וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר טיפס למזרקה מפורסמת בפירנצה בשביל סלפי, וגרם לה נזק

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 14:14

ושוב זה קורה באיטליה: אחרי התיירות שטיפסה למזרקה ברומא כדי למלא בקבוק והתייר שחרט את שמו בקולוסיאום, קבלו את התייר הגרמני שגרם נזק למזרקה מפורסמת מהמאה ה-16. והכל בשביל סלפי

תייר גרמני הזיק לפסל ברומא בשביל סלפי/צילום: DarioNardella/Twitter

כמה טיפשים או חסרי רגישות מינימלית למורשת התרבותית יכולים להיות תיירים? ובכן, נראה שהשיאים נשברים בזה אחר זה. אחרי שדיווחנו כאן לאחרונה על תיירת שטיפסה אל המזרקה הכי מפורסמת ברומא כדי למלא את בקבוק המים שלה, מגיע סיפור חדש, הפעם בעיר פירנצה: תייר טיפס אל מזרקת נפטון המפורסמת שבכיכר הסיניוריה (Piazza della Signoria) וגרם לה נזק.

תייר גרמני הזיק לפסל בפירנצה בשביל סלפי. DarioNardella/Twitter, צילום מסך
מזרקת נפטון בפירנצה לאחר שניזוקה/צילום מסך, DarioNardella/Twitter
מזרקת נפטון בפירנצה. ShutterStock
המזרקה היא חלק מפסל שיש מרשים שיצר במאה ה-16 האמן ברתולומאו אמנטי/ShutterStock

סלפי עם אל הים

מזרקת נפטון היא חלק מפסל שיש מרשים שיצר במאה ה-16 האמן ברתולומאו אמנטי, במטרה להנציח את דמותו של אל הים המיתולוגי. המזרקה, שעברה תהליך שחזור מקיף בשנת 2018, ניצבת בכיכר המרכזית מאז שנת 1754. להשלמת הפסל נדרשו עשר שנות עבודה, והוא היה חלק משאיפתם של פרנסי העיר להציג את הניצחונות הימיים של פירנצה ואת רצונם להפוך אותה למעצמת-על ימית.

ראש עיריית פירנצה, דאריו נרדלה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי התייר, צעיר גרמני בן 22, תועד במצלמות אבטחה שהוצבו בכיכר בעודו מנסה לטפס על המרכבה המהווה חלק מהפסל האייקוני, כדי לעשות עליו צילום סלפי. תוך כדי טיפוס נשברה פיסת שיש מהפסל. ראש העיר גם שיתף בחשבונו תמונה של הצעיר, שפניו מטושטשות. "אין שום הצדקה לוונדליזם כלפי מורשת תרבותית", אמר נרדלה, והוסיף כי בדרכו מטה מהפסל, פגע התייר גם בפרסת הסוס המפוסל.

הניו יורק פוסט מדווח כי גורמים רשמיים בעיר מסרו שהתייר הגרמני גרם למזרקה נזק של כ-5,000 אירו והוא צפוי לקנס כבד. תומאסו מוצ'יני, אדריכל העיר המתמחה באמנויות הרנסנס, כינה את הצעיר "טיפש" וציין כי הפסל יתוקן בחודש אוקטובר הקרוב, במהלך עבודות התחזוקה השגרתיות של האתר.

מזרקת נפטון בפירנצה. ShutterStock
להשלמת הפסל נדרשו עשר שנות עבודה/ShutterStock

גם הישראלים נכנסו לסטטיסטיקה

התקרית הזו מתרחשת בעת שגל של תיירים נעצרו לאחרונה באיטליה לאחר השחתת אטרקציות היסטוריות שונות במדינה. כך למשל, בתחילת הקיץ נתפס תייר אמריקני לאחר שחרט את שמו ואת שם חברתו באחת האטרקציות המפורסמות במדינה: הקולוסיאום ברומא. השנה נתפסו במעשה דומה גם נערה בת 17 משוויץ שחרטה במקום את האות N וגם מאמן כושר מבולגריה שחרט את שמה את ארוסתו. אגב, בשנת 2019 נתפסה גם ישראלית במעשה דומה בקולוסיאום, לאחר שחרטה על קירות אתר התיירות המפורסם את שמות בעלה וילדיה.

על פי החוק האיטלקי, העונש המרבי על מעשי ונדליזם מסוג זה (המוגדר כ"נסיבות חריגות") הוא שלוש שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully