וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיר העתיקה שנהרסה בפיצוץ אטומי היא סדום המקראית. יש ראיות לכך"

26.9.2023 / 0:08

החפירות בירדן הן עדות לכך שאחד הסיפורים הדרמטיים והבלתי סבירים ביותר של התנ"ך עשוי להיות אמיתי, פשוטו כמשמעו, לפי דבריו של התיאולוג הבכיר, ד"ר ג'ון ברגסמה

Sodom & Gomorrah OFFICIAL TRAILER/A Rood Awakening

עיר עתיקה שנהרסה ב"פיצוץ אטומי" היא העיר המקראית סדום, כך טוען מומחה לחקר המקרא. התיאולוג הבכיר ד"ר ג'ון ברגסמה אומר שחפירות שבוצעו בירדן הן עדות לכך שאחד הסיפורים הדרמטיים והבלתי סבירים ביותר של התנ"ך עשוי להיות אמיתי.

התיאולוג טוען שממצאים ארכיאולוגיים שנמצאו בירדן הם הוכחה לכך שהעיר המקראית סדום באמת הייתה קיימת. מדענים מצאו בעבר עדויות לכך שהעיר העתיקה תל אל-חמאם שבדרום בקעת הירדן נהרסה באירוע קטסטרופלי - וד"ר ג'ון ברגסמה, פרופסור לתיאולוגיה באוניברסיטה הפרנציסקאנית באוהיו, טוען שאירוע כזה משקף את מה שכתוב בתנ"ך.

על פי ספר בראשית, אלוהים המטיר גופרית ואש על הערים סדום ועמורה בגלל חטאי תושביהן - מה שחיסל אותם לחלוטין. דוגמאות להרס שכזה נראו בתל אל-חמאם והעדויות שנמצאו שינו לחלוטין את נקודת המבט של ד"ר ברגסמה על אמיתיות הסיפור התנ"כי. הוא נזכר בעדויות לחום קיצוני על שלדים ושברי חרס שנמצאו על ידי הארכיאולוגים, שיכולות היו להוות הוכחה לפגיעה ישירה מאסטרואיד.

כך נראה האתר בתל אל חמאם - האם זוהי סדום?

חפירה ארכיאולוגית תל אל-חמאם סדום עמק הירדן. צילום: Tall el-Hammam Excavation Project, מערכת וואלה! NEWS
חפירה ארכיאולוגית בתל אל-חמאם סדום עמק הירדן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: Tall el-Hammam Excavation Project

לפני כ-3,600 שנה העיר תל אל-חמאם שגשגה, והייתה גדולה וחזקה משמעותית מירושלים או יריחו. אולם כמעט בן לילה היא נעלמה. היעדר סימנים למצור בהריסות הצביעו על כך שמה שהרס את תל אל-חמאם ושכנתה לא הייתה מתקפה צבאית.

סטיבן קולינס, הארכיאולוג הראשי בתל אל-חמאם, סיפר לד"ר ברגסמה על כמה מהממצאים המדהימים. הוא גילה בין היתר שפיסות חרס שנחשפו באתר כוסו בטריניטיט - "שכבת הזכוכית הזו שאתה מקבל כשאתה מפעיל פצצת אטום במדבר והיא ממיסה את החול", הסביר ד"ר ברגסמה שהוסיף: "הם גם התחילו למצוא שרידי אדם. שלדים אנושיים שלמים עד בערך חצי עמוד השדרה ואז יש רק סימני חריכה ושום דבר בחלק העליון של הגוף. הם מוצאים עדויות מסיביות לכך שפרץ חום עצום מהשמיים שרף את הערים התאומות הללו בצד הירדני של הנהר".

ד"ר סטיבן קולינס מדבר על העיר המקראית סדום:

סטיבן קולינס השווה את ההרס לאירוע טונגוסקה מ-1908, כאשר אסטרואיד ענק פגע באטמוספירה של כדור הארץ מעל סיביר וגרם להרס נרחב. הוא הוסיף: "התפרצות האוויר המוצעת הייתה גדולה יותר מהפיצוץ ב-1908 מעל טונגוסקה, רוסיה, שם התפוצץ מטען ברוחב של 50 מטרים עם פי 1,000 יותר אנרגיה מפצצת האטום שהשמידה את הירושימה".

עוד בוואלה!

האם סוף-סוף התגלתה העיר סדום בבקעת הירדן?

לכתבה המלאה

נראה כי פרץ האוויר גם יצר כמויות גדולות של מלח, לדברי ג'יימס קנט, פרופסור עמית למדעי כדור הארץ באוניברסיטת קליפורניה -במה שיזכיר לחלקכם את סיפורה של אשת לוט שהפכה לנציב מלח לאחר חורבן סדום. בעוד שקולינס בטוח במסקנותיו, כמה ארכיאולוגים האשימו אותו בקפיצה פזיזה למסקנות ללא מספיק ראיות בשטח.

סיפורה של סדום והעיר האחות עמורה הוא אחד הסיפורים הידועים ביותר בתנ"ך. אברהם מתמקח עם אלוהים כדי לחוס על סדום - גם אז שם נרדף לחטא - כדי להציל את תושביה הצדיקים המעטים, אבל אלוהים לא היה מוכן לשמוע על זה. " וַיהוָה הִמְטִיר עַל סְדֹם וְעַל עֲמֹרָה גָּפְרִית וָאֵשׁ מֵאֵת יְהוָה מִן הַשָּׁמָיִם. וַֽיַּהֲפֹךְ֙ אֶת־הֶעָרִ֣ים הָאֵ֔ל וְאֵ֖ת כָּל־הַכִּכָּ֑ר וְאֵת֙ כָּל־יֹשְׁבֵ֣י הֶעָרִ֔ים וְצֶ֖מַח הָאֲדָמָֽה", נכתב בספר בראשית. אברהם מביט למחרת בבוקר ורואה "וַיַּשְׁקֵ֗ף עַל־פְּנֵ֤י סְדֹם֙ וַעֲמֹרָ֔ה וְעַֽל־כָּל־פְּנֵ֖י אֶ֣רֶץ הַכִּכָּ֑ר וַיַּ֗רְא וְהִנֵּ֤ה עָלָה֙ קִיטֹ֣ר הָאָ֔רֶץ כְּקִיטֹ֖ר הַכִּבְשָֽׁן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully