וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצת זהב מסתורית התגלתה על קרקעית הים: "אף פעם לא ראינו דבר כזה"

20.9.2023 / 0:01

משלחת למעמקי האוקיינוס נתקלה באובייקט מוזר דמוי ביצת זהב ומומחים טוענים שמעולם לא ראו דבר כזה

"ביצת זהב" מסתורית התגלתה בקרקעית הים/National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA).

"ביצת זהב" מסתורית נמצאה על קרקעית הים ליד חופי אלסקה ומומחים טוענים שמעולם לא נתקלו בדבר כזה. משלחת מחקר למעמקי האוקיינוס נתקלה באובייקט זהב מסתורי עם בליטה שהתגלה על קרקעית הים ונותרו מבולבלים. האובייקט המבריק עדין למגע, כמו רקמת עור, כך דיווחו במינהל הלאומי לאוקיאנוס ואטמוספירה (NOAA)

בוושינגטון פוסט דווח שבעוד המומחים אינם בטוחים מה הוא האוביקט, הם מעריכים שזה עשוי להיות מעטפת ביצה או שאריות של ספוג ימי.

ה"ביצה" נמצאה בעומק של שלושה קילומטרים במהלך משלחת של NOAA, שהעבירה את רגעי התגלית בשידור חי ברשת. החוקרים פרסמו גם תמונה בטוויטר של ביצת הזהב, ובמקום להשאירה היכן שהיא, הם פרסו זרוע המופעלת מרחוק כדי להסיר את האובייקט בעדינות מהסלע. לאחר מכן האובייקט נשאב בצינור כדי להעבירו לספירה שלהם ומשם לחוף, שם הוא יעבור בדיקות DNA במעבדה שאמורות לגלות יותר על מהותו.

"ביצת זהב" מסתורית התגלתה בקרקעית הים. National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA)., צילום מסך
"ביצת זהב" מסתורית התגלתה בקרקעית הים/צילום מסך, National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA).

מומחים מתלבטים מה גרם לחור הפעור בחזית ה"ביצה", אם כי זה יכול להיות תוצאה של עימות עם יצור ימי אחר. "משהו ניסה להיכנס... או לצאת", אמר חוקר אחד במהלך השידור החי, על פי Miami Herald. חבר אחר בצוות אמר: "אני רק מקווה שכנדקור אותו, משהו לא יחליט לצאת משם". הוא הוסיף שזה היה נראה כמו התחלה של סרט אימה, בהתייחסו לסצנה מהסרט "הנוסע השמיני" של רידלי סקוט, שבה דמותו של ג'ון הרט נתקלת ב"מחבק הפנים" בכוכב אחר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
"ביצת זהב" מסתורית התגלתה בקרקעית הים. National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA)., צילום מסך
ה"ביצה" נמצאה בעומק של שלושה קילומטרים במהלך משלחת בראשות ה-NOAA/צילום מסך, National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA).

חבר צוות אחר הוסיף: "הידע הקולקטיבי שלנו לא יכול לזהות את זה - אז זה בהחלט משהו מוזר. איזו מין חיה תיצור מעטפת ביצה כזו? בהתחשב שעד שני שליש מהיצורים החיים באוקיינוסים העמוקים נחשבים לא ידועים למדע, זה יכול לסמן תגלית חדשה ומרגשת".

קארי האוול, פרופסור לאקולוגיה של המים העמוקים באוניברסיטת פלימות', הסכימה שהאובייקט "מוזר". "ב-20 שנותיי בחקר הים העמוק לא ראיתי דבר כזה", היא אמרה, "זה תמיד מרגש לראות דברים חדשים ואני אחכה בקוצר רוח לניתוח על האובייקט כדי להבין מה זה בעצם. יש הרבה מינים שלא התגלו בים העמוק אז זה יכול להיות קשור למין חדש די בקלות". פרופסור האוול אמרה גם שבקע יכול להיות המקום שבו היצור שואף ונושף אם הוא ספוג, או מהמקום שבו החיה בקעה אם מדובר במעטפת ביצה.

"ביצת זהב" מסתורית התגלתה בקרקעית הים. National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA)., צילום מסך
: "כשהידע הקולקטיבי שלנו לא יכול לזהות את זה, זה משהו מוזר"/צילום מסך, National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA).

מוריי רוברטס, פרופסור לביולוגיה ימית באוניברסיטת אדינבורו, הסכים עם מדעני NOAA שזה יכולה להיות מעטפת ביצה. "כמה מינים, כולל דגי ים עמוקים פגיעים כמו כרישים, מטילים את מעטפות הביצים שלהם על הרים או בבתי גידול של אלמוגים במים קרים. מכאן החור - משהו בקע ושחה החוצה".

"ביצת הזהב" נמצאה ביום השמיני של משלחת Seascape Alaska 5 של NOAA, שנמשכה בין ה-23 באוגוסט ל-16 בספטמבר. "במהלך המשלחת, הצוות יפעל למילוי פערים בהבנתנו את האזור על ידי ביצוע מיפוי ממוקד ופעולות רכב המופעלות מרחוק במים עמוקים מ-200 מטרים", אמרה הסוכנות, "במהלך השליחות, אנו מצפים לצלול ולחקור בתי גידול של אלמוגים וספוגים במעמקי הים, עמוד המים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully