וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגוסט במכתש: תצפיות כוכבים ועוד 3 דברים קררררים לקיץ במדבר

כל כך חם עכשיו ותמיד כולם מפחדים מהמדבר בקיץ, אבל דווקא באוגוסט קורים דברים קרים בנגב: צפייה בכוכבים בלילה, גלמפינג ממוזג, טיול ג'יפים ללא מאמץ וגם שכשוכיות מצננות בין לבין. אז הנה לכם סוד שמור: אוגוסט במדבר - יכול להיות דווקא קרררר

גלמפינג, תצפיות כוכבים וג'יפים במכתש רמון/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: זיו שטיינר

אלו הם ימים חמים ולחים, ואוגוסט עוד לפנינו, אבל בהר הנגב באזור מצפה רמון לא רואים את הלחות מ(900) מטר. נכון שחם אבל כבר מאחרי הצוהריים מתחילות לנשוב רוחות מדבריות, ועם רדת הערב כבר אפילו נעשה קריר.

ב"חוות כרמי נגב", שנמצאת מעט צפונית למצפה רמון, כבר מתכוננים לגל המטיילים שיפקוד את האזור. החווה שהוקמה לפני 18 שנים על ידי יוסי ויהודית קשקש, כמתחם אוהלים למטיילים פרטיים וקבוצות, הפך באפריל האחרון למתחם גלמפינג של חברת "גלובל קמפינג" בבעלות נדב ודניאל נבו, בני זוג שעוסקים בתיירות מזה 13 שנה, שלוקחת אתרי קמפינג קיימים ודואגת לשדרוג, אחזקה ועיצוב של אתרי קמפינג ישנים.

כיום, לאחר השדרוג, תמצאו בחווה 21 אוהלי גלמפינג לבנים וממוזגים. בכל אוהל מזרן זוגי ושני מזרני יחיד, מגבות ומצעים, וגם בקבוקוני שמפו די רגילים. עוד במתחם: חמישה צימרים, שניים זוגיים ושלושה משפחתיים עד 5 איש. ויש גם חאן שמתאים לקבוצות משלושה עד 200 איש, שמקבלים רק מזרנים.

אוהלי גלמפינג בחוות כרמי נגב. זיו ריינשטיין
כן יש מזגן. 21 אוהלי גלמפינג לבנים וממוזגים בחוות כרמי נגב/זיו ריינשטיין
שכשוכית בחוות כרמי נגב. זיו ריינשטיין
נחוץ מאוד בכל מתחם קמפינג, בעיקר לילדים. שכשוכית במתחם/זיו ריינשטיין
חוות כרמי נגב במצפה רמון. זיו ריינשטיין
סתלבט, לא בקיבוץ/זיו ריינשטיין

ה"וולט" של מצפה רמון

השדרוג של חוות כרמי נגב כלל גם הוספה של פינות ישיבה כיפיות מתחת ליריעת צל גדולה, ואולי חשוב מכל - שלוש שכשוכיות עגולות ומרעננות, כי למרות שאתם בגובה של כמעט אלף מטר מעל פני הים, תמיד טוב שיש משהו קר בלב מדבר, בטח לילדים. מעבר לכך, אזור הקבלה מתפקד גם כחנות בוטיק קטנה לרכישת שתייה קרה, קפה, ארטיקים ונשנושים - בהחלט מועיל, במיוחד בשבת כשמצפה די סגורה.

עוד במתחם, מטבח מאובזר ומשותף עם מקררים, שולחנות וכלי אוכל, שכן לא מגישים ארוחות בוקר בחווה. יש גם כמה עמדות ייעודיות למדורה (וגם אפשרות לרכישת עצים) וגם חורשה מצלה בסמוך - כי טוב שיש קצת ירוק בעיניים כשהכל מסביב צהבהב-אביך. מעבר לכך, מי שיטרח ויטייל מעט בחווה, יגלה את כרמי הזית והגפן הירוקים של יוסי קשקש, מהם הוא מכין כיום יין ושמן זית עם מותג משלו.

לא תמצאו במקום נוף מדברי מרהיב, או תוכן נוסף מעבר, אבל למי שמחפש לינה שקרובה למכתש ולאירועי הכוכבים של אוגוסט - כרמי הנגב בהחלט מספק פתרון טוב וזמין. ובעלות של 700 עד 1,100 לזוג+2 בהחלט מדובר במחיר סביר לארבעה איש בארצנו היקרה.

נ"ב
אם לא בא לכם להתחיל לחתוך סלט או להכין חביתה בבוקר, נסו את "ג'חנון החיפושית", שגם מספק ג'חנון עם רסק, ביצה ורטבים ב-30 שקל, כולל משלוח, וגם פתוח בשבת. הג'חנון (שעשוי גם מקמח כוסמין, טבעוני וללא גלוטן) מגיע עם חיפושת רטרו בצבע תכלת - ממש ה"וולט" של מצפה רמון. להזמנות מלאו את הטופס.

חוות כרמי נגב במצפה רמון. זיו ריינשטיין
נוספו למתחם פינות ישיבה כיפיות מתחת ליריעת צל גדולה/זיו ריינשטיין
חוות כרמי נגב במצפה רמון. זיו ריינשטיין
יש גם 5 בקתות למשפחות/זיו ריינשטיין
ג'חנון החיפושית. זיו ריינשטיין
מגיע עד אליך בסטייל של רטרו. "ג'חנון החיפושית"/זיו ריינשטיין
ג'חנון. זיו ריינשטיין
יש גם ג'חנון מקמח כוסמין, טבעוני וגם ללא גלוטן/זיו ריינשטיין

זמן כוכבים

אז מה עושים במכתש בקיץ? כמובן שהכוכבים הם ה"כוכב" של הערב, ויהיו לא מעט עמדות וסיורי כוכבים לצפייה בהם בתוך מכתש רמון - שמורת אור הכוכבים היחידה במזרח התיכון (מ-2017). בעבר היו תוכניות לבנות תיאטרון על אלפי מושבים להופעות, מה שהיה מפריע לבעלי החיים ו"מזהם" את המכתש באור, אולם כרגע התוכנית האווילית נעצרה, ונקווה שהמכתש ימשיך להיות חשוך כפי שהיה מאז נוצר לפני כ-100 מיליון שנים.

השנה אין מטר מטאורים מיוחד, אבל אוגוסט בהחלט יהיה חודש נהדר לקחת את המשפחה ולראות כוכבים במדבר. תצפיות כוכבים שנערכות בשגרה, ולא רק באוגוסט, מקיימת חברת "בטבע" המקומית שעוסקת בפעילויות שונות באזור. בתצפית כזו יקח אתכם מדריך מנקודת מפגש במצפה, וביחד תסעו איש-איש ברכבו על משפחתו אל נקודה חשוכה במכתש, שם יחכו לכם שני טלסקופים ומזרנים לפעילות של כשעה וחצי לערך. בפעילות תקבלו הסבר קצר על הכוכבים ומערכת השמש, ולאחר מכן תוכלו לצפות בכוכבים שאט-אט יצוצו ויכסו את השמיים במיליארדי נקודות קטנות ולבנות. על הדרך, תשמעו כמה אגדות מהמיתולוגיה היוונית שקשורות לשמות הכוכבים, והמדריך יסמן את קבוצות הכוכבים בפויינטר לייזר ירוק. דרוש דימיון כדי לראות את אותן קבוצות או גלגל המזלות, אבל אם היוונים ראו אותם בעין בלתי מזוינת - אין סיבה שאתם לא.

הפעילות מעניינת ומותאמת להדיוטות ועולה 140 שקלים לאדם. בהחלט לא זול, בטח לא למשפחה של 5 נפשות, אבל גם מחירים אחרים נעים סביב 100 שקלים לאדם. ובמחיר כזה גם אפשר לשלב איזה קומקום תה ללילה הקריר ופתי-בר בצד. פרטים כאן.

עוד בוואלה!

הסודות הרטובים של מכתש רמון: לגלות את המדבר דווקא בקיץ

לכתבה המלאה
תצפית כוכבים במכתש רמון. זיו ריינשטיין
כשהערב יורד יש לצאת ולטייל. תצפית כוכבים במכתש רמון/זיו ריינשטיין
הירח, תצפית כוכבים מטלסקופ במכתש רמון. זיו ריינשטיין
תקוו שלא יהיה לכם ליל ירח. אבל הנה הוא מתצפית כוכבים מטלסקופ במכתש רמון/זיו ריינשטיין

היי הג'יפ

פעילות אחרת, הפעם יומית, שמציעה "בטבע" היא סיורי ג'יפים - אולי פעילות הדגל של החברה ובכלל במכתש. הג'יפ מאפשר לך להגיע למקומות בשטח שאי אפשר להגיע אליהם עם פרייבט, ועם מדריך שחי ונושם את המדבר, בכלל תקבלו הסברים על הצמחייה המקומית, המסלע המיוחד שמרכיב את ה"בור" הענק הזה (40X9 ק"מ) ובעלי החיים שבכל זאת מצליחים לחיות בו.

טיול ג'יפים יכול להיות קצר, בן שעה וחצי עד ארבע שעות, שיעבור בין כמה מסלולים עיקריים במכתש. אם אתם רוצים טעימה טובה מהמכתש, לכו על המסלול של נחל רמון והר גוונים שאורכו עד שעתיים, ובו תפגשו קיר גיאולוגי ססגוני ומרתק, מחצבות חרסית, אתר ארכיאולוגי קדום של תרבות נוודי מדבר ובעיר תגיעו לתצפית נוף משגעת מהר גוונים, שמי שעולה אליו תמיד מרגיש רוח נושבת - בהחלט מומלץ ביום חם. מחיר לג'יפ: 1,000 שקלים לעד 7 אנשים. פרטים כאן.

טיול ג'יפים הר גוונים במכתש רמון. זיו ריינשטיין
הג'יפ מאפשר לך להגיע למקומות שאי אפשר להגיע אליהם עם פרייבט. הר גוונים/זיו ריינשטיין
הר גוונים במכתש רמון. זיו ריינשטיין
הג'יפ יקח אתכם למעלה. בפסגת הר גוונים תמיד יש רוח נעימה/זיו ריינשטיין

צעירה, מגניבה וטעימה

הקולינריה במצפה רמון עברה שדרוג רציני בשנים האחרונות, ולא מעט מקומות נפתחו ברובע דרכי הבשמים שהפך מאזור של האנגרים שוממים למתחם גלריות, בתי קפה וחנויות. אולם בשבת רוב המקומות סגורים. לכן כדאי לסור (ולהזמין מראש) מקום ב"סומסומיה" - מסעדה צעירה ומגניבה, כמו ארבעת השותפים שבה, שפתחו מקום קטן בחצר ברובע דרכי הבשמים בתקופת הקורונה, והשתדרגו ביג טיים למקום משלהם בתוך מצפה.

הסומסומיה (כלי מיתר בדואי שגם תלוי על קיר המסעדה), מציעה תפריט מזרחי-ים תיכוני עם נגיעות מיוחדות של השף שלה, אבישי נגר. בשישי בערב המקום מפוצץ, גם כי הצימריסטים מחפשים מקום לאכול בעיירה הנסגרת וגם כי שעת בין ערביים נעימה יורדת על מצפה. מלצרי/ות צעירים, חלקם דוברי אנגלית שהגיעו לגור במצפה, משרתים את הסועדים ומוציאים מנות של לחם ניגובים (פרעצל עם מטבלים טובים), פונטה תירס טרי (עם פטריות חמות), קריספי ניוקי (קרם כמהין ירוקים ובלסמי מצומצם) ויש גם המבורגר, מנות ילדים (שניצל וניוקי עגבניות) וגם עראיס טבעוני (שווארמה פטריות, טחינעמבה, קרם חציל ובצל מוחמץ על חומוס כרובית). מחירי מנות עיקריות נעים סביב 60 שקלים, ויש גם פילה עגל טרי ב-165 שקל.

האווירה כיפית, צעירה ומגניבה, האוכל שטעמנו היה טעים, טרי ומאוד צבעוני ומגוון וגם המחירים לא מדי יקרים. יופי של ואליו פור מאני באחד המקומות הבודדים שניתן לסעוד בהם בשישי בערב.
כתובת: נחל צייה 7, מצפה רמון. 055-318-2300. להזמנות.

סומסומיה מסעדה במצפה רמון. זיו ריינשטיין
צעירה, מגניבה ופתוחה בשבת. ה"סומסומיה"/זיו ריינשטיין
סומסומיה מסעדה במצפה רמון. זיו ריינשטיין
טעים וגם המחירים סבירים. אחת המנות הטבעוניות בסומסומיה/זיו ריינשטיין
סומסומיה כלי נגינה בדואי. זיו ריינשטיין
שם המסעדה נלקח מכלי נגינה בדואי. סומסומיה ב"סומסומיה"/זיו ריינשטיין
seperator

כולם מפחדים מהמדבר בתקופת הקיץ, אבל דווקא בחודש אוגוסט קורים דברים קרים בנגב. אז הנה לכם הסוד השמור של הקיץ: אוגוסט במדבר - יכול להיות דווקא קרררר. פרטים נוספים על אוגוסט של כוכבים במצפה רמון, ובכלל על פעילויות באזור המעולה הזה (כן, גם בקיץ) בקישור הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully