וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסלים מיתיים מצמררים נמצאו קבורים במערת מבוך באוקראינה: "זה נראה כמו המוות"

11.8.2021 / 0:01

וולגר הרפתקן נכנס לסיור בלהות במערת מבוך תת קרקעית מהגדולות בעולם ונדהם למצוא שם פסלים מיתיים משונים, כולל פסל של מלאך המוות. הוא תיעד את מסעו עוצר הנשימה, כשהוא חולף דרך סדקים צרים אל פנים המערה החשוכה

סיור במערת מבוך באוקראינה/YouTube/Fearless & Far)

מייק קורי, וולוגר שמפרסם ביוטיוב בערוץ Fearless & Far - המתעד את הרפתקאותיו במקומות נידחים ומפתיעים בעולם, חשף השבוע תיעוד יוצא דופן מתוך "המערה האופטימית", כך היא מכונה, הנמצאת בדרום-מערב אוקראינה. עמוק בתוך מבוך המערות התת קרקעי, ההרפתקן איתר פסלים מיתולוגיים מסתוריים, ביניהם אחד של שור ואחר הנראה כמו מלאך המוות.

מערת הגבס משתרעת לאורך 230 ק"מ מה שהופך אותה למערה החמישית באורכה בעולם. היא עשויה מגבישי גבס נוצצים שמתוארכים מיליוני שנים אחורה וכוללת מינוטאורים מרתקים של בני אדם ובעלי חיים שנותרו בגדר תעלומה עד היום. בסרטון שפירסם החוקר האמיץ בחלל החשוך ולעיתים הצר שבמערה, ניתן לראות את הגבישים המרהיבים ואת הפסלים המפוסלים בעבודת יד שלא מביישת את גדולי הפסלים.

קיץ 10 של וואלה!שופס ו-וואלה! חוזר עם שוברים ואטרקציות במחיר מדהים

פסלים שנמצאו קבורים במערת מבוך באוקראינה. YouTube/Fearless & Far, צילום מסך
מייק קורי תיעד את הקריסטלים המקיפים את המערה/צילום מסך, YouTube/Fearless & Far
פסלים שנמצאו קבורים במערת מבוך באוקראינה. YouTube/Fearless & Far, צילום מסך
שם הוא מצא גם פסל של שור בעבודת יד/צילום מסך, YouTube/Fearless & Far
פסלים שנמצאו קבורים במערת מבוך באוקראינה. YouTube/Fearless & Far, צילום מסך
ופסל של מלאך המוות/צילום מסך, YouTube/Fearless & Far

חוקרים מאמינים שהפסלים נבנו ע"י מיסיונרים מקומיים שגילו את המערה לראשונה בשנת 1966, אולם איש אינו יכול לאשר זאת. בעודו זוחל במערה המפותלת, הוולוגר סיפר בסרטון שלו: "זה קצת מפחיד ידידיי, זה נראה כמו המוות".

מייק השתתף בסיור האקסטרימי במערה במסגרת "חבילת הבחור הקשוח" המוצעת ברשת. הסיור כרוך בטרק של 5 שעות במערת המבוך. הוא הוסיף בעודו מגיע אל מעמקי המערה: "הביטו על הקירות. הקירות הם קריסטל טהור, זה מדהים".

צפו בתיעוד הסיור:

מאז גילויה בשנת 1966, המערה הפכה לפופולרית בקרב האוקראינים, אך כשהעניין בה חלף היא נותרה שוממה. זה רק הפך את המסע של מייק למסקרן יותר עבורו. החוקר דיבר רבות על הפליאה וההשתאות שלו מהמבוך השופע באוצרות והוסיף כי ספלאולוגים הקימו בעבר מחנה במערה - שצויד בשירותים ובמיטות חימר. מקורות מצביעים על כך שמאז גילוי המערה, יותר מ-50 משלחות ביקרו בה. עם זאת, החקירה הואטה משמעותית בשנים האחרונות ומעט מאוד בדיקות מתבצעות שם כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully