וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר שדרוג משמעותי: כך נראה המטוס הכי גדול של אל על

16.7.2023 / 17:00

אל על השלימה את השיפוץ של מטוס הבואינג 777 (הראשון מתוך ארבעה) שהוסב למעין דרימליינר. מדובר במטוס הגדול ביותר בציי החברה עם 313 מושבים בשלוש מחלקות. אך האם המרווח במושב לרגליים גם גדל?

מטוס 777 המשודרג של אל על/צילום: ליאור שרון

חברת אל על סיימה לעשות "מתיחת פנים" למטוס הבואינג 777 שלה, והפכה אותו לאחר חמישה חודשים (ו-45 אלף שעות עבודה) למטוס עם חוויית טיסה משודרגת, בדומה לדרימליינר (בואינג 787) שהוא המטוס המרכזי שלה.

לאל על שישה מטוסי "טריפל סבן" (777), וזה הוא המטוס הראשון בצי המטוסים (מתוך ארבעה) שעבר שיפוץ מקיף כזה, שנעשה בצמוד עם יצרנית המטוס בואינג, ועם חברות מובילות עולמיות בתחום. המטוס המוסב, שנושא את שם העיר שדרות והכיל עד כה 279 מושבים, יהיה מעתה המטוס הגדול ביותר של החברה ויכלול 313 מושבים המחולקים לשלוש מחלקות שירות: עסקים, פרימיום ותיירים. המטוס צפוי להתחיל לפעול כבר באוגוסט הקרוב למגוון יעדים ביניהם פריז, לונדון, בנגקוק, פוקט ועוד.

מחלקת עסקים במטוס 777 המשודרג של אל על. דוברות אל על,
מחלקת העסקים. הוגדלו המושבים והמסכים/דוברות אל על
מחלקת פרימיום במטוס 777 המשודרג של אל על. דוברות אל על,
הוציאו את מושבי הפירסט, שפינו מקום לעוד מחלקה. מחלקת הפרימיום במטוס/דוברות אל על
מטוס 777 המשודרג של אל על. דוברות אל על,
יהיה מעתה המטוס הגדול ביותר של החברה. מחלקת התיירים החדשה/דוברות אל על

60 בני מזל במחלקת תיירים

לפי אל על, תהליך השיפוץ התבצע על רקע התכנית האסטרטגית של החברה להרחיב ולהצעיר את צי המטוסים שלה, על מנת להמשיך ולתת מענה לביקושים הגבוהים, תוך שיפור חווית הלקוחות במספר אספקטים.

החידוש המשמעותי ביותר הוא במחלקת התיירים, הכוללת מושבים ארגונומיים חדישים, בדגם ייחודי מסוג SLIM, שמאפשר מרווח אישי גדול יותר לנוסעים באזור הרגליים. המושבים מצוידים בכרית ראש מתכווננת הניתנת להתאמה אישית, ויכללו מסכי מולטימדיה גדולים יותר משהיו במטוס ה-777. תצורת המושבים במחלקת התיירים מיישרת קו עם תצורת המושבים המקובלת בחברות התעופה המובילות בעולם, לשורה הכוללת 10 מושבים (3-4-3). המחלקה תצויד בשקעי USB type C חדישים, שיאפשרו טעינה מהירה לכלל המכשירים.

עם זאת, המרווח לרגליים במושב כמעט ולא השתנה ועומד עדיין על 31 אינץ' (79 ס"מ). עם זאת, ב-60 מושבים בתוך מחלקת התיירים כן שופר המרווח ועומד על 34-33 אינץ' (84 ס"מ). איפה הם נמצאים? מפוזרים במטוס. כמו כן, 16 מושבים במחלקת התיירים הם מושבים זוגיים, כלומר ללא מושב שלישי שצמוד אליהם והם נמצאים בצידי המטוס בסוף - פתרון נהדר לזוגות.

מערכת הבידור במטוס עברה גם היא שדרוג למערכת הבידור המתקדמת, הקיימת בכל מחלקות השירות במטוסי הדרימליינר, וכוללת מסך מגע אישי גדול בטכנולוגית HD המאפשר חוויית צפייה איכותית, עם שפע של תכנים - סרטים וסדרות ישראליות וזרות, אלבומי מוזיקה, ספרי שמע ומשחקים וכמובן מערכת WI-FI מהמתקדמות ביותר בעולם התעופה (בכפוף לזמינות לווינית).

מטוס 777 המשודרג של אל על. דוברות אל על,
המטוס צפוי להתחיל לפעול כבר באוגוסט הקרוב/דוברות אל על
מטוס 777 המשודרג של אל על. דוברות אל על,
עבדו עליו חמישה חודשים. מטוס "שדרות" במהלך השדרוג/דוברות אל על
מחלקת פרימיום במטוס 777 המשודרג של אל על. דוברות אל על,
נוספו 32 מושבים במחלקה החדשה במטוס. מחלקת פרימיום/דוברות אל על
מחלקת תיירים במטוס 777 המשודרג של אל על. דוברות אל על,
המושבים ארגונומיים, אבל המרווח לרגליים כמעט לא שונה. מחלקת תיירים/דוברות אל על

פינת הקרדיטים

לדברי סמנכ"ל התחזוקה וההנדסה באל על, שלומי קרקו: "אנו גאים להשיק את מטוס ה-777 בתצורתו החדשה והמשודרגת, כחלק מהתוכנית האסטרטגית להרחבת ולחידוש צי המטוסים. מדובר בפרויקט דגל בחברה שמביא לידי ביטוי את מיטב היכולות ההנדסיות והטכנולוגיות שיש לנו באל על, בשיתוף חברות מובילות בשוק התעופה העולמי. התוצר הסופי יאפשר לנו להעניק חוויית טיסה משודרגת ומתקדמת, להציע לוח טיסות גמיש והגעה ליעדים חדשים ומרגשים. אני גאה באנשינו שהביאו להישג מרשים זה. זו רק ההתחלה, נמשיך להסבת מטוסים נוספים בצי".

מסכים במערכת הבידור במטוס 777 המשודרג של אל על. דוברות אל על,
מסכים במערכת הבידור במטוס 777 המשודרג של אל על/דוברות אל על
מטוס 777 המשודרג של אל על. דוברות אל על,
מטוס "שדרות" שעבר שידרוג/דוברות אל על

ראש עיריית שדרות, מר אלון דוידי, שהגיע לחנוך את המטוס, התרגש מהמעמד ואמר:" כיף לראות שבזמן ששדרות גדלה וממריאה קדימה, גם חברת אל על ממריאה עם מטוס הנושא את שמה של העיר שדרות. התרשמתי מאוד מהמטוס החדיש והמשודרג, מכמות המקומות שהתווספה, מהנוחות ומהדאגה לדיילים, לדיילות ולטייסים, שעובדים שעות רבות. המשיכו להמריא למרחקים כפי ששדרות ממריאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully