וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל קרינתיה, אוסטריה: החלופה לחופשה משפחתית קיצית באירופה

שמעון כהן

21.8.2018 / 10:19

אחרי חבל טירול המוכר ושאר אזורים הרריים שמציעים נוף אלפיני קריר גם בקיץ, כדאי להכיר את חבל קרינתיה באוסטריה, שמהווה אופציה חדשה לחופשה משפחתית שלא עמוסה במטיילים, אבל בהחלט עמוסה באטרקציות, ובקרוב תיתכן גם טיסה ישירה מישראל

צלמים זמניים מורשים

לא קל למצוא יעדים חדשים לחופשה משפחתית בקיץ או בחגים, כזו שהישראלים טרם גילו ויש בה מספיק תוכן ואינה יקרה. אבל מסתבר שדווקא לאוסטריה יש את הפתרונים. ולא - לא מדובר שוב בחבל טירול, אלא בחבל אחר, לא פחות "חזק" בשם קרינתיה (Carinthia) שנמצא בדרום אוסטריה. בקרינתיה תמצאו נופש קיצי אתגרי, מעניין ומרתק למשפחות במתכונת הידועה של טיולי הכוכב באירופה, עם גיחות קצרות מהמלון לעשרות אטרקציות בכרטיס אחד, ומבלי לקרוע את הכיס. והבונוס: הוא פחות מוכר, כלומר פחות תיירים ובסתיו יתכנו גם טיסות ישירות מישראל, אבל עוד נגיע לזה בהמשך.

הטיול בחבל קרינתיה יכול להתחיל בעיר הבירה - קלגנפורט (Klagenfurt), לאחר טיסת קונקשן קצרה מווינה. כבר באוויר ניתן להתרשם מהנוף עוצר הנשימה של קרינתיה, המעניק תחושת רוגע מידית והרגשת חופש. אגם ורטר השוכן במזרח העיר, מאפשר לצאת להפלגה חווייתית הכוללת אפשרות לעצור במספר תחנות לטיול, ולהמשיך עם הסירה הבאה. חוויה נוספת שאסור להחמיץ, הינה מגדל תצפית בגובה 70 מטר השוכן על הר שמדרום לאגם ורטר, המעניק תצפית מרהיבה על כל האזור. בעלייה לתצפית תוכלו לבחור בין המדרגות למעלית, אבל את הירידה מומלץ לעשות במגלשה מיוחדת של 70 מטר. לקראת השקיעה, מומלץ להתפנק בארוחת שף אוסטרית במלון Seepark השוכן על גדת האגם.

אגם ורטר חבל קרינתיה אוסטריה. לירון אלמוג, מערכת וואלה! NEWS
שיט חווייתי שעוצר במספר מקומות. אגם ורטר בחבל קרינתיה, אוסטריה/מערכת וואלה! NEWS, לירון אלמוג
הרי נוק חבל קרינתיה אוסטריה. לירון אלמוג, מערכת וואלה! NEWS
תחושת רוגע מידית והרגשה של חופש. הרי נוק בקרינתיה/מערכת וואלה! NEWS, לירון אלמוג

נופים קרירים ומזג אוויר חם

קרינתיה, כאמור, שוכנת בדרום אוסטריה ולכן בקיץ מזג האוויר חמים ונעים ומתאים מאוד לטיולים בחיק הטבע, עם נופים ציוריים מרהיבים של מאות אגמים ושרשרת הרים מרהיבה ועוצרת נשימה. כדי להזרים קצת את האדרנלין, כדאי לצאת לרפטינג כיפי וקצר בחבל Flattach על הנהר "מול" (Möll). כיוון שהמים קרירים יחסית - כ-10 מעלות, תקבלו ביגוד וציוד איכותי נגד קור. הרפטינג ברמת קושי 2 הנחשבת לקלה ורגועה יחסית, ומתאימה מאוד למשפחות. מדריך הרפטינג שלנו שמח מאוד להכיר אותנו, וסיפר שהוא מדריך כבר 4 שנים, וזו הפעם ראשונה שהוא נתקל בישראלים וישמח שיבואו עוד.

טיול אחר שמומלץ, הוא לאזור אגם "מילשטטר סה" (Millstätter See), שם התמקמנו במלון Family and Sport Hotel Kärntenhof, המתאים מאוד למשפחות. המלון המפנק מכיל בתוכו משחקייה ענקית לילדים, ובקרבתו ישנם שני אתרי ספא עם בריכות המתאימות לכל המשפחה, בנוסף למגוון רחב ומרשים של סאונות מסוגים שונים. בספא במתחם רומברבאד (Romerbad) ניתן ליהנות גם מבריכות עם מים תרמו-מינרלים, לגוף ולנפש.

רפטינג על הנהר Möll חבל Flattach אוסטריה. לירון אלמוג, מערכת וואלה! NEWS
למרות הקיץ, תקבלו ציוד נגד קור. רפטינג הנהר מול בחבל Flattach/מערכת וואלה! NEWS, לירון אלמוג
הרי נוק אוסטריה. לירון אלמוג, מערכת וואלה! NEWS
הרי נוק/מערכת וואלה! NEWS, לירון אלמוג

דיווש בטבע - דבר שמתבקש שם

באתרי הסקי באזור, התאימו את מסלולי הסקי כך שיהיה ניתן לרכוב בהם עם אופניים בימי הקיץ, ולכן דיווש בטבע הוא דבר שמתבקש. תוכלו לרכוב במגוון מסלולים המותאמים למתקדמים ולמתחילים, בנוסף לשירות והדרכה מקצועית שתקבלו מהצוות המשפחתי של Feld am See.

ביום אחר תוכלו לנסוע למחוז Hohe Tauern, שם שוכן מלון Royal X על אגם מרהיב ביופיו, מה שמאפשר למשפחות ליהנות ממגוון רחב של ספורט ימי המתאים לכל הגילים וכולל קיאקים, מפרשיות, סירות מרוץ, מגרשי טניס ועוד. אבל לא פחות חשוב מזה, המלון מציע מגוון קולינרי הכולל אוכל אוסטרי מסורתי. אחר הצוהריים אפשר לצאת להתרשמות באתר הסקי וההייקינג הסמוך Goldeck - מובטחת לכם התפעלות בלתי נפסקת מהנוף שתראו.

סאפ אגם מילשטטר חבל קרינתיה אוסטריה. לירון אלמוג, מערכת וואלה! NEWS
סאפ באגם מילשטטר סה/מערכת וואלה! NEWS, לירון אלמוג
טיול אופניים חבל קרינתיה אוסטריה. לירון אלמוג, מערכת וואלה! NEWS
השלג מפנה מקומו לדשא הרענן. טיול אופניים בחבל קרינתיה/מערכת וואלה! NEWS, לירון אלמוג

סקי גם בקיץ

אחד היתרונות העיקריים בחבל קרינתיה, הוא שמצד אחד ניתן ליהנות בתקופת הקיץ ממזג האוויר החם והנעים, שהשנה עמד על ממוצע של כ-30 מעלות בחודשים יולי-אוגוסט, אבל מנגד ניתן להתקרר בכיף על ידי שחייה באגמים המדהימים.

אבל אם אתם בעניין של להתקרר עוד יותר, במרחק של מספר ק"מ ניתן לעלות לפסגת הקרחון Mölltaler Gletscher וליהנות מקצת סקי בשביל הנפש. למרות שהשנה, בעקבות סופת חול שהיתה בסוף יולי השלג היה קצת פחות מזמין לגלישה, אבל עדיין איפשר לגלוש עם ג'ינס בבטחה ובכיף.

אגב, בחורף חבל קרינתיה הופך לאזור סקי מוביל ומעניין. באזור ה-Bad Kleinkirchheim יש מספר אתרי סקי שמחוברים על ידי מסלולים וסקי-ליפט, המציעים כ-100 ק"מ של נתיבי גלישה, בעיקר ברמות של כחול ואדום. למחפשי לינה באזור, כדאי לפקוד את המלון המשפחתי Badmeister, שבו שירות מדהים ואוכל אוסטרי משובח.

והמלצה חמה לסיום
כדי לחסוך בעלויות ולהגיע למיצוי ממשי של כל האטרקציות באזור, מומלץ לרכוש את כרטיס האטרקציות של חבל קרינתיה באתר. הכרטיס כולל כניסה חינם או הנחה משמעותית ליותר מ-100 אטרקציות, כגון מוזאונים, גן חיות, בריכות שחייה, רכבת הרים, פארק חבלים, אטרקציות בטבע, רכבלים ועוד. מחיר: 42 אירו לשבוע למבוגר ו-22 אירו לילד. ניתן לרכוש בעשרות נקודות מכירה באתרי תיירות ולינה וכמובן און ליין.

איך מגיעים
מכיוון שאין טיסות ישירות לחבל קרינתיה, ניתן בקלות לנחות בווינה ומשם לטוס כ-40 דקות ל-Klagenfurt, אופציה טובה נוספת הינה לנחות בלובליאנה, סלובניה, ומשם נסיעה של כשעה וחצי, או לחלופין לנחות באיטליה בוונציה, הממוקמת במרחק של כשלוש שעות מקרינתיה. בנוסף, יתכנו טיסות ישירות לחבל קרינתיה כבר בסתיו הקרוב.

מחירים
מחיר טיסה (תלוי בעונה) נע בין 350 ל-500 דולרים לאדם. מחיר ללילה במלון לזוג+2 נע בין בין 80 ל-170 דולרים.

*הכותב היה אורח של חברת AK Consulting המטפלת בתיירות הישראלית לאוסטריה.

טיול אופניים חבל קרינתיה אוסטריה. לירון אלמוג, מערכת וואלה! NEWS
קרינתיה היא גן עדן למדוושים, בכל הגילים. טיול אופניים/מערכת וואלה! NEWS, לירון אלמוג
הרי גולדק חבל קרינתיה אוסטריה. לירון אלמוג, מערכת וואלה! NEWS
טיול בהרי גולדק. אל תשכחו לקחת גם משהו חם/מערכת וואלה! NEWS, לירון אלמוג
אגם ורטר חבל קרינתיה אוסטריה. לירון אלמוג, מערכת וואלה! NEWS
אגמים לצד נופים הרריים, ומזג אוויר טוב בקיץ. אגם ורטר בחבל קרינתיה, אוסטריה/מערכת וואלה! NEWS, לירון אלמוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully