וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של תאוות בצע: מינימום הזמנה של 5,000 דולר לשולחן בצרפת

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 8:34

מספר מסעדות בעיירה היוקרתית סן טרופה הכריזו על תעריף מטורף למינימום הזמנה. הם גם מסרבות לשרת לקוחות חוזרים ש"לא השאירו מספיק כסף"

בווידאו: אדם ניסה להשחית את ציור מונה ליזה במוזיאון הלובר בפריז/מערכת וואלה!

נראה כי בעת האחרונה נרשמת מתיחות של ממש בין סועדים לבין מסעדות פופולריות במקומות שונים בעולם. במקרים רבים, המתיחות נובעת על רקע של נוהלי תשלום טיפים, שרק התחדדה לאחר הטמעת מסכי מגע שבאמצעותם ניתן לשלם על הארוחה. לא אחת קורה שתשלום זה כולל גם בקשה לדמי שירות - מה שלא תמיד נראה בעין יפה על ידי הסועדים.

המסעדות, מצדן, מנסות לכסות את העלויות שלהן בדרכים יצירתיות רבות, שאינן קשורות רק להכללת דמי שירות אלא גם באמצעות גביית "דמי אבטחה" (כפי שהיה גם נהוג בארץ בעבר הלא רחוק), עמלות על "דמי עריכת שולחן" (נוהג פופולרי במיוחד באיטליה) וגם עמלות קצת יותר מוזרות, כגון דמי חיתוך של כריכים עבור שני סועדים שמעוניינים לחלוק ארוחה אחת, או חיוב על עוד כפית עבור קינוח.

מסעדה צרפתית. ShutterStock
עד מתי יסחטו את התיירים? מסעדה צרפתית/ShutterStock

1,500 דולר רק על ההזמנה מראש

אבל נראה כי התקרית הבאה עולה על כל דמיון, ומשאירה אבק לכל הדוגמאות הקודמות: אתר Insider מדווח כי מספר מסעדות פופולריות בעיירה סן טרופה (St Tropez), הממוקמת בריביירה הצרפתית, הודיעו לאחרונה ללקוחות שלהן כי מעתה מי שמעוניינים להזמין מקומות מראש, ייאלצו להיפרד מ-1,500 דולר לכל סועד. וזאת, נזכיר, רק על שריון המקום, עוד לפני ההגעה למסעדה. ואם כל זה לא מספיק, הרי שאם כבר הזמנתם, כדאי לדעת כי מחיר המינימום להזמנה לשולחן עומד על 5,000 דולר.

ואחרי שתתאוששו מהמספרים הללו, מסתבר שזה לא הכל: חלק מאותן מסעדות דורשות תשלום של טיפים בסכומים גבוהים וגם מסרבות לשרת שוב לקוחות חוזרים שלא הוציאו מספיק כסף (לדעת בעלי המסעדה) בארוחה הקודמת שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מסעדה בסן טרופה. ShutterStock
מחיר המינימום להזמנה לשולחן עומד על 5,000 דולר. מסעדה בסן טרופה/ShutterStock

ראשת העיר: סחטנות מאורגנת"

מעבר להיותה אתר תיירות פופולרי, סן טרופה היא גם אחד המקומות היקרים ביותר למגורים בצרפת כולה. למקום מגיעים תיירים רבים, כמו גם סלבריטאים מהעולם כולו. ראשת עיריית סן טרופה, סילביה סירי, התייחסה להכרזתן האחרונה של המסעדות ואמרה כי "השיטות הללו מזעזעות הן עבור קהל המבקרים שלנו, אבל גם עבור התושבים המקומיים. כבר גירשו אותנו מהבית שלנו (בכך היא מתייחסת למחירי הנדל"ן הגבוהים בעיירה) ובקרוב כבר לא נוכל לאכול בחוץ". היא הוסיפה כי תפנה בעניין לבעלי המסעדות ואף הזהירה כי תשלול את רישיון העסק שלהן "אם הן יימצאו אשמות בסחטנות מאורגנת", לדבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully