וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקבל עבודות שירות? דיילת נעצרה בשדה התעופה עם אקדח טעון

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 10:17

קפה? תה? אקדח? דיילת אמריקנית נעצרה בשדה התעופה של פילדלפיה עם אקדח טעון. מתחילת השנה נתפסו בנקודות הבידוק של שדה התעופה 31 כלי נשק. העונש הקבוע בחוק: עד 10,700 דולר ולעתים גם אישום פלילי

דיילת שרה בכריזה בטיסת כריסמס/צילום: יוטיוב

דיילת שהיתה בתפקיד נעצרה השבוע בשדה התעופה הבינלאומי של פילדלפיה, לאחר שניסתה לעבור את עמדות הבידוק הביטחוני כשהיא נושאת עמה אקדח טעון בקוטר של 0.38. כך נמסר מרשות אבטחת התעבורה של ארצות הברית (TSA).

צפו: מאבטח ירדני שלף אקדח מול נוסעים שניסו להיכנס לקוקפיט

הדיילת, ששמה לא פורסם אך נמסר כי היא תושבת מדינת אריזונה, נעצרה באחד ממתחמי הבידוק שבטרמינל C של שדה התעופה, לאחר שאחד מאנשי האבטחה סימן את הכבודה שלה ככזו שדורשת בידוק נוסף. בתיק היד שלה התגלה אקדח "רוגר" חצי אוטומטי ובו שישה כדורים. המשטרה עצרה מיד את הדיילת ובשלב זה היא צפויה להיקנס בסכום שעדיין לא נמסר, באשמת נשיאת נשק במקום אסור.

אקדח שהבריחה דיילת בשדה תעופה בארה"ב. TSA, צילום מסך
"רוגר" חצי אוטומטי ובו שישה כדורים. האקדח שנשאה עליה הדיילת/צילום מסך, TSA

"ידע פנימי עשוי להוות איום ביטחוני"

"אנחנו תמיד נמצאים בכוננות לקראת כל האיומים הפנימיים האפשריים", אמר ג'ררדו ספרו, מנהל האבטחה הפדרלי של שדה התעופה בהצהרה שפורסמה ביום שני. "לדיילים ולעובדים בתוך הטרמינל יש ידע פנימי וגישה לאזורים בשדה התעופה ובמטוס שעלולים להוות איום ביטחוני חמור".

אתר התעופה Aerotime מדווח כי כחלק מיוזמת "חבר צוות ידוע" (KCM) בארצות הברית, יכולים אנשי צוות אוויר לעקוף לעתים קרובות את רוב הבדיקות הביטחוניות הנערכות בשדות התעופה ברחבי המדינה. עם זאת, בעקבות תקריות שבהן טייסים ודיילים ניסו להבריח פריטים אסורים, הגביר ה-TSA את מספר הבדיקות הנוספות שנערכות באופן אקראי.

עוד בוואלה!

ניסיון לא אפוי: נוסעת ניסתה לטוס עם אקדח מוחבא בתוך עוף

לכתבה המלאה
נקודת בידוק ביטחוני בשדה תעופה בארה"ב, סיאטל. מרץ 2015. AP
ה-TSA הגביר את הבדיקות שנערכות באופן אקראי. בידוק ביטחוני בשדה תעופה בארה”ב/AP

בודקים את הנוסעים - וגם את העובדים

"לציבור ידוע כי אסור לנוסעים לשאת את כלי הנשק שלהם בעת מעבר בעמדות הבידוק הביטחוני שלנו", אמרה כריסטין אסילי, סגנית מנהלת האבטחה הפדרלית של שדה התעופה בפילדלפיה. "אבל חשוב לא פחות שהציבור יהיה מודע לכך שגם אנשים שעובדים בשדה התעופה אינם רשאים לשאת נשק. אנחנו מתמקדים באותה מידה הן בבדיקת עובדים והן בבדיקת נוסעים".

על פי ה-TSA, אנשים שנתפסו בעודם נושאים נשק טעון בעמדת ביקורת ביטחונית בשדה תעופה או במטוס עצמו צפויים לקנס כספי של עד 10,700 דולר, וזאת בנוסף על אישום פלילי. עוד דווח כי יממה בלבד לאחר התקרית הזו, עצרו אנשי הביטחון בשדה התעופה, יחד עם שוטרים ממשטרת פילדלפיה, גבר שנשא אקדח טעון. הוא עומד בפני אישום פלילי. מאז תחילת השנה נתפסו בעמדות הבידוק של שדה התעופה בפילדלפיה 31 כלי נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully