וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 ערים בעולם שכמעט בטוח שיכייסו אתכם בהן

4.2.2016 / 17:00

לא כל גניבה נעשית בסגנון של לחטוף ולברוח - רבים מהכייסים פועלים עם שותפים ובשיטות משוכללות להעלמת הארנק או הסמארטפון. איפה הכי סביר שזה יקרה? אתר TripAdvisor פרסם את רשימה היעדים המועדים לפורענות. לגזור ולשמור (על התיק)

כייס תיירים בחו"ל. ShutterStock
לא כל מקרה של כייסות נעשה בסגנון של לחטוף ולברוח/ShutterStock

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון בעת ביקור בערים גדולות, הוא איך לא ליפול קורבן לכייסים מקומיים. גם אם אתם חושבים שאתם מכירים את שיטות הפעולה שלהם, כייסים בערים בעולם פועלים בשיטות שונות.


עוד הונאות בחופשה שלכם שכדאי להכיר:
5 הונאות מלון שכל ישראלי חייב לדעת עליהן
עלו ברשת: מלכודות התיירים שאתם חייבים להכיר
זהירות: 7 ההונאות שכל תייר חייב להכיר


לא כל מקרה של גניבה נעשה בסגנון של לחטוף ולברוח - רבים מהם פועלים עם שותפים או בקבוצות, ויש להם שיטות משוכללות שיאפשרו להם להעלים לכם את הארנק, או הסמארטפון מבלי שתשימו לב. אז איפה הכי צריך להיזהר? אתר TripAdvisor מפרסם רשימה של עשר הערים שבהן הסיכוי הגבוה ביותר ליפול קורבן לכייסים.

1. ברצלונה, ספרד

תייר אחד כתב בסקירה שלו באתר כי כייסות בברצלונה היא "ספורט נהוג ומקובל, ממש כמו כדורגל". יותר מ-7.5 מיליון תיירים ביקרו בברצלונה בשנת 2014, ובתקשורת המקומית מזהירים כי כולם חשופים לכייסים. שדרת לה רמבלה, יעד תיירות פופולרי בעיר, מהווה נקודה חמה עבור כייסים ונחשבת למקום שבו כדאי להיזהר במיוחד.

כייס מלכודת תיירים. ShutterStock
כייסות בברצלונה היא "ספורט נהוג ומקובל, ממש כמו כדורגל"/ShutterStock

2. רומא, איטליה

רומא מלאה באתרים היסטוריים ותרבותיים ומושכת אליה מיליון תיירים מדי שנה, מה שמאפשר לקהילת הכייסים בה לשגשג. לרוע המזל, התאספות של קהל גדול כדי לצלם תמונות של הקולוסיאום מהווה הזמנה פתוחה לכל כייס להרים טלפונים, מצלמות וארנקים מתיירים תמימים. אזור תחנת טרמיני הוא מקום הידוע כאתר גניבות שכיח.

הקולוסיאום ברומא, איטליה. ShutterStock
התאספות של קהל גדול באתרים היסטוריים מקורצת לכייסים. הקולוסיאום/ShutterStock

3. פראג, צ'כיה

פראג היא עיר ציורית ומקושטת באדריכלות ותרבות נפלאה, אך לעושר הזה מתלווה עוני נוראי בעיר הגדולה. צוענים, הומלסים ורבים אחרים נמצאים בעיר, ורוב הסיכויים שאם לא תשמרו את החפצים ממש קרוב אליכם, הם יכייסו אתכם בלי היסוס.

פראג. ShutterStock
לעושר הארכיטקטוני מתלווה בעיה של הומלסים וצוענים. פראג/ShutterStock

4. מדריד, ספרד

העיר הספרדית השנייה ברשימה, מדריד, היא עיר מרגשת שלא עוצרת לרגע. מומלץ לפקוח שבע עיניים בעת הביקור בשוק הפשפשים "אל רסטרו" ובעת נסיעה ברכבת התחתית. אבל לא רק שם - מקרים רבים של גניבות מדווחים גם אחרי ביקור במוזיאונים של העיר.

שוק פשפשים מדריד. ShutterStock
תיזהרו במיוחד כאן. "אל רסטרו", שוק הפשפשים במדריד/ShutterStock

5. פריז, צרפת

לפני כמה שנים סגרו ליום אחד השומרים של מוזיאון הלובר את המקום ושבתו במחאה נגד "ההשתוללות הגדולה של כייסים במוזיאון". ואכן, כייסים הם בעיה ידועה בפריז שגורמת תסכול רב לרשויות, אבל יותר מזה לרבים מתוך תשעת מיליון המבקרים בעיר מדי שנה. היזהרו מנציגי עמותות ידידותיים שמזמינים אתם לחתום על עצומות, בזמן ששותפיהם שולפים לכם דבירם מהכיסים.

שלט אזהרה נגד כייסים מוזיאון הלובר. ShutterStock
שלט אזהרה נגד כייסים במוזיאון הלובר בפריז/ShutterStock

6. פירנצה, איטליה

כשחושבים על כייסים נהוג לחשוד בצוענים של איטליה, אולם רבים מהכייסים כלל אינו מעורר חשד, והם לעיתים לבושים במקרים רבים בחליפות ובבגדים מהודרים. כדאי להיזהר באזור הדואומו, מול דלתות הבפטיסטריום ובעת עמידה בתורים צפופים או מול מופעי רחוב.

הדואומו, קתדרלת מריה הקדושה של הפרחים, פירנצה, איטליה. ShutterStock
חפשו את הכייסים באזור הקתדרלה.הדואומו, פירנצה/ShutterStock

7. בואנוס איירס, ארגנטינה

הכייסים בעיר הזאת מפורסמים בשימוש ב"'טריק החרדל": הם יתיזו כמה כתמי חרדל על הגב שלכם כדי שתחשבו שציפור לכלכה לכם את החולצה, ואז "זר ידידותי" יציע לעזור לכם לנגב את הלכלוך. היו עירניים במיוחד אם אתם לא רוצים להישאר עם חולצה מלוכלת, ובלי הטלפון והארנק.

תיירים ברחוב בואנוס איירס. ShutterStock
זה ציפור? לא, זה כייס. תיירים בבואנוס איירס/ShutterStock

8. אמסטרדם, הולנד

חשוב מאוד לשים לב לחפצים האישיים שלכם, במיוחד בעת ביקור באחד מהשווקים המופלאים שיש לאמסטרדם להציע. כמו בכל עיר גדולה גם באמסטרדם יש כייסים וגנבי תיקים המזהים תיירים ונצמדים אליהם, וכדאי להיות ערניים גם לזרים בקרונות טראם צפופים.

אמסטרדם. ShutterStock
בין אם אתם בשוק או ברובע החלונות האדומים - שימו לב לארנק שלכם. אמסטרדם/ShutterStock

9. אתונה, יוון

מופעי רחוב של ילדים באתונה הם פופולריים, אבל לעיתים מדובר בלא יותר מאשר מלכודת תיירים ובזמן שתצפו במופע של ילד צועני - חבריו הילדים יפשפשו לכם בתיקים מבלי שתשימו לב. רבים מהיעדים התיירותיים של העיר נמצאים במקומות פתוחים, מה שמביא למעט מאוד אבטחה בהם.

תיירים אתונה. ShutterStock
צופים במופע ברחוב? שימו לב שזו לא מלכודת תיירים. אתונה/ShutterStock

10. האנוי, וייטנאם

שוק הלילה של האנוי נפתח כאשר בערב נחסם הרחוב הראשי בעיר העתיקה לתנועת כלי רכב, וסחורה מכל סוג מונחת על הרצפה,. השוק מושך אליו קהל גדול ותיירים רבים, וכך גם שוק דונג סואן המקורה והגדול. בשניהם פועלים באופן קבוע כייסים שעטים על תיירים, ונעלמם בשניות בתוך ההמולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully