וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: צלם מצא שבט אבוד באמזונס, שירה לעברו חיצים

28.12.2016 / 9:11

צלם שטס במסוק מעל יערות ברזיל הצליח לתעד, במקרה, שבט לא מוכר שעד כה לא נוצר עימו קשר. הוא מאוד התרגש וצילם, והם מצידם ניסו לירות לעברו חיצים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כך זה נראה ב-2014 כאשר שבט נידח ביערות האמזונס יצר לראשונה קשר עם העולם המודרני


צלם ברזילאי הצליח לתעד בשבוע שעבר שבט אמזוני מבודד ובלתי מתועד, לאחר שהמסוק שלו נאלץ לבצע שינוי בנציב הטיסה בשל סופת גשמים וחלף במקרה מעל הכפר הנידח. "פשוט תפסתי את המצלמה והתחלתי לצלם", אמר השבוע ריקארדו סטוקארט לנשיונל ג'יאוגרפיק, "לא היה לי זמן לראות מה באמת קורה שם". מדובר ברגע של מזל טהור עבור הצלם שטס מעל היערות במדינת אקרי שבצפון-מערב ברזיל, סמוך לגבול עם פרו בדרכו לצלם שבטים אחרים ומוכרים לצורכי ספר אותו הוא מתכוון לפרסם.


עוד בנושא
לוויינים תיעדו "שבטים אבודים" ביערות הגשם
תיעוד נדיר: שבט מבודד החי בג'ונגלים של האמזונס


בטיסה חזרה הוא הצליח לאתר אותם שוב ולצלם תמונות נוספות, שמספקות הצצה נדירה לחייהם של השבטים הלא מתועדים. הוא סיפר שהתרשם במיוחד מצבעי הגוף של האנשים שצילם, שנראו לו כמו צבעי הסוואה. "כשקר לנו אנחנו לובשים בגדים. הם מורחים צבעים כדי להגן על עצמם. חשבתי לעצמי - אתה חייב לצלם את זה. חייבים להנציח את זה".

מומחים שהביטו בתמונות העריכו כי מדובר בשבט של כמה מאות חברים, שעד כה לא תועד ולא נוצר עימו קשר. אין אפילו הערכה באיזו שפה הם מדברים ומי הם. לפי ההערכות, בברזיל ישנם בין 80 ל-200 שבטים מבודדים שמתקיימים מגידול בננות, בטטות, בוטנים, ציד ודיג.

מעט מאוד השתנה בעשרות אלפי שנים בחייהם של השבטים שחיים במעבה הג'ונגלים של האמזונס בברזיל ופרו. יערות העד הצפופים משמשים עבורם כמעין חומה המונעת את חדירת תרבות המערב והטכנולוגיה והשבטים נותרים מבודדים במידה רבה.

אורח חייהם המבודד נמצא בסכנה בשל סוחרי סמים העוברים בשטחם, כריתת עצים בלתי חוקית וכבישים מהירים הנסללים סביבם - למרות שהם חיים באזורים המוגדרים כמוגנים על ידי הרשויות המקומיות. חלקם אף יצרו קשר בלית ברירה עם העולם המודרני בכדי להציל את עצמם. חייהם מהווים תעלומה עבור החוקרים וכל תיעוד שלהם מעורר התרגשות. כך, למשל, קרה בחודש שעבר כשהצליחו לתעד שבט מבודד נוסף, הפעם בצפון ברזיל.

עוד באותו נושא

צילום תקריב נדיר: שבט מבודד בג'ונגל האמזונס

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully