וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מאבטח ירדני שלף אקדח מול נוסעים שניסו להיכנס לקוקפיט

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 9:12

מסיבה שטרם התבררה, החליט קברניט הטיסה של חברת התעופה הירדנית ג'ורדן אוויאיישן לשנות את הנתיב. הנוסעים ניסו להיכנס לקוקפיט כדי לדבר איתו, אך מאבטח חמוש מנע זאת מהם כשהוא מנופף באקדחו. צפו

מאבטח ירדני שלף אקדח מול נוסעים בטיסה/צילום: טוויטר

מאבטח חמוש שהיה על טיסה של חברת התעופה הירדנית ג'ורדן אוויאיישן (Jordan Aviation), שלף את אקדחו ונופף אותו אל עבר קבוצת נוסעים לאחר שלכאורה ניסו להיכנס אל תא הטייס, במטרה לדבר עם הקברניט.

על פי ההערכות, התקרית אירעה כבר לפני מספר חודשים אך הסרטון שתיעד אותה פורסם רק בימים אלו, וכצפוי - הפך מהר מאוד לוויראלי ברשת. ידוע כי איש לא נפגע במהלך התקרית, אך הנסיבות המלאות של מה שהתרחש באוויר, עדיין לא פורסמו באופן רשמי.

חברת התעופה הירדנית ג'ורדן אוויאיישן. ShutterStock
המחלוקת התרחשה בטיסה מסעודיה לניגריה. מטוס של ג'ורדן אוויאיישן/ShutterStock

איום בתביעה למי שיפיצו שמועות

מה שידוע בוודאות הוא כי המחלוקת התרחשה במטוס המופעל על ידי חברת התעופה הירדנית, בטיסה מסעודיה לניגריה כחלק מחבילת עלייה לרגל מוסלמית הנקראת עומרה. על פי מספר דיווחים, המטוס נאלץ לשנות את נתיב הטיסה, ולא לנחות ביעד המקורי אלא בעיר אחרת בניגריה. בשל כך, רצו הנוסעים לפנות את הקברניט, אך כאמור, המאבטח החמוש מנע זאת מהם ושלף מולם את אקדחו.

בהצהרה שפורסמה בחשבון הטוויטר שלה, ציינה חברת התעופה הירדנית כי התקרית התרחשה "לפני מספר חודשים". עוד נמסר כי "נוסעים ניסו להגיע לתא הטייס כדי לדבר עם קברניט הטיסה, דבר האסור על פי חוק. איש האבטחה שליווה את הטיסה מנע מהם להגיע לתא הטייס". בנוסף, חברת התעופה מסרה כי היא תתבע את כל מי שיפיץ שמועות שווא על התקרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאבטח ירדני שלף אקדח מול נוסעים בטיסה. טוויטר, צילום מסך
"איש האבטחה שליווה את הטיסה מנע מהנוסעים להגיע לתא הטייס"/צילום מסך, טוויטר

לקח ירדני משנת 1970: מאבטחים סמויים במטוס

רוב חברות התעופה הירדניות מעסיקות מאבטחים חמושים בטיסות הבינלאומיות שלהן. כך למשל, חברת התעופה הלאומית של ירדן, רויאל ג'ורדניאן (Royal Jordanian) - המוכרת היטב גם לישראלים רבים - מעסיקה מאבטחים במטוסים מאז שנת 1970, וממשיכה לעשות זאת גם כיום, על אף שהיא הצהירה כי מדובר בעניין יקר ואף מסוכן, מאחר ש"קרב יריות באוויר הוא מצב מדאיג".

הסיבה לכך שחברות תעופה ירדניות מקפידות להעסיק מאבטחים במטוסים היא לקח מתקריות שאירעו ב-6 ספטמבר 1970. באותו יום, ניסו אנשי החזית העממית לשחרור פלסטין לחטוף שלושה מטוסי נוסעים. הם הצליחו לחטוף שני מטוסים - טיסת TWA מפרנקפורט וטיסת סוויסאייר מציריך - שהיו בדרכם לניו יורק (ניסיון נוסף לחטוף את מטוס אל על מאמסטרדם, סוכל). שלושה ימים לאחר מכן, חטפו אנשי ארגון הטרור מטוס נוסף, של חברת BOAC. שלוש הטיסות הללו הופנו אל שדה התעופה זרקא בירדן, הידוע גם בשם "שדה דוסון". באתר זה הוחזקו הנוסעים במטוסים במשך שישה ימים, ושוחררו במסגרת עסקה בין השלטון הירדני לבין החוטפים. במהלך האירוע, פוצצו המחבלים את המטוסים הריקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully