וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגן החיות היו בטוחים שיש להם גורילה זכר - עד שהיא ילדה

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 0:11

שומרי גן החיות בגן החיות והאקווריום של קולומבוס התעוררו לזוג תגליות בלתי צפויות: תינוק גורילה שזה עתה נולד והעובדה שאמו היא לא גורילה זכר כפי שחשבו

חשבו שהגורילה שמנה - והופתעו כשנולד לה גור ראשון/עריכה: מתן חדד

אתם בטח מצפים שאנשים שעובדים בגן חיות יהיו מומחים לבעלי חיים ויכירו כל פרט על החיות שנמצאות תחת השגחתם - אבל כנראה שזה לא תמיד המקרה, כי עובדי גן החיות קולומבוס שבאוהיו ספגו את ההלם של חייהם כאשר סאלי הגורילה, שהיו בטוחים שהוא זכר, ילד לפתע גור תינוק קטן.

סאלי ננמצא/ת בגן החיות מאז 2019, ונחשב כזכר עד יום חמישי האחרון כאשר השומרים בגן החיות ראו אותו לפתע מחזיק תינוק שזה עתה נולד, כך הודיע דובר גן החיות קולומבוס בהודעה לעיתונות.

כעת מאמינים עובדי גן החיות שהגורילה בת ה-8 נכנסה להריון בסתיו והם מוסרים שהאמא הטרייה מטפלת היטב בילדה שזה עתה נולדה.

סאלי והתינוק

"אנחנו נרגשים מהתוספת של גור נוסף למין שנמצא בסכנת הכחדה חמורה. זוהי הגורילה ה-34 שנולדה אצלנו מאז 1956, כאשר גן החיות של קולומבוס הפך לגן החיות הראשון בעולם בו נולדה גורילה שלא בטבע. זה חלק חשוב בעבודתנו לשימור החיות המפוארות הללו", נכתב בהצהרה מגן החיות.

העובדים נותנים לאם ובנה זמן להיקשר ולהכיר לפני שיערכו להם בדיקות רפואיות. הם הודו שהם לא יודעים מי האב, אך יערכו בדיקות DNA כדי לברר זאת.

עוד על גורילות

כמו "קינג קונג": הרגע שבו תיירים נמלטו מגורילה שהתנפלה עליהם

"למדו להיות בני אדם": גורילות הצטלמו בתמונת סלפי


איך יכול להיות שמומחי בעלי החיים בגן החיות לא ידעו שסאלי היא בעצם נקבה ושהיא בהריון? ובכן, לגורילות "אין איברי מין בולטים" וזכרים ונקבות נראים דומים מאוד בעיקר עד גיל 8, ויחד עם המאפיינים שקשה להבחין בהם, - כאשר סאלי הגיע/ה לקולומבוס, הוא היה "חיה צעירה ובריאה" ולא נזקק לשום הליך רפואי שהיה מוביל לגילוי מוקדם יותר, אמר דובר גן החיות ל-CNN.

עוד באותו נושא

קופה שנותרה לבדה בכלוב נכנסה להיריון. שנתיים אחרי הבינו איך

לכתבה המלאה

הם היו בהלם לגלות את הגור הקטן, שכן גורילות גם לא מראות סימני הריון חיצוניים ומכייוון שסאלי מעולם לא נזקקה לטיפול רפואי שהשתמש בהרדמה, מה שהיה מאפשר להם לגלות את המין שלה מוקדם יותר. בנוסף, כאמור - גורילות צעירות נראות אותו הדבר והזכרים מתעצמים בגודלם ומפתחים את הגב הכסוף ובליטות הראש שלהם רק בסביבות גיל 12.

בגן החיות אומרים שהתינוק המקסים נראה כנקבה בריאה. "הצוותים הווטרינרים ועדיין לא נגעו בתינוק, מה שנותן לאימא ולבתה זמן להתחבר זו לזו ועם שאר החברים, אבל נבצעו להם בדיקות בקרוב", נכתב בהודעה.

גורילות השפלה המערבית - תת-המין שחי בגן החיות של קולומבוס - נמצאות בסכנת הכחדה חמורה, על פי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע. לפי הערכות, נותרו מהם רק 100,000 בטבע במרכז אפריקה,כשאוכלוסייתם התדלדלה עקב אובדן בתי גידול, כריתת יערות וציד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully