וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגוסט של כוכבים: כל התצפיות, הפעילויות והחוויות לקיץ

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 13:42

אמרתם "אוגוסט" - אמרתם "תצפיות כוכבים". קיבצנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על המופע האסטרונומי הכי מרשים בשנה, כולל תצפיות מודרכות, פעילויות לילדים, סדנאות יצירה וכל מה שיעשה לכם אוגוסט קריר ומדליק

בווידאו: מטר מטאורים בשמי ישראל/צילום: נדב רוטנברג, האגודה הישראלית לאסטרונומיה

חם לכם באוגוסט? הילדים גורמים לכם לטפס על הקירות? זה הזמן לתפוס שתי ציפורים (או מיליון כוכבים) במכה אחת: לצאת לדרך בשעות הערב והלילה וליהנות מהמופע האסטרונומי שמתרחש מדי חודש אוגוסט, הכולל תצפיות כוכבים, מטרי מטאורים ושאר חוויות אסטרונומיות.

קיץ של הפתעות: כל הפעילויות לילדים ביולי-אוגוסט בישראל

מהגולן ועד אילת: מסע בין כוכבים לכל המשפחה

ארגון אשכולות וקק"ל מזמינים לתצפיות כוכבים מודרכות חינמיות מהגולן ועד אילת, שיתקיימו במהלך חודש אוגוסט. כל תצפית תלווה בהנחיה של מדריך מקצועי מאשכולות, במהלכה יוצאים למסע אסטרונומי מרתק תחת כיפת השמים בו מכירים כוכבים ונחשפים לעובדות מרתקות וסיפורים עוצרי נשימה על העולם שמעלינו. בין האתרים שבהם ייערכו התצפיות: מצפה עמרי טל בגולן, מצפור מלכיה, הר תורען בגליל, יער חוף כרמל, אנדרטת הבקעה בבקעת הירדן, מחצבת גיתית בשומרון, רכס שיירות בהרי ירושלים, יער חצרים בנגב, יער יתיר, פארק הולנד באילת ועוד. לכל התצפיות יש להגיע עצמאית.
מתי: 7, 10 ו-27 באוגוסט בשעות 22:30-19:30
כמה: חינם
איפה: תשעה מוקדים שונים ברחבי הארץ
לפרטים: הרשמה, https://eshkolot.org/

אסטרונומיה ותצפית כוכבים. שבתי פסין,
אסטרונומיה ותצפית כוכבים מהגולן ועד אילת/שבתי פסין

פסטיבל מטאורים בהר הנגב

מטר הפרסאידים הוא המופע הגדול של שמי הנגב בקיץ בחודש אוגוסט, במהלכו ניתן לצפות במאות "כוכבים נופלים". השנה, בימי השיא של מטר הפרסאידים, יתקיימו מגוון פעילויות ואירועים ברחבי הר הנגב והנגב בכלל. בתיירות הר הנגב הכינו למבקרים מדריך מקיף לחוויית כוכבים מושלמת בנגב, כולל פודקאסט כוכבים, מפת אתרי צפייה בכוכבים, רשימת מדריכי האסטרונומיה ועוד. מעבר למדריך באתר, מציעים בהר הנגב בחודש אוגוסט פעילויות נוספות, כגון צעדת בן גוריון הלילית (4-3.8), סופ"ש יין (19-17.8) וסופ"ש תיירות בדואית (26-24.8).
מתי: 12-10 באוגוסט
כמה: חינם (מדריך חוויית הכוכבים)
איפה: מוקדים שונים בהר הנגב (יש מפת צפיית כוכבים באתר)
לפרטים: https://www.negevtour.co.il/?events=summer

תיירות תצפיות כוכבים פעילות של חברת בטבע. עזרי קידר, באדיבות בטבע, אתר רשמי
שלל תצפיות יתקיימו בהר הנגב. מכתש רמון/אתר רשמי, עזרי קידר, באדיבות בטבע

"לילות כוכבים" בפארק תמנע

פארק תמנע ומחלקת התיירות בערבה הדרומית מזמינים את הקהל הרחב ל"לילות כוכבים" - חוויה לילית במרחב הפתוח של פארק תמנע, הכולל מפגש מקרוב עם עולם האסטרונומיה במשך ארבעה לילות בחודש אוגוסט. ברחבת האגם יוקמו מתחמי תצפיות בליווי מדריך. טלסקופים בגדלים שונים יכוונו אל כוכבי לכת, צבירי כוכבים ומכתשי הירח. המבקרים מוזמנים לעבור בין הטלסקופים ולהביט אל הכוכבים השונים המכסים את שמי פארק תמנע. פעילויות נוספות: הסבר על קבוצות כוכבים, מציאת כוכב הצפון וסיפורי כוכבים באמצעות אלומות לייזר הנוגעות בכוכבים, הכרות עם טלסקופ צילום רובוטי, הרצאה מרתקת על גרמי השמים ותצפית פרסאידים. עוד במקום: מסעדה שתהיה פתוחה בכל שעות הפעילות ומגוון אפשרויות לינה
מתי: 17-14 באוגוסט מ-20:00 עד 02:00 לפנות בוקר.
כמה: 79 ש"ח למבוגר, 69 ש"ח לילד בגילי 14-3. הנחה למזמינים מאתר האינטרנט.
איפה: פארק תמנע, ערבה דרומית
לפרטים: https://www.parktimna.co.il/he/

תצפית כוכבים בפארק תמנע. דותן בק,
חוויה לילית במרחב הפתוח של פארק תמנע/דותן בק

נופש זוגי בשיא מטר המטאורים

בשיא מטר המטאורים המתרחש בחודש אוגוסט במדבר, מזמין מתחם הסוויטות "זמן ערבה", הממוקם ביישוב צוקים שבערבה התיכונה, ליהנות מחופשת כוכבים - חוויית לינה מול נופי בראשית ושמיים אינסופיים מלאים כוכבים, בחבילת קיץ מיוחדת המעניקה 15% הנחה ללילה. ניתן לשלב הדרכה זוגית לספארי כוכבים עם מדריך אישי בתצפית אינטימית. במסגרת תצפית הכוכבים המודרכת, מביטים בשמים באמצעות טלסקופים ייעודיים, מקבלים הסבר מקצועי על קבוצות הכוכבים ועל סיפורי המיתולוגיה העומדים מאחורי שמותיהם, יוצאים לסיור לילי בעקבות בעלי חיים מדבריים וחיפוש עקרבים, נהנים ממדורה, מחצלת בשטח ויין טוב. מתחם הסוויטות "זמן ערבה" המיועד למבוגרים בלבד, משתרע על פני 23 דונם ובו שבע סוויטות מעוצבות מול נוף מדברי.
מתי: במועדים שונים בחודש אוגוסט
כמה: החל מ-830 ש"ח (במקום 980 ש"ח) לזוג, כולל ארוחת בוקר.
איפה: "זמן ערבה", צוקים
לפרטים: 050-9804545

צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
תצפית כוכבים מודרכת ולינה יוקרתית. צימר ב"זמן ערבה"/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

רואים כוכבים בירוחם

החברה הכלכלית לפיתוח ירוחם ותיירות ירוחם מזמינות לחוות את מטר המטאורים המרשים והמרגש של הקיץ בפארק אגם ירוחם. המבקרים ייהנו משדה טלסקופים גדול שיכלול תצפיות מודרכות עם מיטב מדריכי "שירת הכוכבים" ויוכלו לצפות במכתשי הירח, שבתאי וטבעותיו המרהיבות, צדק וירחיו, צבירי כוכבים, גלקסיות, ערפיליות וכוכבים כפולים. בנוסף, תצפיות מודרכות בהן מאתרים את כוכב הצפון ולומדים על חשיבותו, מכירים את קבוצות הכוכבים וגלגל המזלות, שומעים סיפורי כוכבים, היסטוריה, מדע ומיתולוגיה. בליל המטאורים יספור גם על "סוויפט-טאטל" - כוכב השביט האחראי לתופעת הפרסאידים - מטר המטאורים הכי יפה של השנה. במסגרת האירוע יתקיימו גם סיורי עששיות, סיורי עקרבים, מתחם מלכודות אור, עמדת יצירה אסטרונומית, ציורי פנים חלליים, מודל ענקי להכרת מערכת השמש וסדנת משימה למאדים. מתאים מגיל 3. מספר המקומות מוגבל. עוד כדאי לדעת כי בכל "חמשוש" יקיימו התיירנים בירוחם והסביבה מספר רב של אירועים ופעילויות (פרטים באתר www.yeruchamtour.com).
מתי: 10 באוגוסט
כמה: 30 ש"ח למשתתף. עלות סיורי העששיות והעקרבים: 10 ש"ח למשתתף
איפה: אגם ירוחם
לפרטים: בהרשמה, https://www.fee.co.il/parkagam23/signup

מצפה שירת הכוכבים בירוחם. מדרכי גורדון,
מצפה שירת הכוכבים בירוחם/מדרכי גורדון

"נוקדים עם כוכבים"

פסטיבל המטאורים המבוקש הוותיק של כפר הנוקדים חוזר בפעם השביעית עם סדנאות ליליות - "מסע בין כוכבים", סיורים בעקבות חיות הלילה, דוכני יצירה ושוק יוצרים מקומיים, פינת ומתחם הגמלים - Camel Care, שוק שקיעה ססגוני ודוכני אוכל טעימים, מתחם מים משודרג "נוקדים ומתרעננים", מופע מוזיקה חיה ומסיבת די ג'יי מקפיצה עם מוזיקה טובה להשלמת אווירת הפסטיבל המדברי.
עם חשיכה יוצאים המבקרים ל"מסע בין כוכבים"- סדנת הכרות עם שמי הלילה (אחת לילדים קטנים ואחת לילדים גדולים) בה למדים המטיילים על הכוכבים, הירח, מטר המטאורים של חודש אוגוסט וגרמי שמיים נוספים. בהמשך יתקיים סיור לילי מודרך קצר לגילוי קסם המדבר ובו מתחקים המשתתפים אחר חיות לילה מקומיות והסודות הכמוסים במדבר. בסיורי הלילה נצפה בעקרבים זוהרים באור אולטרה סגול. במקביל, במתחם הצפייה יפתח מתחם טלסקופים קטן לסקירת גרמי השמיים המיוחדים שנלמדו בסדנה ואורחים מוזמנים להביא טלסקופים שלהם למתחם. בשיא הלילה, במקום הסמוך לכפר, מחכה למבקרים מתחם חשוך ומפנק לצפייה במטר הפרסאידים (שמו של מטר המטאורים) שישטוף את שמי המדבר. זה המקום לבקש אין ספור משאלות ולהתכסות בשמי הקטיפה המדבריים.
מתי: שלושת סופי השבוע הראשונים של חודש אוגוסט 2023 (3-5/8, 10-12/8, 17-19/8).
כמה: תלוי בסוג הלינה בכפר (קמפינג / סוכות / חדרים / צימרבוס ועוד)
איפה: כפר הנוקדים
לפרטים נוספים וכרטיסים: www.kfarhanokdim.co.il/meteors או בטלפון: 08-9950097

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully