וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מסלפי לאינסטוש: האי האירופי שמציע חופשה נטולת טלפון

ניקוי רעלים דיגיטלי בפינלנד: החל מהקיץ הקרוב יציע האי אולקו-טאמיו חופשות בלי טלפונים ניידים ובלי "לעבוד" בהעלאת תמונות מושלמות לרשתות החברתיות. ויש לזה יותר יתרונות ממה שאתם חושבים

האי אולקו-טאמיו בפינלנד שבו נאסר שימוש בטלפון/צילום: Annika Ruohonen

האם הייתם מוכנים להגיע לנופש באי יפהפה אבל לכבות את הטלפונים שלכם במהלך החופשה כולה? זה בדיוק מה שאי אירופאי אחד מבקש ממבקריו. כידוע, מזה מספר שנים מוצעות בעולם, וגם בישראל, חופשות "ניקוי רעלים דיגיטלי". אבל בפינלנד רוצים לקחת את העניין שלב אחד קדימה, ולהפוך מרחב שלם למתחם התיירותי הראשון בעולם שיהיה נטול טלפונים סלולריים.

האי אולקו-טאמיו בפינלנד שבו נאסר שימוש בטלפון. Annika Ruohonen, אתר רשמי
הכריז על עצמו כ"אזור נטול טלפונים". מטיילות באי אולקו-טאמיו/אתר רשמי, Annika Ruohonen

להתנתק, בקטע טוב

זה לא סוד שמיליוני בני אדם בעולם יוצאים לחופשות ומשתפים ללא הפסק את החוויות שלהם ברשתות החברתיות. אבל אם גם לכם נמאס "לעבוד" בלשתף את רגעי החופשה שלכם באינסטגרם או בכל פלטפורמה אחרת שבה הכל נראה מושלם - או אם אתם רק רוצים להתנתק מהמיילים של העובדה בזמן שאתם מטיילים - אז האי אולקו-טאמיו (Ulko-Tammio) הוא המקום המושלם עבורכם. האי הקטנטן, ששוכן באחד ממפרציה המזרחיים של פינלנד, הכריז על עצמו לאחרונה כ"אזור נטול טלפונים".

"בקיץ הקרוב, יהיה האי אולקו-טאמיו, שנמצא מול חופי חמינה (Hamina), אזור נטול טלפונים", אומר מאטס סלין, מלשכת התיירות המקומית. "אנחנו רוצים לעודד את הנופשים לכבות את המכשירים החכמים שלהם, לעצור וליהנות באמת מהאיים". לדבריו, המטיילים יתבקשו להשאיר את המכשירים החכמים בכיס (באי ישנה רשת סלולרית פעילה) ולהתנתק מהרשתות החברתיות.

האי עצמו אינו מיושב באופן קבע והמבקרים בו מוזמנים ללון באוהלים או בבקתות. הכללים החדשים - שנכון לעכשיו יהוו המלצה בלבד ולא חובה - יעניקו למבקרים "הזדמנות להתמקד בטבע", כפי שמגדיר זאת ג'ואל היינו, מרשות הפארקים וחיות הבר של פינלנד. "זוהי יוזמה נהדרת שאפשר ליישם גם ביעדי טבע ונופש אחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
האי אולקו-טאמיו בפינלנד שבו נאסר שימוש בטלפון. Annika Ruohonen, אתר רשמי
"אנחנו רוצים לעודד את הנופשים לכבות את המכשירים החכמים שלהם"/אתר רשמי, Annika Ruohonen

סוגרים טלפון - מגלים טבע

מי שאכן יתמסרו להמלצה וינטשו את הטלפון שלהם, יגלו שיש הרבה מה לעשות באי הקטן. כך למשל, ישנם מסלולי הליכה שמתפתלים סביב קו החוף הסלעי והמבקרים יכולים לטפס על מגדלי תצפית המיועדים לחובבי טבע בכלל וצפרות בפרט. בנוסף, באי ישנו עולם חי וצומח נדיר למדי. אל האי אולקו-טאמיו ניתן להגיע בסירה פרטית או בהפלגות מאורגנות לקהל הרחב.

אתר Euronews מדווח כי ל"גמילה דיגיטלית" יש יתרונות רבים, במיוחד לאור העובדה שמבוגרים אירופאים מבלים בממוצע כשש שעות ביום מול המסכים שלהם.

בישראל, על פי מחקר שפרסם בשנה שעברה איגוד האינטרנט הישראלי, מרבית קבוצת הנוער מבלה בין שעתיים לשש שעות מול המסכים, כאשר כרבע מהם עושה זאת למשך 8-6 שעות ביום.

עם זאת, נטישת המסכים טומנת בחובה יתרונות מדהימים לבריאות הנפש. כך למשל, מחקר משנת 2022 מצא שמשתתפים שלקחו הפסקה של שבוע מהמדיה החברתית דיווחו על שיפורים משמעותיים ברווחה הנפשית ובאיכות השינה שלהם. בנוסף, "מנוחה דיגיטלית" יכולה להגביר את הקשב שלנו, מאחר שחשיפה מתמדת לגירויים דיגיטליים פוגעת ביכולת שלנו להתרכז ולחשוב לעומק. מחקר משנת 2019 של אוניברסיטת "איסט אנגליה" מצא כי חופשת "גמילה דיגיטלית" מגבירה תחושות של נוכחות וחיבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully