וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה שובתת: שדות התעופה שישבתו באוגוסט 2023

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 10:17

בשל שכר נמוך, תנאי עבודה ירודים ואינפלציה גבוהה, הוכרזו לאחרונה ברחבי אירופה שביתות של עובדי ענף התעופה והתחבורה. צפו לשיבושים בבריטניה, ספרד, פורטוגל, בלגיה ועוד. אלו התאריכים שבהם כדאי לכם להישאר בארץ

כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה/צילום: יוטיוב

בימים אלו אירופה נראית כמו בלגן אחד גדול, בעת שהמוני עובדים מענפים שונים מכריזים על שביתות בשל שכר נמוך ותנאי עבודה גרועים, על רקע האינפלציה שמאמירה. באופן טבעי, גם ענף התחבורה והתיירות ייפגעו. למרבה המזל, רוב המחאות והעיצומים ידועים מראש. כדי שתוכלו לתכנן את חופשת אוגוסט הקרובה שלכם, קיבצנו עבורכם את כל המידע הכי עדכני שישנו כעת.

לנפוש ברגע האחרון: מצאנו דילים זולים לחו"ל לאוגוסט

רחבי אירופה: בקרי התנועה האווירית מאיימים

איגוד עובדי המדינה של האיחוד האירופי (USB) הגיע להסכם עקרוני עם בקרי התנועה האווירית המשתייכים ליורוקונטרול (Eurocontrol) - ארגון אירופאי לבטיחות אווירית. הסכם זה נועד לנסות ולמנוע שבועות ארוכים של שביתות במהלך הקיץ הזה. המילה האחרונה טרם נאמרה על ידי איגוד הבקרים, וכעת כל הצדדים מקווים לתוצאות חיוביות, שלאחריהן יבוטל איום השביתה. הבקרים טוענים כי צמצום של 25 אחוזים בכוח האדם שנכפה עליהם, גורם להרעת תנאי העבודה שלהם. באופן טבעי, שביתה של בקרי התנועה האווירית תרוקן שמי אירופה ממטוסי נוסעים ולכן כדאי מאוד לעקוב אחר הפרסומים בנושא ולהתעדכן לפני תכנון החופשה באוגוסט וגם חגי תשרי. כך או אחרת, בקרי הטיסה ציינו כי בכל מקרה הם יספקו התראה של חמישה ימים לפני כל שביתה או עיצומים.

בקר אוויר. ShutterStock
איגוד הבקרים באירופה גם מאיים בשביתה (אילוסטרציה)/ShutterStock

בריטניה: שיבושים ברכבות ובטיסות

עד לא מזמן, היו איומים של ממש בשביתות בכמה שדות תעופה בלונדון, בהם בהית'רו ובגטוויק, מה שעלול היה לגרום לכאוס אדיר. אך המשא ומתן בין העובדים (אבטחה, שירותי קרקע ועוד) הסתיים בטוב וכעת המצב נראה אופטימי. עם זאת, בשל איום השביתה בוטלו למעלה מאלף טיסות, מה שבהכרח יגרום לעומס בטיסות חלופיות. לכן, אם אתם מתכננים לנחות בלונדון בין 4 ל-8 באוגוסט, בדקו עם חברת התעופה שלכם שהטיסה אכן יוצאת כסדרה והכל מתנהל כשורה.

מצד שני, אתר Euro News מדווח כי אנשי הביטחון והטכנאים בשדה התעופה של העיר ברמינגהם צפויים בקרוב לשבש את עבודתם בשל מחלוקות על שכרם. כתוצאה מכך, צפויה בשדה התעופה שביתה ללא הגבלת זמן החל מ-15 באוגוסט, מה שצפוי לגרור ביטולי טיסות של חברות כגון לופטהנזה, ריינאייר, וויז אייר, איזי ג'ט, אמירייטס ואחרות.

ואם כל זה לא מספיק, גם איגוד נהגי הרכבות בבריטניה - בנציגיו עובדים ב-15 חברות רכבות שונות ברחבי הממלכה - הכריז לאחרונה על עיצומים בשל מחלוקת על עבודה בשעות נוספות, ואלו צפויים להסתיים ב-5 באוגוסט. התוצאה: ביטול של מאות נסיעות רכבת מדי יום. קחו בחשבון שהרכבת התחתית של לונדון לא תושפע מכך.

גטוויק, לונדון, רחפנים 21 דצמבר 2018. רויטרס
בשל איום השביתה בוטלו למעלה מאלף טיסות. שדה התעופה גטוויק בלונדון/רויטרס

בלגיה: טייסי ריינאייר מזהירים מפני שביתות נוספות

טייסי חברת התעופה ריינאייר הפועלים בבלגיה פתחו בשבוע שעבר בשביתה וגרמו לביטול של כמעט 100 טיסות. השביתה נובעת מדרישת מעסיקיהם לביטול של שעות עבודה ומנוחה, כמו גם בשל קיצוץ בשכרם שבוצע עוד בימי המגפה ועדיין נותר על כנו. היקפי העיצומים העתידיים אינם ידועים, וגם במקרה זה - כדאי להיות עם האצבע על הדופק.

מטוס ריינאייר שדה תעופה ממינגן בבוואריה ליד מינכן. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
ריינאייר/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

פורטוגל: צוותי הקרקע ישבית שדות תעופה

צוותי הקרקע במספר שדות תעופה ברחבי פורטוגל מתכננים לשבות בין ה-5 ל-6 באוגוסט, בשל דרישותיהם להגדלת שכרם. העיצומים הללו עלולים לגרום לעיכובים בביצוע הצ'ק אין, בתהליכי הבידוק הבטחוני ובתהליך שינוע המזוודות. העובדים דורשים תוספת שכר בעת עבודה בסופי שבוע ובחופשות. עם זאת, בשל דרישת הממשלה באשר לרמת שירות מינימלית, הרי ששדות התעופה של ליסבון ושל פורטו יושפעו באופן חלקי בלבד.

העיר פורטו, פורטוגל. ShutterStock
פורטו, פורטוגל/ShutterStock

ספרד: מאבטחי שדה התעופה בברצלונה ישבתו ללא הגבלת זמן

צוותי האבטחה בשדה התעופה ברצלונה-אל פראט הודיעו על שביתה ללא הגבלת זמן החל מה-10 באוגוסט, בשל מחלוקות על שכרם ותנאי עבודתם. מרבית העיצומים צפויים להתרחש בשעות השיא של פעילות שדה התעופה: בימים חמישי עד שני בין השעות 7:00-4:00, 11:00-9:00 ו-16:00-14:00. צפו לעיכובים ממושכים בכל מה שקשור לבידוק הבטחוני והגיעו מוקדם ככל האפשר לשדה התעופה.

שדה תעופה אל פראט בברצלונה. ShutterStock
צוותי האבטחה הודיעו על שביתה מה-10.8.23 שדה התעופה אל פראט בברצלונה/ShutterStock

יוון: השריפות גרמו לביטולי חופשות

בעוד שיוון אינה חווה כיום שביתות בענף התחבורה, הרי ששריפות הענק באיים רודוס וקורפו הובילו לפינוי המוני של תיירים וגם לביטולי חבילות נופש. כדאי להתעדכן לפני שמזמינים חופשה שהמצב אכן בשליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully