וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר חרט את שמו ושם חברתו בקולוסיאום - וכעת מתנהל אחריו מצוד

תייר אמריקני חרט את שמו ואת שם חברתו על אחד מקירות הקולוסיאום, צילם את התוצאה - וכעת מתנהל אחריו מצוד. שרי התרבות והתיירות האיטלקים: נשבעים למצוא ולהעניש אותו

קולוסיאום/רויטרס

שרי התרבות והתיירות של איטליה נשבעו למצוא ולהעניש תייר אמריקני שצולם בעודו חורט את שמו ואת שמה של חברתו על אחד הקירות של הקולוסיאום ברומא, מעשה עברייני שגרר עמו קנסות גבוהים בעבר, כולל מקרה שהתרחש בשנת 2019 ובו היתה מעורבת ישראלית.

סרטון התקרית הפך לוויראלי ברשתות החברתיות והחריטה שבה נכתב "איבן+היילי 23" (Ivan+Haley 23) הופיעה בקולוסיאום בתקופה מתוחה ממילא, שבה תושבי רומא מתלוננים על המוני תיירים שהציפו את עירם, במספרים שהגיעו העונה לשיא חדש.

תייר חרט את שמו בקולוסיאום. רויטרס
"האשמים יימצאו ויענשו על פי החוקים שלנו". האמריקני המבוקש בשעת העבירה/רויטרס
הקולוסיאום בזמן הקורונה. AP, AP
אחד הסמלים והאטרקציות הכי מוכרות ברומא. הקולוסיאום/AP, AP

"סימן לאכזריות"

שר התרבות ג'נארו סנג'וליאנו כינה את הכתובת שנחצבה באמפיתאטרון הנודע, שגילו כמעט 2,000 שנה כ"דבר רציני, לא מכובד וסימן לאכזריות ניכרת". הוא אמר כי הוא מקווה ש"האשמים יימצאו ויענשו על פי החוקים שלנו". סוכנות הידיעות האיטלקית ANSA ציינה כי התקרית הזו מצטרפת לארבע תקריות קודמות שאירעו השנה, בהן דווח על גרפיטי מסוג כזה או אחר בקולוסיאום. מי שמואשם במעשה כזה מסתכן בקנסות שמגיעים לסכומים של 15,000 דולר ועד חמש שנות מאסר.

שרת התיירות דניאלה סנטאנשה אמרה שהיא מקווה שאותו תייר יוענש "כדי שיבין את חומרת מעשהו". היא קראה לכבד את התרבות וההיסטוריה של איטליה, ואף הכריזה: "איננו יכולים לאפשר למי שמבקר באומה שלנו להרגיש חופשי לנהוג כך".

אתר Fortune מדווח כי בשנת 2014, תייר רוסי נקנס ב-20,000 יורו וקיבל עונש של ארבע שנות מאסר על תנאי בשל חריטת האות "K" על קיר הקולוסיאום. בשנה שלאחר מכן נתפסו שני תיירים אמריקאים בגין נזקים חמורים לאתר, לאחר שחרטו את שמותיהם במקום.

תייר חרט את שמו בקולוסיאום. רויטרס
חרט "איבן+היילי 23". התייר וחברתו בשעת הוונדליזם/רויטרס

גם התיירים כועסים

ארגון התיירות האיטלקי Federturismo, הנסמך על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באיטליה, מסר כי 2023 עומדת להיות שנת שיא במספר המבקרים באיטליה, והיא עולה על הרמות של לפני הקורונה, שהגיעו לשיא ב-2019.

תושבים - מבקרים ותיירים - שביקרו אמש בקולוסיאום, הביעו שאט נפש מהמעשה של התייר האמריקאי, וקראו לשמור על מבנים מסוג זה מכל משמר. "יש כאן היסטוריה עשירה. זה עוזר לנו ללמוד מן העבר", אמר דייגו קרוז, סטודנט אמריקאי. גולדמלה אוזמה, מהנדס מחשבים מטורקיה, אמר כי גם ארצו מתקשה להגן על המונומנטים שלה מפני תיירים חסרי כבוד. "אני באמת כועס עליהם", אמר אוזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully