וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה שנותרה לבדה בכלוב נכנסה להיריון. שנתיים אחרי הבינו איך

8.2.2023 / 23:41

במשך שנתיים שומרי גן החיות בדרום יפן לא הבינו כיצד מומו הגיבון נכנסה להיריון כששהתה לבד בכלוב. כעת הם סוף סוף פתרו את התעלומה

אורנגאוטנית בונה לעצמה ערסל בגן החיות/רויטרס

שומרי גן חיות בדרום יפן נותרו מבולבלים כשגילו שקופת הגיבון מומו נכנסה להיריון - על אף ששהתה לגמרי לבד בכלוב שלה. אחרי שנתיים, הם סוף סוף הצליחו להבין כיצד זה קרה.

קופת הגיבון בת ה-12, בעלת הידיים הלבנות, חיה בכלוב נפרד לבדה ומעולם לא הצטרף אליה בן לוויה. חלק מהשכנים שלה הם זכרים, כמובן, אך הכלובים שלהם מופרדים על ידי סורגים וגידור תיל משונן. כלומר אין שום סיכוי שהיא הצליחה להתאחד ולהתייחד עם אחד מהם. לכן שומרי גן החיות נותרו המומים כשגילו שהקופה בהיריון.

היא ילדה בשנת 2021 קופיף גיבון זכר עם פרווה שחורה ושיער לבן סביב פניו. באמצעות בדיקות DNA, שומרי גן החיות במחוז נגסאקי הצליחו לזהות את אביו של הגיבון הקטנטן וגם לפענח כיצד המפגש בין השניים קרה.

מומו הגיבון ובנה. OURTESY OF KUJUKUSHIMA ZOO & BOTANICAL GARDEN, צילום מסך
מומו הגיבון ובנה/צילום מסך, OURTESY OF KUJUKUSHIMA ZOO & BOTANICAL GARDEN

לאחר שגייסו חוקר לנתח את ה-DNA בדגימות צואה ושיער שנאספו בשנה שעברה ממומו, הילוד ומארבעה אבות פוטנציאליים, גן החיות והגן הבוטני של Kujukushima הכריז ביום שלישי האחרון על זהות האב: איטו, קוף גיבון בן 34 ומאוד גמיש. "לקח לנו שנתיים להבין את זה כי לא יכולנו להתקרב מספיק בשביל לאסוף דגימות. היא מאוד גוננה על הילד שלה", הסביר ג'ון יאמאנו, מפקח גן החיות, ל-VICE World News.

הגילוי עדיין השאיר שאלה אחת בוערת: אם מעולם לא היה למומו מגע ישיר עם איטו, איך היא נכנסה להריון ממנו?

עוד קופים מפתיעים
התיירת רצתה להצטלם עם קוף - והוא הוריד לה את השמלה

איך היא עושה את זה? הקופה שהדהימה את כולם ביכולות שלה

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
@viceworldnews A hole in a wall measuring nine millimeters in diameter probably let two apes copulate, a Japanese zoo believes. #japan #zoo #gibbon #gibbons #apes #animals #mystery ♬ original sound - VICE World News

לגן החיות אין ראיות מוצקות כמו צילומי מעקב, אך יאמאנו אמר שנקודת המגע של הקופים הייתה כנראה חור במחסום בקוטר תשעה מילימטרים. בגן החיות, מומו ואיטו מתחלפים בתצוגה בבוקר ואחר הצהריים באזור תצוגה ממש מול הכלוב של מומו. שני החללים מופרדים על ידי מחיצה - לוח מחורר - שכביכול מונעת מהקופים להיפגש - אבל החיים מצאו דרך.

"אנחנו חושבים שזה מאוד סביר שבאחד הימים שאיטו היה בחלל התצוגה, הם הזדווגו דרך החור", אמר יאמאנו. "למרות שהרגלי הזדווגות כאלה אינם מוכרים", הוא ציין. בדרך כלל, גן החיות מפגיש גיבונים לאחר סדרה של ניסוי וטעייה כדי להכיר את הקופים זה לזה ולראות אם הם מסתדרים. בטבע, הגיבונים בוחרים את בני זוגם על סמך מראה פיזי, התנהגות חברתית וקול - כמו השירים המורכבים שהם שרים. מהנהלת גן החיות לא נמסר מה, אם בכלל, איטו עשה כדי לחזר אחר מומו ולזכות בה.

מאז שנפתרה התעלומה, יאמאנו אמר שגן החיות מקווה להעביר את איטו לגור עם מומו והצאצא שלהם. "הם צריכים להתרגל קודם כל אחד לשני. אבל אני מקווה שהם יחיו יחד כמשפחה אחת", אמר.

כדי למנוע הריון לא רצוי נוסף, גן החיות החליף את לוח המחיצה המחורר במחסום ללא פתחים, הוסיף יאמאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully