וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקאים מגלים רק עכשיו את האמת על אלסקה: "מאשימה את המורים שלי"

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 9:39

לאחרונה נחשפנו לרמת הבורות של אמריקאים רבים בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, השואה ואפילו בן לאדן, כעת אמריקאית שהיגרה לקנדה הצליחה לעורר סערה כש"חשפה" את חוסר הידע שלה (ושל עוד אמריקאים) גם בגיאוגרפיה

תושב אלסקה שרד כ-3 שבועות בטמפרטורות מקפיאות, לאחר שביתו נשרף - הוא אותר ע"י מסוק משטרתי בעזרת כתובת SOS שחרט בשלג/עריכה: עמית שמחה

מה אתם יודעים על אלסקה? סביר להניח שהדבר הראשון שעולה לכם לראש זה שלג וקרח, אחר כך העובדה שהיא חלק מארצות הברית ואולי אפילו שהיא המדינה הגדולה (והצפונית ביותר) בה. מי שיש לו ידע כללי ממש טוב בטח גם יזרוק את העובדה שארצות הברית קנתה אותה מרוסיה בסכום הפעוט יחסית של 7.2 מיליון דולר. אבל - כמה מכם חשבו שהיא אי?

סביר להניח שכמעט אף אחד מכם לא חשב שהיא אי, כי..ובכן - היא לא. אבל מסתבר שלא מעט אמריקאים דווקא כן חושבים שאלסקה היא אי. את העובדה הזו חשפה סברינה אברה שהצליחה לעורר סערה בטיקטוק, אחרי שהעלתה סרטון ויראלי שבו היא הודתה שהיא "חשבה שאלסקה היא אי נפרד" והאשימה את המורים שלה ב"טיפשותה".

אברה בת ה-25 גדלה ביוטה אבל כיום חיה עם בעלה והילדים הקטנים שלה בקנדה, שם היא סבורה (וכנראה בצדק) שהאוכלוסיה מקבלת מקבלת חינוך טוב יותר. בסרטון שלה, שצבר כמעט מיליון צפיות, אברה הודתה שהיא הייתה בטוחה שאלסקה הוא אי שלא מחובר ליתר היבשת בצפון אמריקה - עד שחברה הקנדי העמיד אותה על טעותה.

"רשימת הדברים שלא ידעתי על קנדה, על ארה"ב ועל גיאוגרפיה ככלל, היא פשוט פשע", היא אמרה בסרטון, "הייתי בת 18 כשיצאתי עם בחור קנדי והוא סיפר לי איפה הוא עובד ואז עלה הנושא של אלסקה. אמרתי לו 'רגע, אתה יכול לנסוע לאלסקה?!'".

צפו בסרטון שלה

היא הסבירה שבכיתות בארצות הברית מוצגות מפות שלה בהן רואים את הוואי, קבוצת איים, ואת אלסקה בתיבות נפרדות משאר מדינות ארצות הברית. היא הוסיפה שזה מה שגרם לה להאמין שאלסקה היא גם אי, ולא קרקע בבעלות אמריקאית ליד קנדה.

"יש לי כל כך הרבה שאלות לגבי מערכת החינוך בארה"ב. סיימתי תיכון עם ציונים מעולים והייתי תלמידה טובה", אמרה אברה, "זה פלילי לחלוטין - כמות הדברים שלא ידעתי על קנדה, על ארצות הברית ועל גיאוגרפיה בכלל היא פשוט מחרידה. אני יודעת מה אתם חושבים - 'את בטח טיפשה', 'את פשוט לא יודעת גיאוגרפיה', אבל זה עניין אמריקאי, זה קטע של ארה"ב".

עוד על אלסקה

משולש ברמודה? מעל 20,000 איש נעלמו ב"משולש אלסקה" ללא הסבר

לכתבה המלאה

והיא ממש לא לבד

היא סיפרה על טיקטוקרית נוספת בשם אליזה מאיירס שגם הזכירה שהיא הבינה שאלסקה לא אי רק כשהייתה מבוגרת והתגובות לסרטונים שלהן הוצפו באנשים מבוגרים שהודו שגם הם הגיעו להבנה הזו רק לאחר סיום התיכון.

"שאלתי פעם למה הוואי כל כך חמה ואלסקה כל כך קרה, כשהן ממש זו ליד זו. מול כל כיתה י'", כתב מגיב אחד. "כמורה ששמע את זה ממבוגרים פעמים רבות, אני תמיד אומר לתלמידים שלי במפורש שאלסקה היא לא אי", כתב אחר וצופה נוסף הודה:"אלוהים אדירים. אני רק עכשיו גיליתי שאלסקה היא לא אי ליד קנדה. אני בן 33. אני כל כך נבוך" .

עם זאת, גולשים ממקומות אחרים בעולם נותרו המומים מכך שזו בעיה נפוצה לכאורה בארצות הברית. "קנדי מבולבל כאן. האם לא הראו לכם אי פעם את מפת העולם בשיעור גיאוגרפיה?" תהה אחד, אחד, "כאירופאי יש לי כל כך הרבה שאלות. כאילו - יש לכם אינטרנט שם? גוגל מפות? אתם לא סקרנים? ראיתם פעם גלובוס? כל כך הרבה שאלות", כתב אחר.

מה עוד הם לא יודעים?

מסתבר שה"בורות" הזו וחוסר הידע הכללי מאפיין אמריקאים רבים. על פי מחקר שפורסם ב-NBC, לא פחות מ-63 אחוז מהאמריקאים ילדי שנות ה-80 וה-90 לא ידעו ש-6 מיליון יהודים נרצחו בשואה. לאחרונה גם נחשפנו לחוסר הידע המשווע שלהם בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואפילו לכאלה שרק עכשיו גילו מדוע בן לאדן תקף את ארצות הברית במתקפת הטרור של ה-11/9 ואמרו ש"תפיסת העולם שלהם השתנתה" לאחר שקראו את המכתב שלו לאמריקה לאחר מתקפת הטרור, שמלא אזכורים אנטישמיים ומעודד את השמדתה של ישראל.

במקביל דווח שלתלמידי דור ה-Z "אין עוד סבלנות לקרוא טקסטים ארוכים וקשים יחסית - כמו ספרות קלאסית", כאשר רק 12% מהם קוראים משהו מודפס כמו ספר או עיתון, על בסיס יומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully