וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצפית המשולש: תצפית חדשה בגולן על ישראל, סוריה וירדן

"תצפית המשולש", המשקיפה על משולש הגבולות ישראל, סוריה וירדן, נחנכה בשבוע שעבר ליד מושב אליעד שבגולן. בתצפית פינות ישיבה מוצלות, שילוט והסבר על הנוף וההיסטוריה במרחב. כניסה בתיאום עם צה"ל

טיול בנחל הרוקד בגבול סוריה, אוקטובר 2021/צילום: אביתר ליכטמן, קשת יהונתן

ביום חמישי האחרון נחנכה תצפית חדשה בגולן, "תצפית המשולש" המשקיפה על משולש הגבולות והמדינות סוריה וירדן, ממצודת הירמוך העתיקה ועד למפגש הנחלים עם הירמוך והרוקאד. את התצפית חנכו בטקס חטיבת הגולן והחרמון בשיתוף עם מיזם "צבא ההגנה לטבע - מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם".

תצפית המשולש נמצאת על גדר הגבול בין ישראל לסוריה וניתן להגיע אליה באישור החטיבה. בתצפית פינות ישיבה בצל השיזפים, עם שילוט תצפית והסבר על הטבע, הנוף, ומורשת ההיסטוריה בגולן. למשל, מצודת הירמוך, הנקראת גם מצודת הרוקאד, שפעלה במאה ה-2-3 לפנה"ס.

איך מגיעים: הגישה לכביש המערכת ממול הכניסה למושב אליעד, לכיוון מזרח, נסיעה עד הגדר, פנייה ימינה, נסיעה בצמוד לגדר הגבול עד שרואים אנטנה ושילוט לתצפית המשולש. ניתן להגיע בכל יום, לאחר תיאום עם חמ"ל ההגמ"ר של החטיבה בטלפון שמספרו: 04-6977293.

תצפית משולש הגבולות בגולן. דובר צה"ל
חונכים את תצפית המשולש, בשבוע שעבר/דובר צה"ל
תצפית משולש הגבולות בגולן. נעמה מנספלד, רשות הטבע והגנים
בתצפית שלטי הסבר על הנוף וההיסטוריה המקומית/רשות הטבע והגנים, נעמה מנספלד
תצפית משולש הגבולות בגולן. נעמה מנספלד, רשות הטבע והגנים
ירדן וסוריה נראות היטב מהתצפית/רשות הטבע והגנים, נעמה מנספלד

מצודת הירמוך עתידה להיחשף

עבור אנשי חטיבת הגולן והחרמון, התצפית מסמלת בנוסף אבן דרך בפיקודו של מפקד החטיבה אל"ם אחסאן דקסה, שעתיד לסיים את תפקידו בעוד שבוע ושתל עיץ זית במקום. סמח"ט 474 סא"ל משה בראל, אמר באירוע כי חטיבה 474 פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים הקרובים לה - מיזם "צבא ההגנה לטבע - מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם", רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות לחשיפת אתרים ברמת הגולן, יחד עם הלוחמים ומפקדת החטיבה ופועלת רבות לשימור אתרים אלו על ידי מתן אחריות אישית וגזרתית לכל יחידה.

נעמה מנספלד, רכזת מיזם צבא ההגנה לטבע ומנהלת מרכז חינוך והסברה גולן ברשות הטבע והגנים: "התצפית תאפשר למטיילים להגיע ולצפות אל משולש הגבולות ולחזות בעוצמה של מצודת הירמוך, שעוד תיחשף בעזרת חיילים במסגרת צבא ההגנה לטבע, ויובילו אליה שבילים מסודרים מהתצפית החדשה".

תצפית משולש הגבולות בגולן. דובר צה"ל
מפקד החטיבה אל״ם אחסאן דקסה שותל עץ זית בתצפית/דובר צה"ל
תצפית משולש הגבולות בגולן. נעמה מנספלד, רשות הטבע והגנים
תרשים של מפת המרחב בתצפית המשולש/רשות הטבע והגנים, נעמה מנספלד
תצפית משולש הגבולות בגולן. דובר צה"ל
שלט הסבר על מצודת הירמוך-רוקאד/דובר צה"ל
תצפית משולש הגבולות בגולן. דובר צה"ל
"אנחנו מקווים שנקודה זו תסייע בחיבור הצבא, האזרחים והנוף, לטובת כולנו"/דובר צה"ל

גיא סלעי, מנהל מיזם "צבא ההנגה לטבע", מוסיף כי פעולה זו היא דוגמא נוספת לאחריות והחיבור של החטיבה למרחב לטבע ולמורשת עליה הם שומרים. "אנחנו מקווים שנקודה זו תסייע בחיבור הצבא, האזרחים והנוף, לטובת כולנו. פרויקט זה מהווה קומה נוספת ביישום התוכנית הרב שנתית של המיזם בצה"ל, שכבר מהוו פלטפורמה לביצוע פעולות ממוקדות ובעלות פוטנציאל למידה מערכתי, לשמירת טבע והעתיקות, כחלק מהמאמץ הלאומי במיתון ובהתאמה לשינוי האקלים שאנו חווים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully