וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: נדרשו לשלם 1.5 אירו על כפית נוספת לקינוח

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 9:48

המקרה הזה מגיע לאחר שלאחרונה דיווחנו על לקוח שזעם על בר באיטליה לאחר שחויב על חיתוך הטוסט שלו לשניים. אז כמה "עולה" כפית נוספת בקינוח?

גל חום קיצוני באיטליה, 18.7.23/צילום: רויטרס

מה קורה בזמן האחרון במסעדות באיטליה? רק לאחרונה דיווחנו כאן על מקרה שאירע בבר ליד אגם קומו (Como), שעורר זעם לאחר שאחד מלקוחותיו מצא בקבלה שלו חיוב של של שני אירו (כשמונה שקלים) על חיתוך הטוסט שלו לשניים (כדי שיוכל לחלוק אותו עם בת זוגו).

כעת נראה כי המקרה ההוא מתגמד לעומת הדבר הבא: זוג שסעד בפיצריה בעיר אלבה (Alba) שבצפון איטליה, נדרש לשלם 1.5 אירו (כשישה שקלים) לאחר שביקשו כפית נוספת כדי שיוכלו לחלוק ביניהם את הקינוח.

תיירת במסעדה. ShutterStock
לשלם עוד 1.5 אירו בשביל לחלוק קינוח? תיירת במסעדה (אילוסטרציה)/ShutterStock

הכירו: "קופרטו"

על פי הדיווח באתר דיילי סטאר, השניים הזמינו קרם קטלן (קינוח המזכיר את הקרם ברולה), ורק לאחר שקיבלו את החשבון הם קלטו שהיה עליהם לשלם את התוספת. כאמור, המקרה מזכיר מאוד את אותו דיווח על הטוסט שנחצה לשניים וגרר חיוב נוסף. באותו מקרה, החיוב נעשה על פי סעיף שנקרא באיטלקית dives da meta ("מחולק לשניים").

זה המקום לציין כי באיטליה אין זה נדיר להטיל חיובים על שירותים שונים במסעדות. דוגמה מוכרת יחסית היא תוספת לחשבון הקרויה קופרטו (Coperto). המשמעות היא למעשה "דמי עריכת שולחן", והתעריף במדינה על כך נע בין 4-2 אירו לאדם.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully