וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לשבט הקניבלי שנטען כי רצח ואכל את מיכאל רוקפלר

9.12.2019 / 0:55

כך נראה היום שבט הקניבלים של פפואה גינאה החדשה שעל פי השמועות רצח ואכל את מיכאל (מייקל) רוקפלר, בנו של נלסון רוקפלר, לפני כמעט 60 שנה

Zegrahm Expeditions

צלם אמיץ במיוחד ביקר לאחרונה באי פפואה גינאה החדשה כדי להביא לנו הצצה לשבט אסמת הידוע בקורבנות האדם ובטקסים האכזריים והמדממים שלהם. אלה הם למעשה ילידי השבט שלכאורה רצח את החוקר אמריקאי מיכאל רוקפלר ואכל את שרידיו לפני כמעט 60 שנה. הצלם ג'יאנלוקה צ'יודיני בן ה-41, שמכיר היטב את השמועות על היעלמותו המסתורית של רוקפלר באי ב-1961, ביקר בשבט ותיעד אותם במהלך טקס פגאני מוזר, כמו גם את הנשים והילדים של אנשי אסמת המכונים גם "ציידי הגולגולות".

הסופר קרל הופמן מאמין שיש בידו את המידע האמין ביותר למה שעלה בגורלו של מיכאל (מייקל) רוקפלר, אותו הוא חשף בספרו "Savage Harvest". מיכאל רוקפלר, שהיה אז בן 23 ובנו של אחד הגברים העשירים באמריקה, נעלם במהלך משלחת לפפואה גינאה החדשה, שם חיפש אחר אוצרות אותם הציג לראווה בעיר הולדתו, ניו יורק. על פי הגרסה הרווחת, הקטמרן שלו התהפך סמוך לחופי דרום האי, שם הוא נמצא על ידי שבט קניבלים, נרצח ונאכל. בספרו של הופמן נכתב שרוקפלר, בנו של סגן נשיא ארצות הברית ה-41 נלסון רוקפלר, שחה 16 קילומטרים אל החוף וכשהגיע לשם - שופד בידי אחד המקומיים.

מייקל רוקפלר עם שבט מקומי בפפואה גינאה בחדשה. President and Fellows of Harvard University; Peabody Museum of Archeology and Ethnology Read more: https://www.smithsonianmag.com/history/What-Really-Happened-to-Michael-Rockefeller-180949813/#towjLaavlOoISiku.99 Give the gift of Smithsonian magazine for, אתר רשמי
רוקפלר עם שבט מקומי בפפואה גינאה בחדשה/אתר רשמי, President and Fellows of Harvard University; Peabody Museum of Archeology and Ethnology Read more: https://www.smithsonianmag.com/history/What-Really-Happened-to-Michael-Rockefeller-180949813/#towjLaavlOoISiku.99 Give the gift of Smithsonian magazine for

שלא כמו באמזונס, אדמותיהם של בני השבט לא מציעות הרבה משאבי טבע ולכן הם נותרו כיום על האי לבדם. אולם, באותה תקופה, ההולנדים - שהשתלטו ב-1800 על הארכיפלג שהיה בידי חברת הודו המזרחית ההולנדית - גילו עניין במושבה. מקס לאפר, הידוע בהנהגתו המחמירה בממשלת הולנד, הורה לירות בחמישה אסמתים בכירים ובכך הרגיז את אנשי השבט שהאמינו בעין תחת עין. מותם האכזרי של חמשת הגברים הותיר פצע מוגלתי בכפר ותושביו חיפשו אחר נקמה באדם הלבן. בדיוק אז, נפל לידיהם רוקפלר ששחה אל החוף ב-19 בנובמבר, 1961. למעשה, כך מאמינים החוקרים, חיסולו של מיכאל הייתה הדרך של האסמתים לפצות על מותם של חבריהם בידי ההולנדים הלבנים.

מה עלה בגורלו של רוקפלר אילו נתפס בידי האסמתים?

היזהרו! הפסקה הבאה כוללת תיאורים גרפיים של טקס ציד הגולגולות של השבט. על פי תיאורו של הופמן, אם רוקפלר אכן נפל לידיהם - אלה היו קודם כל מורידים לו את הראש, ואז חותכים אותו מהצוואר למטה. הקרביים שלו יוסרו, רגליו וזרועותיו ישרפו בזמן שהשבט יחגוג על גופתו, חלקי גופו החרוכים יועברו לכל אחד מהשבט לטעימות. דמו, אותו ישמרו, יימרח על גופם. ברגע שהראש יבושל במלואו, הם יסירו ממנו את הקרקפת, משם יוציאו את מוחו ויאכלו אותו. כל מה שהם לא אוכלים - הם שומרים. בחלק מהאיברים הם ישתמשו ככלי נשק ואחרים כאייקונים דתיים. "אם הם אכן הרגו את מיכאל, זה מה שהיה קורה", אמר הופמן. אנשי אסמת בילו מאות שנים בציד אחר אויביהם והסרת ראשיהם - ולעיתים תכופות הפכו את גולגלותיהם הערופות לכריות וקערות, מהן הם אוכלים את בשר אויביהם. אסמת לא רק צדים גולגולות, אלא גם סוגדים להן, אולם מרדפם אחר גולגולות זרים חדל ככל הנראה בשנות התשעים.

בשבט הקניבלי גם אין מחסומים מיניים: גברים מקיימים יחסי מין עם גברים, הם חולקים נשים אחד עם השני וחיים בפוליגמיה. בטקסים שלהם הם שותים מדי פעם אחד לשני את השתן ומכסים את עצמם בדם אנושי. הם מאמינים שכשהרגו אדם ואכלו אותו, הם למעשה לקחו את כוחו והפכו להיות האדם שממנו ניזונו. כל אחד מאנשי השבט נקרא על שם אדם שהלך לעולמו או על שם אויב שנהרג.

הופמן טוען שמה שמחזק את האמונה שרוקפלר נאכל בידי אנשי השבט היא העובדה שגופתו מעולם לא נמצאה. לדבריו, אם הוא היה טובע בים, זה היה רק עניין של זמן עד שגופתו הייתה נמצאת. הוא גם טוען שעד כה לא דווחו באזור על מקרי מוות בידי כרישים, כך שגם סיבה זו נשללה על הסף. עם היעלמותו, משפחתו של רוקפלר טסה לפפואה גינאה החדשה וחיפשה אחריו במשך יותר משבוע. הנשיא ג'ון קנדי שלח תנחומים למשפחה והציע להם תמיכה בחיפושים. ביום התשיעי לחיפושים, המשפחה חזרה הביתה, ההולנדים הפסיקו את החיפוש וקבעו כי רוקפלר מת בטביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully