקדים המרכזיים של הטבח בשבעה באוקטובר.

במהלך הסיור תיעד עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע, פריחות סתוויות ראשונות שהתאפשרו הודות לגשמים שירדו בשבוע האחרון של סתוונית היורה וכדן קטן-פרחים, צמחים בעלי בצל שמבשרים יותר מכל על בואו של הסתיו.

"אחד הדברים המרגשים ביותר היא לראות את התחדשות הטבע באחד מאזורי האסון הגדולים ביותר שידעה מדינת ישראל. הטבע אמנם לא יכול לתקן את שקרה, אבל יש ביכולתו לסייע בריפוי והחלמה. זה מראה מיוחד ומרגש, שמעורר מחשבות על העתיד. הגשם והטבע המחדש בהחלט מעניקים תחושה של תקווה", הוא אומר.

פריחות ביער רעים. עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע
אחד המוקדים המרכזיים של הטבח בשבעה באוקטובר. יער רעים, השבוע/החברה להגנת הטבע, עמיר בלבן
פריחת כדן קטן פרחים בנגב המערבי. עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע
גיאופיט בעל בצל קטן שמקבל את מנת הגשם הראשונה ופורח. כדן קטן-פרחים/החברה להגנת הטבע, עמיר בלבן
סתווניות בנגב המערבי. עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע
ממבשרי הסתיו החשובים ביותר בישראל. סתוונית היורה/החברה להגנת הטבע, עמיר בלבן

"האות למבשרי הסתיו להתחיל ולפרוח"

בחברה להגנת הטבע מסבירים כי סתוונית היורה היא ממבשרי הסתיו החשובים ביותר בישראל, כיוון שהיא מספקת צוף לשלל פרפרים, חרקים, חגבים וכדומה שבעונת הסתיו מבצעים מחזור בקיעה חדש.

כדן קטן-פרחים הוא גיאופיט בעל בצל קטן שמקבל את מנת הגשם הראשונה ופורח. בלבן מוסיף כי הבצלים מאפשרים לצמחים האלו לעמוד במשברי אקלים משמעותיים, כמו שריפות, הצפות וכדומה, והם מסוגלים "להרים ראש" בסופם. לדבריו של בלבן, הגשם שירד בנגב המערבי עשה פלאים לטבע המקומי, וכפי שניתן להתרשם מהתמונות, יש כבר נביטה של צמחים חד-שנתיים שמילאה את השטח במרבד ירקרק יפהפה בצבע ירוק זוהר ובתוכו, פריחות מרשימות.

"בחודש נובמבר מגיע היורה האמיתי וראינו את זה בכל הארץ בשבוע האחרון. זהו האות עבור מבשרי הסתיו להתחיל ולפרוח. כולנו תקווה שירד הרבה גשם באזור הזה, ינקה ויזין את השטח ויאפשר לתושבים לחזור ולשקם את חייהם פה, וגם למטיילים הישראלים שיוכלו לחזור ולטייל בשקט וביטחון", הוא מסכם.

חשוב לציין: מדובר בשטח צבאי סגור וכל כניסה לאזור מחייבת תיאום עם צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully