וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניבליזם בטבע: נחש פיתון ראש-שחור בולע את "חברו"

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 10:42

מנהל מקלט בשמורת חיות בר באוסטרליה היה עד למקרה קניבליזם נדיר, שבו נחש פיתון ראש-שחור בולע נחש זהה קטן יותר. "זה לקח בערך 15 דקות עד שהפיתון הגדול סיים את ארוחתו וחזר למחילה שלו", אמר

נחש פיתון שחור-ראש בולע פיתון זהה באוסטרליה. Nick Stock/Australian Wildlife Conservancy, צילום מסך
את הזנב הוא בלע ראשון. פיתון שחור-ראש אוכל נחש זהה בשמורת חיות הבר באוסטרליה/צילום מסך, Nick Stock/Australian Wildlife Conservancy

האמרה "אתה זה מה שאתה אוכל" מתלבשת נהדר על המקרה הבא, שבו נצפה בצפון קווינסלנד הרחוק באוסטרליה, נחש פיתון שחור-ראש מנשנש חבר אחר מאותו המין.

המראה של פיתון שחור-ראש שבולע נחש אחר לא היה בדיוק מה שניק סטוק, מנהל מקלט בשמורת חיות הבר של אוסטרליה (Piccaninny Plains Sanctuary), ציפה לראות באותו יום. למעשה, רק כשהתקרב לנחש שזה עתה זיהה, הוא הבין שהוא עד למקרה של קניבליזם - נחש פיתון ראש-שחור התכווץ מסביב לנחש פיתון ראש-שחור קטן יותר והחל לאכול אותו, כשאת הזנב בלע ראשון.

עוד על פיתונים:
קשה לצפייה: גופת סבתא נעדרת נמצאה בתוך נחש פיתון עצום שבלע אותה בשלמותה
צפו: נחש פיתון בולע אימפלה גדולה ממנו בשלמותה
צפו בצילומים היפים: נחשית פיתון בורמזי הטילה 38 ביצים ליד בית שמש

נחש פיתון שחור-ראש בולע פיתון זהה באוסטרליה. Nick Stock/Australian Wildlife Conservancy, צילום מסך
תוך רבע שעה הפיתון הקטן יותר נבלע בשלמותו/צילום מסך, Nick Stock/Australian Wildlife Conservancy

זוחלים הם מרכיב עיקרי בתזונה של הפיתונים

"למזלי אבל לא כל כך למזלו של הפיתון שנבלע, זה לקח בערך 15 דקות מהרגע שראיתי את החנק הראשוני של הנחש ועד שהפיתון הגדול סיים את ארוחתו וחזר למחילה שלו, שהייתה רק כשלושה מטרים משם", אמר סטוק שתיאר את האירוע. "זה נתן לי מספיק זמן להביא את המצלמה ולתעד את האירוע".

זהו אינו אירוע יוצא דופן למצוא פיתון שחור-ראש בולע נחש אחר - זוחלים הם מרכיב עיקרי בתזונה של הפיתונים - וסטוק ראה את הפיתון אוכל נחשים אחרים בעבר. "ראיתי בעבר נחשי פיתון שחורי-ראש אוכלים נחש פתן חום מזרחי וכוח ארגוס (ממשפחת הכוחניים). עם זאת, זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי פיתון שחור-ראש אוכל פיתון שחור-ראש אחר", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נחש פיתון שחור-ראש בולע פיתון זהה באוסטרליה. Nick Stock/Australian Wildlife Conservancy, צילום מסך
"על ידי צריכת פרטים אחרים, הפיתונים מפחיתים את התחרות על משאבים באזור"/צילום מסך, Nick Stock/Australian Wildlife Conservancy

"מעדיפים לאכול זוחלים על פני יונקים"

למנהל מקלט שמורת חיות הבר היה מזל לצפות באירוע הבליעה של הנחש: התנהגות קניבליסטית מסוג זה נתפסה רק לעתים רחוקות בסרט מחוץ לשבי, לדברי הלנה סטוקס, אקולוגית חיות בר במקלט.

עם זאת, סטוקס לא נדהם מהפעילות הזו. "פיתונים שחורי-ראש מעדיפים לאכול זוחלים על פני יונקים וידוע שהם אוכלים זוחלים גדולים יותר, כולל גואנה (לטאות גדולות מהסוג כוח), ואפילו נחשים ארסיים, אז אני לא מתפלא שהם יצרכו עוד פיתון אם תתעורר ההזדמנות", הסביר האקולוג. "על ידי צריכת פרטים אחרים, הם גם מפחיתים את התחרות על משאבים באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully