וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשכל אירופה רותחת, יצאנו לחופשה קרירה וכיפית ב... אוסטריה

גלעד מן מנהיים

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 8:53

אינסברוק, עיר הבירה של חבל טירול, היא החלופה היותר פעילה של וינה, שמציעה למשפחות גם טיולי טבע קרירים, מגלשות מהירות, עולם שבו הכל עשוי מקריסטל של סברובסקי ובעיקר מזג אוויר נוח לקיץ הלוהט של אירופה

אינסברוק אוסטריה/צילום ועריכה: גלעד מן מנהיים

כעת שהקיץ בשיאו, רבים מאיתנו מחפשים את היעד הבא בחו"ל לחופשה שלנו. כמובן כשמחפשים יעד שכולל נופים מרהיבים, אוכל מעולה ואטרקציות מיוחדות. אז הפעם ניקח אתכם לאוסטריה, אבל עזבו אתכם מווינה היפהפייה, יעד מרשים בפני עצמו, כיוון שישנם עוד מגוון מקומות שפחות מוכרים לחופשה קיץ נהדרת במדינה.

למשל, אינסברוק (Innsbruck), עיר הבירה של חבל טירול שעומדת איתנה מאז שנת 1180, שאפשר להגיע אליו בנסיעה של שעתיים משדה התעופה במינכן. העיר משלבת בתוכה היסטוריה, טבע מרשים, חיי לילה מעולים והרבה אטרקציות.

לתיירים שרוצים להתרשם מהטבע של אוסטריה בעזרת נסיעת רכבל, ניתן להגיע לפסגה של הרי הנורדקט שבגובה 2,344 מטרים. שם תוכלו לתפוס נקודת תצפית שמשקיפה על העיר ועל רכסי ההרים אפשר סובבים ומכתרים אותה, ולאחר מכן לשבת ולהירגע במסעדה קטנה ונחמדה, בה תוכלו להנות מהאוכל האוסטרי המעולה כמו גם מהנוף.

אך לא צריך לנסוע עד לפסגה בכדי ליהנות מהטבע באינסברוק, כמו ששמה, "הגשר מעל נהר האין", מסמל. את העיר חוצה נהר יפהפה וטבע ירוק ממלא את הרחובות. ולאלו שמוצאים את עצמם צמאים במהלך הסיורים בעיר - באינסברוק המים שזורמים מהאלפים כה נקיים שאפשר לשתות היישר מהברז, בלי צורך בסינון או ברילה, כמו אצלנו בישראל. ניתן למלא את המים בנקודות עצירה ברחוב, או לחילופין, בחנויות בהן תלו את האייקון שמסמל שניתן למלא בחנויות אלה מים בחינם.

אינסברוק אוסטריה. ShutterStock
היסטוריה, טבע מרשים, חיי לילה מעולים והרבה אטרקציות. אינסברוק, אוסטריה/ShutterStock
פסגת הרי הנורדקט ליד אינסבורק. גלעד מן מנהיים, מערכת וואלה!
בעזרת נסיעת רכבל אפשר להגיע לשם. פסגת הרי הנורדקט בגובה 2,344 מטרים/מערכת וואלה!, גלעד מן מנהיים
טירול אוסטריה. גלעד מן מנהיים, מערכת וואלה!
חיי לילה מעולים והרבה אטרקציות. ערב מקומי בטירול, אוסטריה/מערכת וואלה!, גלעד מן מנהיים

אך יש באינסבורק הרבה יותר מרק טבע, בהיותה עיר וותיקה, תרבות והיסטוריה מציפות את רחובות אינסבורק בבתיה הישנים והצבעונים שעומדים עוד מימי הביינים, בימים שבהם ביתך היה נצבע כדי לסמל את המקצוע שלך, וכמו גם בעיר העתיקה שנשמרה בצורה מעולה במרוץ השנים.

שם, כל לבנה מכילה הסיטוריה ענפה, לדוגמא קיר האבן של ה"גולדן אדלר" המלא בשמות של אנשים מפורסמים, מלכים וקיסרים ששהו לאורך ההיסטוריה באינסברוק, או הגג המוזהב של מקסימילאן הראשון שנמצא באמצע העיר העתיקה, שנבנה בשנת 1500 בכדי לציין את החתונה של הקיסר ובו 2,657 רעפים נחושת מצופים בזהב.

וזאת לא האטרקציה היחידה שנוגעת לקיסר מקסמיליאן הראשון - ההופקירש (Hofkirche) היא כנסייה גותית שנבנתה לזכרו של הקיסר. הכנסייה מעוטרת בצורה ברוקית ורהבתנית ובה 28 פסלי ברונזה בגודל מלא של הדמויות אותן העריץ. לחובבי האומנות ללא ספק שווה לקפוץ לשם, כמו גם לקתדרלה של אינסבורק שמכילה את אחד מהציורים הוותיקים ביותר של "מריה הקדושה" בקאנון הקתולי.

עוד אלמנט שבו אינסבורק מככבת הוא האטרקציות שבה - החל מסיור האוכל הנהדר של קורת, בו טועמים את האוכל האוסטרי ולומדים עוד על התרבות מאחוריו, בין אם בחנות השוקולד הוותיקה קפה מונדינגס או פשוט בשוק של אינסבורק, ועד ערב תרבות טירולי מסורתי אותו מנהלת משפחת גונדולף - בו המשפחה רוקדת בלבוש מסורתי, שרה ביודלינג ומפתיע עם ריקודים וכלי מוזיקה מפתיעים - החל מגרזן ועד לחומר נפץ.

הגג המוזהב של מקסימיליאן באינסברוק. ShutterStock
2,657 רעפים נחושת מצופים בזהב. הגג המוזהב של מקסימיליאן באינסברוק/ShutterStock
כנסיית הופקירש אוסטריה. ShutterStock
נבנתה לזכרו של הקיסר מקסמיליאן הראשון. כנסיית הופקירש/ShutterStock

אין ספק שלא משעמם באינסבורק וגם מחוצה לה - נסיעה של כ-15 דקות תביא אתכם ל"עולמות הקריסטל של סברובסקי" - כמו פורטל לעולם אחר, הפארק והגנים מציעים מגוון מרהיב של מייצגי אומנות שבהם מככבים הקריסטלים המפורסמים - החל ממיצג שמוקדש להוליווד השינה, חדר שכולו נראה כמו החלק הפנימי של קריסטל ועוד הרבה חדרים אחרים מהפנטים. ואחרי שמסיימים עם המיצגים, ניתן גם לקנות מהקריסטלים בחנות המשכורת, ויותר מכך, ליהנות מהשקט והשלווה שמציעים הגנים של סברובסקי, שלהם אין שני.

וחשוב לציין שאינסבורק מציע כניסה למרבית ההאטרקציות הללו, כמו גם נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית של העיר, כחלק משירות "כרטיס העיר של אינסבורק", שמחירו נע בין 26 אירו ל-75 אירו.

ואם לא אטרקציות, טבע או היסטוריה זה העניין, מגוון רחב של מסעדות מעולות וחיי הלילה התוססים באינסבורק, שנחשבת עיר סטודנטים בהווייתה, יספקו לכם אין ספור דרכים להעביר את הזמן בעיר בנעים, ובעיקר בשובע.

באטמן מקריסטלים של סברובסקי באוסטריה. גלעד מן מנהיים, מערכת וואלה!
כמו פורטל לעולם אחר. באטמן מקריסטלים של סברובסקי/מערכת וואלה!, גלעד מן מנהיים

אבל כידוע לכולם, אוסטריה היא מדינה הידוע בחיבור שלה לספורט, סקי, רכיבת אופניים וטיולים, כל אלו מושכים תיירים רבים מדי שנה לטבע האוסטרי. ואין מקום טוב יותר למצוא את כל אלו יחדיו מאשר בעיירה פלאכאו שנמצאת בזלצבורג - ממש כמו תמונת גלויה, פלאכאו היא לא רק עיירה שקטה, פסטורלית ונעימה, היא גם מאפשרת גישה למגוון פעילויות ספורטיביות וטיולים במרחק של נסיעה קצרה, או אפילו הליכה.

למשל בעיירה עצמה אפשר למצוא את ה"לאקי פליטזר" מתקן דמוי רכבת הרים, בו הנוסע שולט במהירות של התא שלו, שמספק לא רק נקודת תצפית מעולה על העיירה ועל האזור היפים מהפסגה, אלא גם קצת אנדרנלין ודופק גבוהה.

בנוסף אפשר מהעיירה לקחת סיור אופניים חשמליות במעלה ההרים הסובבים את העיירה. הנסיעה עצמה פסטורלית ולא קשה מידי ובסופה עוצרים במסעדה קטנה המוקפת בהרים ומדשאות. שם, אחרי שמסיימים להנות מהשמש האוסטרית וממסלולי הרכיבה הידידותיים, אפשר לשבת ולשתות מהמשקאות המתוקים המקומיים ולנשום קצת אוויר צח.

מגלשת רכבת הרים לאקי פילטזנר באינסברוק. גלעד מן מנהיים, מערכת וואלה!
מתקן דמוי רכבת הרים, שבו הנוסע שולט במהירות של התא שלו. הלאקי פילטזנר/מערכת וואלה!, גלעד מן מנהיים
העיירה פלאכאו בזלצבורג אוסטריה. גלעד מן מנהיים, מערכת וואלה!
העיירה מאפשרת גישה למגוון פעילויות וטיולים במרחק נסיעה קצרה. פלאכאו, זלצבורג/מערכת וואלה!, גלעד מן מנהיים
משקה יוגורט אוסטריה. גלעד מן מנהיים, מערכת וואלה!
משקה יוגורט מקומי בהרים שליד פלאכאו/מערכת וואלה!, גלעד מן מנהיים

ואם רוצים להזיע, אבל לא לרכב על אופניים, תמיד אפשר גם לצאת לטייל ברגל. במרחק נסיעה של כפחות משעה, ניתן להגיע מפלאכאו לשני אתרי טיול רגליים קלילים ומרהיבים. הראשון מביניהם הוא אגם היירגסי, שנראה כאילו נשלף מציור. שם אפשר, איך לא, לשבת ליהנות מהאוכל המקומי, לצאת לסיבוב רגלי מסביב לאגם וגם לשוט לאמצע האגם עצמו עם סירה קטנה.

עוד מסלול הליכה קצר ונחמד לכל המשפחה הוא נקיק ליכטנשטיינקלאם - בו צועדים כשעה לכל כיוון בנקיק המקורה ידי קירות האבן הטבעיים והגבוהים. במסלול גם ניתן למצוא את מדרגות הספירלה הידועות של הנקיק וכמו כן, להתרשם מהמפל הגדול שמחכה למטיילים שמגיעים לסוף המסלול, בין אם כדי לעשות איתו סלפי, או סתם להתלהב מהיופי שבטבע האוסטרי.

ללא ספק, בין אם זה בגלל התרבות, ההיסטוריה, האוכל, הנופים, האטרקציות, או בגלל האוסטרים האדיבים, בקיץ הזה שווה לכם ללכת לבקר באוסטריה, והפעם, לא רק בווינה.

אגם היירגסי אוסטריה. גלעד מן מנהיים, מערכת וואלה!
נראה כאילו נשלף מציור. פסטורליה על אגם היירגסי/מערכת וואלה!, גלעד מן מנהיים
נקיק ליכטנשטיינקלאם אוסטריה. ShutterStock
מסלול הליכה קצר ונחמד לכל המשפחה. נקיק ליכטנשטיינקלאם/ShutterStock

הכותב היה אורח של לשכת התיירות באוסטריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully