וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיוחד לקיץ העמוס בתיירים: כל הדרכים להימנע מכייסים

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 7:56

כייסים פועלים בדרכים יצירתיות כדי ליצור הסחות דעת, לכן כדאי להכיר את הטקטיקות שלהם וכיצד להתגונן. מי שמומחית בלזהות כייסים, היא איטלקיה בת 57 שרודפת אחריהם, מתעדת אותם ומעלה לרשת. והיא לא היחידה

ברצלונה כייסים הונאה תיירים/וואלה

"זהירות, כייס!" את הביטוי הזה שומעים בלא מעט סרטונים שהעלתה לטיקטוק מוניקה פולי, בת 57 מוונציה שבאיטליה. היא מבלה את זמנה בשיטוט ברחבי העיר בחיפוש אחר כייסים, ובאופן זה גם העלתה את הנושא למודעות של תיירים רבים הפוקדים את ונציה.

פולי פועלת בארגון ששמו Cittadini Non Distratti ("אזרחים בלי הסחת דעת", בתרגום חופשי), אך ארגונים מסוג זה הוקמו לא רק באיטליה אלא במקומות נוספים באירופה, שבהם תופעת הכייסות הפכה להיות בלתי נסבלת. כך למשל בבריטניה, יוון, ספרד ועוד. בקבוצות אלו פועלים מתנדבים שמצלמים כייסים בפעולה ומתריעים על כך בזמן אמת בצעקות. הסרטונים הללו גם משותפים ברשתות החברתיות.

עוד הונאות בחופשה שלכם שכדאי להכיר:
5 הונאות מלון שכל ישראלי חייב לדעת עליהן
עלו ברשת: מלכודות התיירים שאתם חייבים להכיר
זהירות: 7 ההונאות שכל תייר חייב להכיר

מי "קהל היעד" של הכייסים?

לדברי פולי, כייסים מחפשים תיירים שדעתם מוסחת או כאלו שאינם מודעים לסכנת הגניבות. "אם אתה שקוע בטלפון שלך, אתה פחות קשוב למה שקורה סביבך", אומרת מריה פסקוואלה, כתבת תיירות מרומא. "אני תמיד נושאת את התיק שלי בהצלב ואף פעם לא משאירה אותו תלוי על כיסא מחוץ לטווח הראייה שלי, במיוחד במקומות צפופים". לדבריה, הגנבים מחפשים אחר פריטים יקרי ערך מנקרי עיניים, כגון מצלמות, תיקי מעצבים, סמארטפונים, תכשיטים יקרים או מקבץ של אריזות מחנויות יוקרה שבהן ביקרתם. כדי למנוע ככל האפשר גניבה, ידוע כי מומלץ להשתמש בחגורות כסף מתחת לבגדים, אבל כדאי גם לשאת את הדברים יקרי הערך (כגון מצלמה או מותגים שזה עתה רכשתם) בתוך שקיות בד פשוטות למראה. את הטלפונים מומלץ לשאת באמצעות רצועה ייעודית שנתלית מהצוואר.

שימו לב לבני נוער ולנשים "בהיריון"

אתר הלייף סטייל Stuff מציין כי לא מעט כייסים משתמשים בז'קטים שעטופים על זרועותיהם כדי להסוות את תנועות ידיהם. הם יתקרבו לכיסי הז'קטים או לתיקים של תיירים ופשוט ייקחו את חפציהם. כייסים אחרים ירימו תיקים מהרצפה או כאלו שתלויים על כיסאות במסעדה בזמן שהתייר עסוק במשהו אחר. חלקם עובדים בצוותים: אחד מהם מסיח את דעתו של התייר, בעוד שהשני מנסה לקחת את הפריטים שלו. לעתים צוותים אלו אף מונים שלושה או ארבעה אנשים. לפעמים הצוות גם יכלול אישה "בהיריון" - שאינה מעוררת חשד. כדאי גם לשים לב לבני נוער, מאחר שהעונשים המוטלים על קטינים יהיו קלים יחסית.

הסטת תשומת הלב נעשית במגוון דרכים יצירתיות: הם נתקלים באנשים, מפילים מולם חפצים שונים או מפילים מזון על הקרקע כדי ליצור מהומה והסחת דעת.

זהירות במעבר החצייה (ולא רק ממכוניות)

הפתרון לאותן הסחות דעת הוא לתפוס מרחק מאנשים אחרים ככל האפשר ולפקוח עין על החפצים שלכם במיוחד בזמן שחוצים את הכביש - פעולה שדורשת תשומת לב רבה יותר. כך גם לגבי עלייה במדרגות או עמידה בתורים. ובכלל, יהיה זה רעיון טוב לעשות שימוש בכספות שנמצאות בחדרי המלון כדי לאחסון בהן כסף מזומן, חפצים יקרי ערך, דרכונים ועוד. מומלץ גם להגביל את כמות הפריטים שאתם נושאים עמכם בזמן שאתם עושים שופינג, מטיילים ברחוב או מצטרפים לסיור מודרך. בהקשר זה כדאי גם לשקול רכישה של תיקים מיוחדים נגד גניבות, עם רוכסנים ומנעולים. כאמור, גם שרשראות לנשיאת טלפונים מומלצות מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully